Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
Vandaag
om 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 17:06:02
NS 1700 transfers
door
Roy van Dijk
Vandaag
om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 17:00:00
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:56:23
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
marco
Vandaag
om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:39:32
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:36:51
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:29:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:24:09
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
Vandaag
om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 15:24:49
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Niels64
Vandaag
om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
Vandaag
om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
Vandaag
om 10:33:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Beurzen
|
RAIL 2011
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Volgende
- [
1
]
2
3
...
23
Omlaag
Auteur
Topic: RAIL 2011 (gelezen 61918 keer)
Bram w
RAIL 2011
«
Gepost op:
11 March 2011, 15:53:26 »
Hier was nog geen topic over zover ik gezien heb.Dus bij deze,hoe was en hebben we nog wat gekocht?
Ben zelf nog niet geweest,maar ga zaterdag.
groet Bram.
Niels B
Re:RAIL 2011
«
Reactie #1 Gepost op:
11 March 2011, 18:18:17 »
Ik ben net terug. Vond d kwaliteit van de meeste banen tegenvallen. Uitzonderingen waren drie banen bij elkaar waaronder Lauwersoog en een DDR baan. de laatste zal binnenkort wel in de RM staan want Len de Vries stond er druk bij te beppen en schoot ondertussen een paar plaatjes.
wel weer (te) veel gekocht..
grtz,
Niels
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
WimC
Spoor N
«
Reactie #2 Gepost op:
11 March 2011, 18:26:40 »
Ik vond het ook wat tegenvallen. Er was meer verkoop dan banen en ik had 't eigenlijk andersom verwacht. Voor een verkoopbeurs is de prijs te hoog en voor een banenshowbeurs waren er te weinig banen.
De N-module banen vond ik leuk (als N-spoorder niet heel raar), vooral die met het bergachtige landschap en dat was ook vooral landschap. De treinen rijden dan echt door het landschap en dat is erg mooi om te zien.
De twee die Niels noemde waren idd mooi, en daarnaast stond nog een baan met een frans thema, die was ook mooi.
Ik heb wel wat gekocht, maar niet zo heel veel. Vooral omdat ik niet zoveel geld had meegenomen, want mijn budget voor deze maand was toch al op
.
Gr, Wim
Grt, Wim
Gert1
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
11 March 2011, 18:28:46 »
@ Niels:
Ik denk dat je Lauwers
meer
bedoelt. Kijk hier maar eens:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26573.0.html
Heb die baan ook gezien en vond hem zonder meer van grote klasse!
De DDR-baan is de modelbaan van Kees-Jan van Vessem met de illustere naam 'Van Wisjni naar Wosjni'.
Zie ook:
http://wisjni-wosjni.blogspot.com/
mvg,
Gert
PS: Jullie hebben toch hopelijk het Proto-gebeuren niet gemist, in de kleine hal helemaal vooraan?
Daar stonden toch echt nog meer fraaie modelbanen hoor!
«
Laatst bewerkt op: 11 March 2011, 18:31:18 door Gert van den Heuvel
»
stig
«
Reactie #4 Gepost op:
11 March 2011, 19:06:15 »
Ik heb eigenlijk alleen maar van 12 tot 5 staan ouwehoeren... Wat heb ik gemist? Foto's graag!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
The Right Track, Your track!
«
Reactie #5 Gepost op:
11 March 2011, 19:42:06 »
Veel heb ik niet gezien vandaag, wel veel mogen praten en genieten van het werk van Eric. Prima airbrush werk gezien alvast thx!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
bernhard
«
Reactie #6 Gepost op:
11 March 2011, 19:49:15 »
Hoi Modelspoorders,
Tja ik vond rail zwaar tegen vallen behalve die kleine zaal met Fremo en Proto87 dat vond ik heel erg mooi allemaal wat daar te zien was. Zeer de moeite waard om daar de heledag rond te lopen heb daar leuke en leerzame gespreken gehad.
Wel vermeld ik eerlijk dat ik de baan van spoor 1 vrienden zwaar vond tegen vallen alleen maar rond rijdende treinen geen landschap of aankleding van de baan Jammer één gemiste kans. Op andere beursen heb ik wel eens mooiere spoor 1 banen gezien met als tema hoofd of lokaal spoor baan In Münster zit één spoor 1 club die erg veel moeite doet om met spoor 1 iets heel moois neer te zetten met een leuk spoor bedrijf maar ook het landschap is super en zij bouwen volgens het Fremo systeem. Ik hoop dat die spoor 1 vrienden eens is een keer moeite gaan doen om hun hobby als een volwaardige hobby neer te zetten en niet als een speelbaan voor grote kinderen.
