Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Conrat door Theovh
Vandaag om 22:02:45
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door AlbertG
Vandaag om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië door Peter Soonius
Vandaag om 21:26:45
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
  

Auteur Topic: RAIL 2011  (gelezen 63318 keer)

guest7823

  • Gast
Re:RAIL 2011
« Reactie #30 Gepost op: 12 March 2011, 13:57:49 »
Heeft iemand een e-mail adres en/of website waar de secretaris van de Nederlandse proto:87 te bereiken is?

Bvd

PS inderdaad met veel bewondering naar dat spoor Z baantje gekeken  (y)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:RAIL 2011
« Reactie #31 Gepost op: 12 March 2011, 13:59:30 »
Vanmorgen geweest.
Ontrax wint het, maar vond rail toch zeker de moeite waard. Die Z-baan alleen al had ik niet willen missen.
De banen die ik verder de moeite vond, zijn eerder in dit draadje al zo'n beetje genoemd.
Over de clubbanen, het is ook een manier om je hobby te beleven. Niet (meer) mijn manier, maar moet je ze om die reden van zo'n tentoonstelling weghouden? Er zullen vast ook liefhebbers voor zijn.

Wat ik wel jammer vind, dat de particuliere banen, clubbanen en handel door elkaar staan.
Zeker als je zoals in Houten 4 hallen ter beschikking hebt, groepeer dat dan gewoon wat meer. Ik heb niets nodig bij de commerciële stands, zeker niet van het ruilbeursgedeelte. Zou prettig zijn als ik dan in een keer een hal kan overslaan. Ik denk ook wel prettig voor de handelaren, want die krijgen dan niet de mensen rond hun stand die alleen voor drukte zorgen en toch niets zullen kopen.

Huub

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:RAIL 2011
« Reactie #32 Gepost op: 12 March 2011, 14:46:39 »
Heeft iemand een e-mail adres en/of website waar de secretaris van de Nederlandse proto:87 te bereiken is?

Welke proto:87? Kun je iets specifieker zijn?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

class 37

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
  • class 37 Fan
Re:RAIL 2011
« Reactie #33 Gepost op: 12 March 2011, 14:50:00 »
ik moet hier iedereen wel een beetje gelijk geven ::) het was net niet helemaal wat ik er van gehoopt had,voor 15 euro hadden er iets meer vooral afgebouwde banen mogen staan en wat me opviel was dat sommige banen net racebanen leken ::) heb ergens een hippel voorbij zien knallen met ca200 km pu ???er zijn absoluut nog wel juweeltjes tussen en enkele franse en engelse banen waren super (y) zo wie zo valt me op dat de 75 procent van de mooiste banen steevast in de meidoornzaal staan....

toch wat fotootjes


« Laatst bewerkt op: 12 March 2011, 17:00:28 door british rail adept »
British Rail diesel Fan

guest7823

  • Gast
Re:RAIL 2011
« Reactie #34 Gepost op: 12 March 2011, 15:28:07 »
Welke proto:87? Kun je iets specifieker zijn?

D'r lag links als je binnen komt een formulier waarin een (Nederlands/Belgische???) club in de driehoek Breda-Utrecht/Rotterdam een rumite zocht voor bijeenkomsten.

Heb even op de site van "Rail 2011" gekeken, maar kom geen e-mail adres of website vinden

Is nog steeds niet veel duidelijker , maar veel meer heb ik ook niet.

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re:RAIL 2011
« Reactie #35 Gepost op: 12 March 2011, 16:12:04 »
Ben vandaag geweest met mijn zoon,indrukwekkent was het engelse baantjezeer mooi.
Ook bij Lauwersmeer langsgeweest,wat mijn zoon en ik ook zeer mooi vonden.Vooral mijn zoon
vond het zeer fraai gemaakt,hij modelbouwt maar dan meer warhammer.
RobertJan wel gezien (in blauwe trui)maar was druk bezig met een meneer meteen laptop.
groet Bram.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:RAIL 2011
« Reactie #36 Gepost op: 12 March 2011, 16:44:29 »
Vandaag geweest en misschien moet rail de kant op van eurospoor: een paar hallen met banen en de rest 'markt'.
De proto afdeling heb ik langere tijd bezocht en daar veel inspiratie opgedaan en twee platen gekocht van 1 mm dik bij een belgische meneer(lijkt een beetje op foamboard) die er zelf ook mee bouwde.Daarnaast de baan van Robert-Jan uitgebreid bekeken, de wishni baan(bij beide inspiratie opgedaan) en een tijd staan kijken bij de grootspoorbaan met derkende kraan.Bij Fremo een praatje gemaakt, jammer dat alleen een HO sectie vertegenwoordigd was(N(-finescale) en O wil ik ook wel weer eens zien).
Daarna nog twee potjes NS-verf gescoord en gezocht naar een stand die digitrax verkoopt.Helaas niet gevonden, dus maar bestellen uit de US of weet iemand een zaak in Nederland die dit in het assortiment heeft?

gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7286
Re:RAIL 2011
« Reactie #37 Gepost op: 12 March 2011, 19:02:51 »
Ook ik ben vandaag samen met mijn vrouw naar Rail geweest.
Allereerst voor het naar binnen gaan twee rijtuigen aan Ferry overgedaan.
En Rail opzich kon ik ook wel waarderen.
Ik had alle commentaren hier gelezen, en dankzij Gert heb ik ook
het Proto gedeelte niet gemist.
Daar hebben wij langere tijd vertoefd, vooral het gesprek met de engelse deelnemers
hebben mij een aantal goede tips opgeleverd.
Een ander kan je een hele frisse kijk op iets geven.
De handel had voor mij niet zo heel veel, voor de vrouw daarin tegen wel.
Die heeft weer een leuk tasje materieel erbij.

Dan Rail.
Tuurlijk vallen de meeste banen tegen, maar dat geeft niets.
Niet iedereen bouwt perfect, en dat hoeft ook niet.
Wij als vereniging staan ook elk jaar op de modelspoordagen in Rijswijk.
En daar staan modellen tussen waar ik de mijne niet graag naast zet.
Maar het gaat er niet om dat alles super gedetaileerd is,
of perfect eruit ziet.
Het gaat om het publiek. Kinderen en een hele hoop (vooral) mannen smullen ook van
de in sommige ogen mindere banen cq bouwels.
Voor mij waren de RTM, Lauwersmeer, de oost Duitse en de Engelse banen
om wat langer bij stil te staan.
En al met al hebben wij van 10 tot 4 rond gelopen, daarna gingen mijn rug en vooral
linkerbeen in staking. Met een volle rugzak zijn wij tevreden huiswaarts gekeerd.

Steef
Mvh Steef

Mark been

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:RAIL 2011
« Reactie #38 Gepost op: 12 March 2011, 19:21:24 »
Ik ben vandaag ook geweest samen met mijn stiefzoon.
Hij heeft genoten en daar ging het mij om.
Ikzelf vond er maar een paar mooie banen staan en die zijn hier ook al genoemd.
Waar ik mij wel aan kan ergeren is dat er treinen met 200 km/h voorbij komen en dan gaat een schakelaar om en de trein stopt abrupt.
Ook met analoog hoeft dat zo niet te gaan.

M.v.g. Mark
H0, digitaal, dr5000, koploper

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:RAIL 2011
« Reactie #39 Gepost op: 12 March 2011, 19:38:52 »
Ook maar even een berichtje vanuit het hotel.
De afgelopen dagen waren goed bezet kwa bezoekers, vrijdag was
tot nu toe niet superdruk.
Een hoop mensen gesproken die de baan van dit forum kennen en het allemaal
nog mooier vonden omdat de verlichting toch veel beter is als thuis.
En verder allemaal positieve reacties.

Morgen nog een dag en dan weer op huis aan, morgen nog maar even rondlopen
en even de andere banen bekijken.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:RAIL 2011
« Reactie #40 Gepost op: 12 March 2011, 19:51:31 »
Door omstandigheden had ik OnTraxs dit jaar moeten missen en had me dus erg verheugd op Rail. Tot op heden was Rail voor mij altijd een van de toppers op modelbaangebied in Nederland. Helaas kan het binnenhalen van Proto, en gelukkig ook enige andere eerder genoemde positieve uitzonderingen, niet verhullen dat Rail zeer snel bedroevend ver is weggezakt. Veel is er niet over van de eens ambitieuze doelstellingen van de organisatie. Nog steeds zie je het logo Rail 85, daar lijkt men wel te blijven hangen, clubbanen waar modellen met een noodgang haakse bogen nemen van twee rijtuigen lang enz., zoiets moet je als oganisatie niet binnen willen halen -chargeermodus uit-
Best wel fraaie dingen gezien, Lauwersmeer, Wisjni, Lunetten, Z-baantje met de meest idiote wissels. De Fremobaan kan je door de enorme rijlengte niet genoeg zien enz.
Helaas kunnen de positieve zaken de hoge toegangsprijs absoluut niet goedmaken, hiervoor verlang ik een goed ingerichte modelbouwtentoonstelling en geen ruilbeurs Houten+ met hier en daar neergeslingerde banen.
Over het algemeen maak ik graag foto's van kwaliteitsbanen maar ik kon maar niet geinspireerd raken ondanks het mooie wat ik her en der zag. Gezien de reacties in dit draadje bijna zonder foto's hadden hier meer mensen last van.
Eerlijk gezegd was mijn humeur al naar een dieptepunt gezakt. Omdat ik voor het eerst met de trein naar Houten kwam en niet bekent was met het zeer goed verstopte vertrekpunt van de pendelbus kon ik deze niet vinden en ben maar naar Rail gelopen. Bij terugkomst op station Houten (wel met de pendelbus, voor mij de enige manier om te ontdekken waar deze stopte) bleek het vertrekpunt van de bus wel aangegeven door zegge en schrijve één A4tje op het perron bij één trap (natuurlijk niet de trap welke ik bij aankomst had gekozen om in de krochten van het station in verbouw af te dalen). Van de organisatie mag je toch verwachten dat de door hen gecharterde pendelbus beter wordt aangegeven, temeer daar in de aankondiging het naar Rail met de trein komen gepromoot wordt. -nu ook moppermodus uit-
Uit al het voorgaande moet niet geconcludeert worden dat ik de inspanningen van de bouwers niet waardeer, integendeel, ieder moet doen waar hij plezier in heeft en wanneer mogelijk dit aan een ander tonen. Het gaat erom dat als je pretendeert een kwaliteits modelbaantentoonstelling te willen maken je ook kwaliteit moet kiezen.
We gaan maar weer positief verder met dit weekend
« Laatst bewerkt op: 13 March 2011, 00:36:17 door GerardvV »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Johan Schalken

