Soms moet je even geduld hebben. In de nieuwste RM wordt mijn vraag beantwoord in het interessante artikel van Otto Dijkstra. Maarten
Morgen plotten!!!
[ ... ] Ik heb POLY-styreen gebruikt van 0,5mm en dat verstoft een beetje tijdens het plotten met de lazer. Mijn styreen is op, en dat plot, heb ik het idee, net wat scherper. [ ... ]
MmmmmIk heb POLY-styreen gebruikt van 0,5mm en dat verstoft een beetje tijdens het plotten met de lazer.
Polystyreen ís styreen, jij schrijft het als POLY-styreen, maar dat klinkt als en is hetzelfde. Polystyreen wordt voor het gemak styreen genoemd.Wat bedoel je precies, geschuimd polystyreen misschien?
Oei, uit ervaring: polystyreen en lasercutters zijn meestal een slechte combinatie.
@Huub Ik heb poly in hoofdletters geschreven om daar ff de nadruk op te leggen. Volgens mijn scheikundeleraar is Styreen een monomeer en Polystyreen is een rijtje monomeren van Styreen aan elkaar ook wel polymeer genoemd. En aangezien alles wat er in Wikipedia staat waar is. Klopt dit ook. Is dat waar Rino? Ik geloof van wel. https://nl.wikipedia.org/wiki/PolystyreenEn het klopt ook wel aardig, de eigenschappen van styreen van Evergreen en mijn Polystyreen van de groothandel zijn verschillend zowel bij lazeren als het gevoel. De polystyreen is soepeler en styreen is stijver.