Tot zo ver dit verslag van Rail 2011
«
Laatst bewerkt op: 11 March 2011, 19:51:13 door bernhard
»
Gert1
Gast
«
Reactie #7 Gepost op:
11 March 2011, 19:55:09 »
Heb je bij Spoor 1 dan die werkende kraan niet gezien?
Vanuit een boot in de rivier werd kolen in een trein geladen.
Echt leuk om te zien hoor!
mvg,
Gert
Casey Jones
«
Reactie #8 Gepost op:
11 March 2011, 20:02:20 »
Hallo
Ook ik was wat teleurgesteld. Dit heeft misschien te maken met het feit dat dit de derde beurs in successie was.
Houten-Ontraxs-Rail 2011. Toch iets te veel van het goede?
Jay Jay
12x Fleischmann MSF 6735 25x 2N3035
Eric van Spelde
«
Reactie #9 Gepost op:
11 March 2011, 20:13:04 »
Tja, Rail hinkt nu inderdaad een beetje op twee gedachten... tis net alsof ze nu denken 'goed, we hebben de Proto87 conventie nu binnen, hoeven we verder geen moeite meer te doen om mooie banen te vinden'. De hoogtepunten van de rest zijn al zo'n beetje genoemd; Lauwersmeer, Wisjni-Wosjni, die Franse baan in het berglandschap was ook niet verkeerd en dan nog een paar vaste waarden zoals de RTM-baan en de Henk Wüst-tentoonstelling. Er stond echter ook een groot aantal modulebanen waarvan ik vermoed dat ze in 1985 bij Rail al niet door de ballotage waren gekomen. 90 graden bogen met R1 en R2 sectierail, gekleurd zaagsel als gras, hele rijen huisjes die gewoon plompverloren op een grasmat stonden... Laat ik het zo zeggen, die enkele baan die bij Eurospoor al jaren negatief opvalt, viel hier nog niet eens zo uit de toon...
Tja, en qua 'handel' waren er dan naast Piet Peetoom, Paul Bellon en Werps nog wel wat leuke zaken te vinden in de Proto87-hal - zoals die Franse leverancier van heel veel fraai etsspul - maar dat kon toch niet verbloemen dat bij de 'reguliere' stands ten opzichte van een normale 'Houten'-editie - voor 6 ipv 15 euro - toch wel het een en ander ontbrak. Dus inderdaad: voor een verkoopbeurs te weinig stands voor het geld, voor een tentoonstelling - afgezien van het P87-gebeuren wat ik persoonlijk wel erg gaaf vind maar vele anderen niet echt zal aanspreken, met ook best wel veel 'work in progress' en minder echte 'publiekstrekkers' - te weinig banen van enige kwaliteit.
Voor mij was het direct de Meidoornzaal in, heel veel beppen en snel even twee rondjes (de tweede om te zien of ik de eerste keer niets van belang had gemist) door de rest van de hallen. Vooral door dat beppen waarbij je toch weer op aardige ideën komt, werd het toch nog ruim half vier voordat ik in de file richting het zuiden aansloot.
Martijn193
Bestuur
«
Reactie #10 Gepost op:
11 March 2011, 20:20:19 »
Hoi
Vanmiddag om 14:30 gearriveerd, was al voor 17:00 weer weg. Waarom ? Om de reden die Eric hiervoor wat mij betreft precies goed omschrijft. Ik vind dat proto 87 spul mooi, maar ben meer van de generatie van het moderne spul. En dat zag er wel heel bedaagd uit.
En de handel was de handel van een reguliere Houten, maar dan wel zeker een factor 100 kleiner.
Nee, voor mij geen Rail meer.
Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
stig
«
Reactie #11 Gepost op:
11 March 2011, 20:52:18 »
Erwin Werps had een leuk oud nooit uitgebracht projectje bij zich. Deze 5(!) etsplaatjes (hier uitgevouwen) gaan een 2 assig AB rijtuigje met 4 coupe's vormen. Het is alleen het etswerk en kost bijna niks. Ik heb er maar meteen 2 gekocht, dan is het niet zo erg als ik er een verklooi. Als je dus van een uitdaging houd,
vraag ernaar
. Geen beschrijving en je moet nog eea. aanschaffen om te completeren. Het heeft een volledig onderstel en volledig interieur, zelfs de bagagenetten(!), dus ook geëtste binnenwanden! Ik ga er binnenkort aan beginnen. Eerst eens kijken hoe alles moet passen en identificeren.
Tevens is zo'n evenement altijd handig om een overdracht te regelen.
Deze lag klaar voor mij.
