Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:17:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:14:24
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:11:41
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 15:56:56
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 15:55:15
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Nullem
Vandaag om 15:38:02
Museumdepot Beekbergen in H0 door Ronald69
Vandaag om 15:32:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 15:03:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 14:06:04
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51

Auteur Topic: Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf  (gelezen 56298 keer)

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
Re: N modulebaan Neu Dalhausen Ost
« Reactie #15 Gepost op: 24 February 2007, 19:53:28 »
Gelukkig, treinen van anderen zijn ook stoffig ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RJ

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 24 February 2007, 20:19:07 »
Had je een paar van mijn wagons eens moeten zien. Ze waren hier aan een verbouwing begonnen en waren tegels aan het weghakken. Mijn kolenwagons waren helemaal uit zichzelf vervuild geraakt.  ;) Gelukkig stond de rest wel veilig in de vitrine.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 24 February 2007, 20:58:42 »
Tja je moet ze wel vies maken, dat zijn ze in het echt ook ;D ;D ;D, mijn motto voor treinen en bussen; "mooi vies is niet lelijk"

Groetjes Michiel

ps; de eerste spiegel staat inmiddels ook zie foto;
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #18 Gepost op: 25 February 2007, 16:39:23 »
Hoi Michiel,

leuk man, prima sfeertje daar! Ik bedoel die ingegraven spoorlijn....absoluut zo'n Ruhrgebied-dingetje. Erg leuk gedaan, ik (we) wacht(en) op meer foto's.

Gr Jeroen

WillemNS

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 25 February 2007, 17:23:19 »
Het is we jeroen, ik wacht er ook op, samen met meer andere denk ik ook :P

Willem

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 25 February 2007, 18:35:51 »
Als ik van de week die 2e spiegel heb staan en aan het testen ga dan zal ik wel foto's maken met alles(treinen en bussen) er op.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 26 February 2007, 14:24:33 »
Bij wat proef rijden blijkt mijn Br110 van fleischmann wel erg beroert te lopen, heeft iemand toevallig 2 assen(bij voorkeur zonder antieslip bandjes) over, die heb ik nodig om dit beesje weer op de rails te krijgen.

Groetjes Michiel.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 26 February 2007, 17:34:17 »
Ik heb het op dit moment weer helemaal gehad met de modelbaan, die goedkope wissels van werker echt voor geen meter, electrisch wel maar treinen ontsporen steeds :(. Verder nog last van treinen die ontkoppelen terwijl dat niet de bedoeling is :(.

groetjes Michiel

Ps; Ik vraag me echt af wie ooit bedacht heeft dat er op modelbanen met modeltreinen gereden moet worden ??? ???.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: N modulebaan Neu Dalhausen Ost word Neu Dalhausen hbf
« Reactie #23 Gepost op: 26 February 2007, 22:11:54 »
"Wat zijn we aan het bouwen?" die vraag heb ik me vandaag ook gestelt.
Vandaag wilde ik eindelijk maar eens mijn deel van de modulebaan gaan testen. Het is leuk om treinen te zien rijden maar door de vele problemen die ik heb met het testen ben ik me af gaan vragen wat ik aan het doen ben.

Ik roep altijd dat het bouwen voor mij belangrijk is. Tegen de tijd dat er gereden moet worden is de lol er voor mij zo'n beetje af. Ik heb me nu bedacht dat dat rijden me eigenlijk niet genoeg intreseerd. Ik denk er heel hard over na mijn modules om te bouwen en er een groter station op te bouwen. Daar kunnen mijn treinen dan allemaal realistisch op staan zonder dat er gereden word. Mijn deel zou een heel groot diorama worden, waar alles wat ik belangirjk vind op staat.

De lijn van wolf blijft gewoon bestaan en blijft ook net als nu over mijn modules 2 en 3 lopen. Wolf wil graag rijden en hij gaat z'n gang maar, ik doe dat niet meer.

hier een tekening van mijn laatste idee;

"http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/01/NDO1.jpg"

