Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:01:36
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
08 November 2025, 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: sloop mat 64  (gelezen 22278 keer)

selivio

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
sloop mat 64
« Gepost op: 06 April 2011, 15:21:35 »
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6713648.ece

Grote reportage (in de krant) over het begin van het einde van mat 64 in het Dagblad van het Noorden. Vanaf deze week worden de treinstellen gesloopt.

Stefan
« Laatst bewerkt op: 06 April 2011, 15:44:52 door selivio »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:sloop mat 64
« Reactie #1 Gepost op: 06 April 2011, 15:24:41 »
'T zijn alleen geen hondekoppen... *zucht*
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:sloop mat 64
« Reactie #2 Gepost op: 06 April 2011, 15:29:32 »
Zonde dat ze worden gesloopt. En dan na te gaan dat de jongste serie jonger is dan de SGM. Daar gaat een serie degelijk stoptreinmaterieel verloren.
Mvgr Jan Wiebrand

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3537
  • Mcn NSR Groningen.
Re:sloop mat 64
« Reactie #3 Gepost op: 06 April 2011, 15:38:48 »
En daarom is ook dit stukje gepost door de redactie, foutje moet kunnen baas  ;D

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6713772.ece/Gesloopte-treinstellen-zijn-geen-hondekoppen

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re:sloop mat 64
« Reactie #4 Gepost op: 06 April 2011, 15:39:50 »
Dat klopt maar aan de andere kant zijn er geen 600 bakken meer over.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:sloop mat 64
« Reactie #5 Gepost op: 06 April 2011, 16:27:14 »
De eerste stellen van de tweede lichting, de 823, 828 en 839, zijn op 31 maart jongstleden vanaf Zwolle Goederen naar Zwolle Katwolde gebracht door de 705. Bij Katwolde zijn de bakken op trailers geladen en naar het noorden vervoerd. Eerder deze week werd een Plan T ontdaan van de apparaatkasten onder de bakken.
Spoorgroet, Martin

Gert1

  • Gast
Re:sloop mat 64
« Reactie #6 Gepost op: 06 April 2011, 16:32:20 »
Fraaie foto bij die correctie van de redactie!

mvg,
Gert

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:sloop mat 64
« Reactie #7 Gepost op: 06 April 2011, 16:35:05 »
Dat moeten de volgende bakken zijn: Bk 823, ABk 828, Bk 828 en ABk 839.
Spoorgroet, Martin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:sloop mat 64
« Reactie #8 Gepost op: 06 April 2011, 23:18:38 »
Nee, zijn pakweg 110 bakken Plan T, en dan nog pak 'm beet een kleine 400 van Plan V
Ook nog een handvol Plan U trouwens, gaan die dezelfde weg? Al met al geen 600, maar wel een hele dikke 500.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sloop mat 64
« Reactie #9 Gepost op: 06 April 2011, 23:22:38 »
Plan U speelt het asbest verhaal een rol... geen idee hoe dat met Plan T en Plan V zit, volgens mij hebben die ook nog antidreun pasta?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:sloop mat 64
« Reactie #10 Gepost op: 06 April 2011, 23:26:35 »
Ik dacht juist dat een groot gedeelte in Zaandam zou worden gesloopt? Althans voor de allereerste lichting bakken plan T was dat wel het geval. Enig idee hoe dat zit? Anders had ik graag nog wat foto's van willen schieten.

Jeroen
We're all riders on this train.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:sloop mat 64
« Reactie #11 Gepost op: 06 April 2011, 23:40:40 »
Duaal gevoel bij de sloop hiervan: toen ik me voor treinen interesseerde was dat voor locs en niet voor treinstellen (maakten niet spannende geluiden etc, saai) - terwijl ze legio voorbijkwamen.
Sloop mat '46 meegemaakt, afloop hondeklop, en dan besef je: hé, die dingen waren TREINEN, met hoofdletters.
Nu dan de eeuwige stoptreintjes (al reden ze elders snellere diensten), waarin je eeuwig gezeten hebt, op gewacht hebt, maar nooit sensationeel...
Het Zij zo, op den duur vergaat het leven en dat hoort erbij.
En hoe ze ook heten, die stellen die helemaal bestaan uit jacobsdraaistelconstructie, geinig! En toch vlaflip en supermodern (1e ns pantograaf die ook op buitenlandse grootserielocs zit bijv?!)
enfin,

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:sloop mat 64
« Reactie #12 Gepost op: 07 April 2011, 09:08:00 »
De firma Beelen heeft het sloopcontract 'gewonnen' en gaat nu samen met van SimmereN in Winschoten de bakken slopen. Ook Plan U behoort tot dit contract. En ook Plan T/V hebben asbest, dat is ook de reden dat de sloop een tijd stil heeft gelegen. Nu kunnen diverse plaatsen (Dijksgracht, Watergraafsmeer, Zwolle Rangeerstation en Nijmegen) leeggetrokken worden.
Spoorgroet, Martin

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:sloop mat 64
« Reactie #13 Gepost op: 08 April 2011, 15:04:59 »
De prioriteit ligt op Zlr, totaal 109 bakken. Voor een fotoindruk van de eerste reguliere afvoer zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5576637701/
« Laatst bewerkt op: 08 April 2011, 16:59:42 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:sloop mat 64
« Reactie #14 Gepost op: 08 April 2011, 15:09:16 »
De eerste stellen van de tweede lichting, de 823, 828 en 839, zijn op 31 maart jongstleden vanaf Zwolle Goederen naar Zwolle Katwolde gebracht door de 705. Bij Katwolde zijn de bakken op trailers geladen en naar het noorden vervoerd. Eerder deze week werd een Plan T ontdaan van de apparaatkasten onder de bakken.
Wegens logistieke problemen kwamen de Bk+ABk 839 pas op 4 april bij SimmereN Gn aan.