  • Offline Offline
  • Berichten: 439
Re:RAIL 2011
« Reactie #41 Gepost op: 12 March 2011, 20:11:41 »
Ik ben vandaag ook geweest samen met mijn vader en zoon..
Ik vond het heel leuk om met Robbert-Jan en Karst gebabbeld te hebben en hun fantastische werk te bewonderen...!

Druk was het niet echt dus je kon overal op je gemak kijken en een praatje maken en foto's maken... er waren een paar banen bij die echt verzorgd waren maar er waren er ook bij waar ik zelf niet zo veel mee had..
Veel gezien.. niets gekocht maar toch een leuke dag gehad..

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:RAIL 2011
« Reactie #42 Gepost op: 12 March 2011, 20:45:11 »
Hier staat een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7GyW9e1Nl9Y

(gevonden via de site van Nico Spilt)
Reinier

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:RAIL 2011
« Reactie #43 Gepost op: 12 March 2011, 20:51:16 »
Vandaag wel veel leuke dingen gezien en met heel veel mensen gesproken en in de workshop toegesproken.
Wat mij bijzonder opviel dat er veel " non standaard Houten" bezoekers zijn , publiek op 4 beurzen Houten normaal, Ontrax, Europsoor en Rail verschilt behoorlijk van elkaar. Aangezien wij vlak bij de uitgang/ingang staan kun je de bezoekers goed observeren en over het algemeen gaan de meesten toch tevreden naar huis.

Ja er staan banen met super hoog detail nivo, en er staan banen met laag detail nivo. Maar dat is juist de charme van rail daar kan heel veel. Als bezoeker van Ontrax heb je direct oh en ah maar vergeet niet dat zijn zeer bekwame bouwers. Verenigings banen zijn altijd een compromis van geld, aantal bouwers en kennis en kunde.

Doordat de organisatie alle typen banen laat zien heb je als bezoeker niet gelijk een minderwaardigheids complex, maar denk je veeleer, hee ,er zijn er meer net zoals ik die niet een volmaakte baan kunnen maken maar wel veel lol in de hobby hebben.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2011, 20:53:19 door han zijlstra »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
Re:RAIL 2011
« Reactie #44 Gepost op: 12 March 2011, 20:57:45 »
Op een (verenigings)modelspoorbaan mag je toch verwachten dat nadat een trein het groene sein is gepasseerd het sein (direct) op rood springt. Maar dat is niet altijd het geval: de volgende trein rijdt door hetzelfde groene sein. Jammer.

Ik had de intentie een soldeerstation te kopen. Die moest Euro 69,50 kosten (ZD-937, schijnt door Velleman geproduceerd te zijn geweest). Er werd 1 soldeerpunt bijgeleverd terwijl er in totaal 4 verschillende zijn. Verkoper bleek bereid 1 extra soldeerpunt (euro 2,50) bij te leveren. Rest moest ik zelf betalen. Koop sprong op euro 5,00 af.
Thuis gekomen bleek mijn tevergeefse "keihard" onderhandelen toch nog financieel resultaat te hebben opgeleverd: op Ebay staat dit station te koop voor euro 43,80 en 3 bijbehorende soldeerpunten voor euro 4,93. Tel uit de winst (onder aftrek van euro 15,90 verzendkosten).
Knar46