Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
27 July 2025, 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11
  

Auteur Topic: Met of zonder vishaak?  (gelezen 1101 keer)

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Met of zonder vishaak?
« Gepost op: 25 March 2011, 21:43:43 »
Ik heb me zuf gezocht op dit forum, maar nooit een bevredigend item gevonden. Op blz 72 van het boek de Electrische locomotieven NS 1300 staat een afbeelding van een 1300 met een sleep plan E's met vignet, de 1300 is echter zonder vignet. Dat plaatst deze lok in een tijdperk waarin je zowel met als zonder vignet kunt rijden. Vraag je je af waarom deze veronderstelling, wel heel simpel met een lok als deze kun je in model meerdere tijdperken rijden. Mijn vraag is dus deze, bestaan er ook foto's van een 1100 en een 1200 die zonder vignet rijden maar wel met een sleep van wagens die voorzien zijn van een vignet? Ik heb ze in de bestaande boeken nog niet kunnen ontdekken, maaaaaaaaaaaaar misschien bestaan er wel foto's van, en zouden jullie die dan op dit forum willen tonen?

Groeten Hans

Dennis

  • Gast
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #1 Gepost op: 25 March 2011, 21:48:43 »
Hoi Hans,

Sowieso moet het mogelijk zijn.
Na de beslissing van het plaatsen van vignetten is er uiteraard een periode van de een wel en de ander niet zijn geweest.

Maar eigen onbekende foto`s zijn altijd interessant (y)

Grtn,
Dennis

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5565
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #2 Gepost op: 25 March 2011, 21:55:04 »
Op bladzijden 88-91 van het boek 'Elektriche lokomotieven NS-serie 1200' foto's van een 1200 zonder en rijtuigen en een DE-II met vishaak. Je tijdperk wordt dan wel erg beperkt, ongeveer tot het jaar 1969.
Groet, Frank

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #3 Gepost op: 25 March 2011, 22:00:36 »
Het gaat mij om het "bewijs", ik rij graag, om wat men als dat kan niet, bestempeld in verenigingsverband. Harry Blokkendoos heeft ooit zijn treinsamenstelling gewijzigd omdat ik door middel van de bijbel kon aantonen dat het wel degelijk mogelijk was om zo te rijden. Voor de niet ingewijden, Harry is/en was de oprichter van de Stichting Doorreis, en een autoriteit op het gebied van Blokkendozen. Nog steeds ben ik dus op zoek naar dit soort dingen. Nu dus een 1100 en een 1200, de 1300 heb ik al gevonden.

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #4 Gepost op: 25 March 2011, 22:02:43 »
De-1-en en 2-en is bekend. Meer 1100 en 1200.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5565
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #5 Gepost op: 25 March 2011, 22:06:57 »
Het boek van Van den Dool over de 1100: op blz. 229 de 1141 zonder vignetten te Oldenzaal voor Plan D met. Foto gemaakt in juni 1971, dus het deed zich langer voor dan alleen in 1969. Het fotobijschrift memoreert dit zelfs speciaal.
Groet, Frank

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:Met of zonder vishaak?
« Reactie #6 Gepost op: 25 March 2011, 22:10:30 »
Heb ik dus effe overheen gekeken. Klopt helemaal plan D met vignet.
« Laatst bewerkt op: 25 March 2011, 22:14:39 door Hans EV-Gv »