Ik probeer wel alles wat nu gepland is een plek te geven, maar bij mij word alles wel anders.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 27 February 2007, 15:31:59 door neudalhausenstadbahn »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
N modulebaan Neu Dalhausen hbf
« Reactie #24 Gepost op: 27 February 2007, 23:14:09 »
Tja dan maar slopen/demonteren en weer grotendeels op nieuw beginnen. Hte demonteren ging vrij goed alleen het oude bussstation "Dukenburg NS"(uit Nijmegen) heeft het niet overleeft dus die moet ik ooit eens opnieuw bouwen maar niet op deze baan. Verder kwamen alle gebouwen er redelijk goed af, nu gaat het tijd worden om de laatste rails uit het voormalige schaduwstation te verwijderen en het nieuwe station  vorm te gaan geven.
Hier 2 foto's van hoe het er nu bij ligt;

Het perron dat nog te zien is blijft liggen en daar komen nog 2 perrons naast, daarna zal er weer een soort muur/rotswand komen en zal de inrichting erder gaan lijken op hoe het was. De busstations zullen vervangen worden door 1 groot (met in en uitrij stukken 68x28cm) busstation met 7 perrons van 28cm lang. Hier kan dan per perron een 25m en een 18m bus achter elkaar staan. Dwars op de baan zal een lightraillijn komen die dit keer waarschijnlijk echt als metrolijn gebouwd word.

Ik hou jullie op de hoogte groetjes Michiel.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
N modulebaan Neu Dalhausen hbf
« Reactie #25 Gepost op: 28 February 2007, 22:51:01 »
Vandaag de laatste zooi opgeruimt en rails los geschroeft. De rails heb ik direct weer verwerkt en op de nieuwe plekken gelegt. Er komen 2 eiland perrons bij, eentje met twee doolopende sporen er in, van iedere richting 1. Dan het 2e perron met een doodlopen spoor midden in het perron vanaf de zuidkant.

Het spoortje rechts voor op de foto word nog verlengd alleen wat ik daar precies maak weet ik nog niet maar het zal iets zijn wat ik al gepland had te bouwen.

Ik ben ook al begonnen met de basis voor het landschap te maken en dat denkt meteen wat oude stukken af. Voor de nieuwe opbouw voor het landschap gebruik ik heel hard karton. Lekker ligt en stevig genoeg met andere iets minder harde/dikke platen karton er overheen. Deze basis is ook wat makkelijker in het gewenst model te maken als de oude platen triplex. Ik kan zo ook wat meer met hoogte verschillen spelen.

Groetjes Michiel

WillemNS

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 28 February 2007, 23:07:24 »
Mooi michiel, ziet er netjes uit, de rails dan he ;D

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 01 March 2007, 21:36:09 »
Inmiddels schiet het opbouwen ook lekker op, de ruwbouw van de nieuwe of uitgebreide bovenbouw van de modules 2 en 3 is grotendeels klaar. Op modules 1 heb ik alleen wat wanden voor de tunnel ingangen neer gezet.

Verder heb ik de rails die er ligt roest kleurig geschilderd en de houtenlatjes die als perron wand dienen vast gelijmd. Ook ligt er enkele plekjes al wat ballast.

Ik heb in de toekomstige tunnel ingangen alvast ophangingen gemaakt voor de bovenleiding. Ik heb gewoon oude korte stukjes bovenleiding die overzijn in 2en geknipt en op maat gebogen en vast gelijmd. De bovenleiding kan ik hier dan gewoon in schuiven evt. als dat nodig mocht zijn nog vastlijmen.

Verder kan ik gaan uitrekenen hoe groot mijn busstation precies moet gaan zijn. In de spits zouden er namelijk 148 bus bewegingen per uur zijn, dat wil zeggen doorgaand gerekend en bij kerende bussen vertrek en aankomst apart.

Groetjes Michiel

WillemNS

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 01 March 2007, 21:59:48 »
Ziet er weer mooi uit Michiel ;D

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 02 March 2007, 22:46:38 »
Vandaag nie zo heel veel kunnen doen, maar ik heb vandaag gips in de perrons gegoten;

Het is niet helemaal vlak geworden maar dat is geen probleem, als ik het op hoogte heb afgevlakt vul ik de te lagen plekken op met zand.

Verder heb ik na wat denk werk besloten 3 kopsporen extra aan te leggen in de hoek waarvan ik nog niet precies wist wat ik er mee ging doen. Ik ga daar waarschijnlijk nog iets van een kleinsloperijtje naast maken waarvoor het wissel er al ligt.

Ik heb er ook een vette knipoog naar het Boppard van jeroni ingebouwd door de zijlijn direct vanaf de kopsporen weg te laten klimmen.

Groetjes Michiel