Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco model 63138
door
Charles_
Vandaag
om 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:20:45
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:42:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 21:32:14
HSM D1715
door
vpeters1984
Vandaag
om 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
Thom
Vandaag
om 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:03:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:01:32
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 20:50:12
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november
door
CKLX
Vandaag
om 20:31:52
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
MOVisser
Vandaag
om 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 18:53:01
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
Vandaag
om 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:55:45
Acme nieuwe ICNG
door
Edgar
Vandaag
om 17:46:02
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 16:49:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 16:39:52
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Herb73
Vandaag
om 13:46:25
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:21
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 09:29:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Eric B
Vandaag
om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 00:15:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Grootse plannen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Grootse plannen (gelezen 2300 keer)
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Grootse plannen
«
Gepost op:
16 February 2007, 14:38:07 »
NS: 1,4 miljard voor spoor Almere (uit het Parool overgenomen)
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen willen dat het nieuwe kabinet een miljard euro steekt in nieuwe treinrails tussen Amsterdam en Almere.
In totaal moet de komende dertien jaar volgens het spoorbedrijf 7,5 miljard euro extra worden geïnvesteerd in het spoor.
Dat zei de tweede man bij de NS, Bert Meerstad, bij de presentatie van de jaarcijfers.
''Allereerst moet er extra spoor komen tussen Almere, Amsterdam en Schiphol, dat kost 1,4 miljard euro. Dan is er nog 1,5 miljard nodig om boven Zwolle de treinen naar het noorden 160 kilometer per uur te kunnen laten rijden. En de lijn
Den Haag-Utrecht-Arnhem moet viersporig worden met ongelijkvloerse kruisingen.''
Bij de uitbreiding tussen Amsterdam en Almere denken de NS aan spoorverdubbeling, een nieuwe brug over de Vecht bij Weesp en een aanpassing van het tracé bij Almere. Volgens het bedrijf kan de lijn na 2009 de extra intercitytreinen, die dan via Almere naar Noord- en Oost-Nederland gaan, niet meer opvangen.
De extra investering moet volgens de NS bovenop de al in 2005 toegezegde 15,5 miljard euro komen, die vooral gebruikt wordt om achterstallig onderhoud aan het spoornet weg te werken.
De NS zijn geen eigenaar of beheerder van het spoor, dat is het rijk en het onafhankelijke Prorail. Dat reageert terughoudend. ''Het aantal reizigers stijgt inderdaad snel,'' zegt een woordvoerder, ''maar die zitten toch vooral in de daluren in de trein. Wij zien weinig groei in het aantal kilometers dat ze rijden. De vraag is dus of je daarvoor extra capaciteit moet aanleggen.''
De NS beloven ook te investeren: ''Wij steken tot 2020 tussen twee en drie miljard euro in nieuwe treinen.''
De nettowinst bij het spoorbedrijf daalde vorig jaar om fiscale redenen van 221 naar 197 miljoen, terwijl de omzet van 3,5 naar 3,8 miljard euro steeg.
© Het Parool, 16-02-2007, 11:49 uur
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Grootse plannen