Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
NS 1100
Vandaag
om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
jerrytrein
Vandaag
om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 12:55:31
Vreemd probleem
door
RobVille
Vandaag
om 12:51:25
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Dick55
Vandaag
om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Heris I4 Benelux rijtuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: Heris I4 Benelux rijtuigen (gelezen 25682 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #30 Gepost op:
20 April 2011, 12:55:30 »
blauw dak = laag
grijs dak = hoog
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #31 Gepost op:
20 April 2011, 12:56:58 »
Als ik de post van Mispoes goed lees begrijp ik dat die blauwe daken dus nooit bestaan hebben omdat dat lage zijn? Dus als je kloppende rijtuigen wilt hebben moet je de grijze hebben?
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #32 Gepost op:
20 April 2011, 12:58:49 »
Blauwe lage daken hebben wel bestaan,
zo hoor ik net van Traintechnologie
(net effe gebeld)
Er zijn er zo 8 geweest (waarvan er 5 a 6 zijn geweest met lage blauwe daken.) en met een bepaalde revisiedatum.
Dus moeten ze kloppen.
bron : traintechnologie België
«
Laatst bewerkt op: 20 April 2011, 13:04:56 door Chris van Diesen
»
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22519
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #33 Gepost op:
20 April 2011, 13:03:24 »
Ja, ze hebben ondertussen niet opgehoogd, wat een gekkigheid.
@Jan, je kunt er verschillend over denken, maar het stomme is dat die fout bij de vroegere Heris/LSM uitgave precies zo is gemaakt. Toen is er nog een dakjesruilactie geweest.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #34 Gepost op:
20 April 2011, 13:04:27 »
Henk : Men beweert anders.
Zie bericht hierboven, bron Traintechnologie
«
Laatst bewerkt op: 20 April 2011, 13:30:54 door Chris van Diesen
»
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #35 Gepost op:
20 April 2011, 13:26:33 »
Mischien dat er buiten de Beneluxdienst rijtuigen zijn geweest met een laag dak, zoveel weet ik ook niet van NMBS rijtuigen. Ik heb echter nog nooit lage daken in de Benelux gesignaleerd, ook niet op foto's.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
henk
Offline
Berichten: 22519
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #36 Gepost op:
20 April 2011, 13:30:42 »
Hier
lees ik dan weer dat de daken eerst grijs waren en later blauw werden geschilderd.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #37 Gepost op:
20 April 2011, 13:36:46 »
Dat kan dus niet met de bewering dat de grijze als laatste in de dienst zaten....
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #38 Gepost op:
20 April 2011, 13:37:21 »
Eind 1985 heb ik te Rtd de NMBS A + AB in de stam apart gefotgrafeerd, volgens mij hadden ze toen blauwe daken.
Er is ooit een draadje gestart over de oude BNL TD, ik heb daar een foto geplaatst die ik maakte vanaf een hoog flatgebouw te Schiedam (volgens het Harrieboek over mat 36 is dat gebouw gesloopt vanwege de Randstadlijn), als ik het mij goed herinner waren er NMBS rijtuigen met een licht (grijs?) en donker (blauw?) dak te zien in de stam...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #39 Gepost op:
20 April 2011, 13:41:48 »
Klopt, die foto heb ik ook eens ergens gezien.
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #40 Gepost op:
20 April 2011, 13:44:38 »
Gelukkig weet ik de datum uit het hoofd:
26 januari 1986
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
henk
Offline
Berichten: 22519
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #41 Gepost op:
20 April 2011, 13:45:45 »
Lachuh woar.
[off topic]
Dat ene flatgebouw - er staan er nog 3 - is gesloopt bij het doortrekken van de metro van Marconiplein via Schiedam naar de Beneluxtunnel en dan aantakken richting Spijkenisse. Van het hele begrip Randstadrail had toen nog niemand gehoord en ook nu nog sluit uitgerekend de oude Oost-Westlijn/Calandlijn niet direct aan op het randstadspoor naar Den Haag.
[on topic]
Ik vraag me af of blauwe dakjes niet gewoon lager lijken vanwege de kleur.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #42 Gepost op:
20 April 2011, 13:56:00 »
Zal ik vanavond laten zien
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #43 Gepost op:
20 April 2011, 13:57:09 »
Citaat van: henk op 20 April 2011, 13:30:42
Hier
lees ik dan weer dat de daken eerst grijs waren en later blauw werden geschilderd.
Als dat waar is, dan moeten we zeker ook geloven dat ze bij die gelegenheid de daken verlaagd hebben...
mvg,
Gert
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
«
Reactie #44 Gepost op:
20 April 2011, 13:58:46 »
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Heris I4 Benelux rijtuigen