Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Sloop Beneluxstuurstanden  (gelezen 11954 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #60 Gepost op: 20 March 2011, 19:55:48 »
Behalve dat het te duur is staan er ook nog een stuk of 12 BDs'n niets te doen die met de Prio-bakken kunnen worden ingezet. Die zullen tegen die tijd wel ingezet worden, of dat lang zal duren is een tweede.

ah, dat verklaart wat, had geen idee dat er zo'n baal van die dingen extra waren.

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #61 Gepost op: 20 March 2011, 20:03:34 »
Nee, maar dat is dan weer ene heel ander verhaal.

Wou je nou serieus beweren dat NS ze had moeten renoveren en in had moeten zetten?
Enzoja waar dan ?
NS heeft er helemaal geen inzetgebied meer voor die DH's, nogal logisch dat die dingen de verkoop in gaan dan  ::)

Mwah... het had natuurlijk gekund... :).
Ik zou niet weten waarom ze niet met die dingen op en neer naar Rhenen hadden kunnen gaan rijden. Zit wel een stukje hoofdspoor tussen, maar (zo uit mijn hoofd) is die afslag er zo snel dat het op zich best _zou_ kunnen...
Of op en neer naar het spoorwegmuseum...? Of doe eens gek: Haarlem-IJmuiden...? :). Volgens de NS was het in het Noorden ook niet rendabel, en ineens zodra er een andere vervoerder ging rijden kon het wel rendabel... Zou natuurlijk ook zomaar daar kunnen.
Of doe eens gek: knap eens wat op: maastricht-Lanaken?

Als ik die hoe knap ze die dingen in Polen hebben opgepoetst zou ik wel mogelijkheden zien... Zeker als je ze op (min of meer) gesloten trajecten in zou zetten...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #62 Gepost op: 20 March 2011, 20:16:04 »
Mja, en wat ga je dan doen met het materieel doen wat er nu rijdt ;) ?

Daarnaast is DH ook een stuk trager dan Electrisch materieel en heeft ook nogeens een lagere max snelheid, en je kunt die dingen niet zomaar overal tanken...

En als je niet weet waarom NS dat niet doet, moet je je maareens het financiele plaatje hierachter bedenken. Zo'n renovatie kost kapitalen, en heeft totaal geen nut voor overbodig materieel....
Jullie gaan dingen verzinnen om leuk materieel te laten rijden, maar dat is geen doelstelling van NS...

Verder wat je zegt over die onrendabele lijnen, die zijn nog steeds niet rendabel, alleen krijgt de huidige vervoerder gewoon meer geld omdat die meer treinen laat rijden, en is die vervoerder goedkoper uit omdat de Hc's van de trein afbezuinigd zijn.
De vervoerder kost het niets, maar de overheid daarintegen nog altijd, dus blijft het even onrendabel.

En Maastricht Lanaken, is reeds opgeknapt  ;)

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #63 Gepost op: 20 March 2011, 20:40:40 »
Nou.... vooruit dan maar....
Ik had cursus op de Wgm dus moest ff met m'n telefoon een paar plaatjes maken
http://twitpic.com/4al8j0
http://twitpic.com/4al8j8
http://twitpic.com/4al8j5

Van mij in ieder geval een woord van dank aan EWS 58038 en topicstarter voor het plaatsen van de foto's. Het blijven onwaarschijnlijke beelden maar dat zal iedere hobby'ist die in de jaren 70 of 80 is begonnen met deze gekkigheid wel zo ervaren.

« Laatst bewerkt op: 20 March 2011, 20:43:25 door Grandmaster ICM »
Wordt het toch nog gezellig!

Jasperkc

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #64 Gepost op: 28 March 2011, 09:43:49 »
Hallo Rob,

Wel heel erg raar dat de stoelen er niet uitgehaald zijn en de klapzittingen. Die hadden toch wel een nieuwe bestemming kunnen krijgen? Ik zie nl op de foto's dat alle stoelen en zittingen gewoon nog in de wagon zitten. Normaal is het toch zo dat een wagon helemaal kaal wordt geplukt en dan daarna wordt gesloopt ??? Of is hier sprake van overhaast te werk gaan en achteraf bedenken dat er nog zaken in zaten die nog bruikbaar waren. Of is het zo dat ze een compleet interieur van één van de andere rijtuigen hebben opgeslagen?

Groet Jasper

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #65 Gepost op: 28 March 2011, 10:16:48 »
En waarom zou dat interieur nou bewaard moeten worden?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #66 Gepost op: 28 March 2011, 17:51:20 »
Nou, we zouden een aardige bioscoop mee kunnen vullen. ;D

Maar ik denk dat het gewoon een geldkwestie is om het met stoel en al mee te slopen, dan alles er los uit te halen en te verkopen of weg te geven.

Bruce
Passat driver:)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #67 Gepost op: 28 March 2011, 20:22:57 »
Die banken uit dat interieur zijn aardig afgeleefd na 25 jaar, en zowieso zou ik niet weten wat je met die grote aantallen banken moeten...

En ik weet wel zeker dat het een geldkwestie is. Meuk is verkocht aan de sloper en weg ermee, meer kosten wil daar niet aan hebben, waarom zou je ook.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Sloop Beneluxstuurstanden
« Reactie #68 Gepost op: 28 March 2011, 21:11:19 »
Mja, en wat ga je dan doen met het materieel doen wat er nu rijdt ;) ?

Daarnaast is DH ook een stuk trager dan Electrisch materieel en heeft ook nogeens een lagere max snelheid, en je kunt die dingen niet zomaar overal tanken...


Volgens mij hadden die SRV wagens ook nog een detectieprobleem.
Dus gigazooi aan ballast plaatsen zodat ze onder alle omstandigheden juist detecteren.
Maar dat maakt ze zwaarder en dus trager, moet er weer een zwaardere motor met Voith aandrijving in.
Kortom, je houdt de oude wagenbak maar vernieuwd de gehele aandrijflijn.
Tel uit je winst, oh nee, verlies.

Hebben we ooit niet eens DE3 opgeknapt om als "sneldiesels" tussen Zwolle en Groningen te gaan rijden?
Hoe lang heeft dat geduurd?

Nee, het was wijs om DH te verkopen.
Een ander inzetgebied zoeken had handenvol geld gekost.

En daarnaast, blader eens even terug.
Veolia kon met DH de exploitatie niet goed krijgen op de Maaslijn
Hoeveel is daar niet over geschreven?

Weg met die dingen, er is geen emplooi meer voor in deze tijd.
Hooguit nog 1 stel voor museumdoeleinden en dat is het.

Zo ook met de benelux stuurstanden.
Moeten de koppen eraf om een nieuwe stuurtafel te plaatsen?
En dan weer kop plaatsen, bak richten na laswerkzaamheden.
Kost allemaal veel te veel.
Dus sloop enige optie.