Robbert-Jan, ik heb je helaas niet zelf gesproken om de complimenten over te brengen, je hebt een heel fraai stukje werk afgeleverd!
En Karst z'n 2100 mag er ook zijn.
De man en z'n treintje
ook nog gespot, foto's van de 3700 op Lauwersmeer zullen binnenkort hier wel te zien zijn.
Oh hai TED!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
modelspoorfan
«
Reactie #12 Gepost op:
11 March 2011, 22:00:03 »
Vandaag naar Rail geweest in Houten ...
Naast een aantal mooie banen zoals hierboven al genoemd zijn , helaas nog geen tijd gehad om naar Proto87 te gaan (ben een n-spoorder) maar ben van plan om zondag nog een keer langs te gaan (op een kun je namelijk niet alles rustig bekijken ) . Na wat over de markt gelopen te hebben en wat leuke dingen gekocht te hebben , ben ik nog even langs de modelspoorbanen gelopen en kwam ik bij de railclub utrecht terecht , zij staan er met de H0 en met de n-baan en tevens hadden een aantal leden er een aantal modules met een voor mij onbekende schaal aan deze n-baan gekoppeld met een diorama van een vliegveld . Er reed 1 treintje rond van een voor
mij onbekend japans merk en dit bleek T-schaal te zijn (1:450) . en dit in combinatie met herpa vliegtuigen en accesoires op schaal 1:500 wat aardig met elkaar overeenkomt . Een van de leden vertelde ook dat hij al jaren vliegtuighobby had welke hij nu mooi kon combineren met zijn modelspoorhobby . Ik was heel verbaasd hoe goed het t schaal treinstelletje reed , aangezien ik amper kon geloven dat je op een spoortje van 3 mm breed nog zo goed kon rijden . Z spoor was in mijn ogen al te klein maar dit is dan wel heel erg klein . In combinatie met het vliegveld en het berglandschap met daarin verwerkt een n-schaal keerlus welke helaas niet aangesloten was op de grote baan zat dus ook een t-schaal baan in verwerkt met een stijgings percentage van 6% waar het treintje zonder eniog probleem door heen reed . Men had vandaag al zeer veel reakties gehad van weke schaal is dit en waar is dit te koop . Helaas voor de liefhebbers van t-schaal moet men de spullen in deze schaal via internet bestellen in Japan of via Duitsland en eventueel Engeland . De vertegenwoordiger die er in Nederland was is er mee gestopt en mede omdat er erg weinig vraag naar was . Voor de bouwers is dit de eerste keer dat ze op een groot evenement staan en voor hun is nu dan ook de vraag hoe het rijdend materieel zich houdt over 3 dagen (en liefs langer zoals ze zelf aangaven) , het voordeel van deze schaal is dat men op een relatieve kleine baan hele leuke scenery kan bouwen welke ook redelijk goed te verkrijgen is aangezien men bij maquette bouw ook veel in sde schaal 1:500 werkt welke niet veel afwijkt met de t-schaal (1:450) .
Voor mij en voor vele aandere bezoekers was dit een leuk nieuwtje en daarbij hadden de aanwezige bouwers nog heel veel humor en als je goed op de baan keek zag je dat er ook erg veel gefotografeerd werd .
Maikel van Velzen
«
Reactie #13 Gepost op:
11 March 2011, 22:13:13 »
Hallo,
Tja, helaas vond ik het dit jaar ook tegenvallen.
Positieve uitzonderingen waren inderdaad 'Van Wisjni naar Wosjni', Lauwersmeer, De franse baan met het berglandschap en een duitse baan met een groot industriegebied dat in dezelfde hal stond als de drie eerder genoemde.
Helaas heb ik de hal met Proto87 gemist. Ik ging er vanuit dat in die hal alleen workshops gegeven werden, vandaar dat ik niet ben geweest.
Ik wilde zondag ook nog een keer gaan, maar dat doe ik toch maar niet. Vind 2x 15 euro voor hetgene wat je krijgt toch wel wat veel.
Verder heb ik nog een tijdje met Kees-Jan staan praten en wat leuke tips en trics uitgewisseld.
Denk dat ik Rail volgend jaar maar eens een jaartje oversla. Denk dat i daarvoor in de plaats maar weer een keer naar Dortmunt ga.
Mvg Maikel
Edde
N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
«
Reactie #14 Gepost op:
11 March 2011, 23:30:22 »
Tja als je de Meidoornzaal overslaat
gr Ed.(die morgen gaat)
Vroeger in Breitendorf
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=31504.msg481053#msg481053
Wagenhalle Breitendorferstraße
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=60677.msg3221492161#msg3221492161
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10