Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:00:52
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door Arjan6511
Vandaag om 15:38:38
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 15:31:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 14:58:11
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03

Auteur Topic: RAIL 2011  (gelezen 61905 keer)

henk

• Offline Offline
Re:RAIL 2011
« Reactie #300 Gepost op: 17 March 2011, 19:55:32 »
En jullie zijn echt niet goed snik met dat gepraat over beurzen/evenementen/tentoonstellingen Leo en Maarten (verder wel hoor  ;)). Bezoekers noemen zoiets hoe het uitkomt en dat heeft weinig met imago te maken. Mij is in ieder geval al gevraagd of ik naar die treinenbeurs in het spoorwegmuseum ben geweest. Ook niet raar, want het begrip beurs slaat juist heel vaak op een evenement (nog algemener begrip) zonder verkoop.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #301 Gepost op: 17 March 2011, 20:02:57 »
Zullen we het voortaan een  'happening' noemen?  ;D
Yeah, really heavy sh*t man... peace brother.
No dress rehearsel, this is our life.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #302 Gepost op: 17 March 2011, 20:46:42 »
zit wat in Henk :)
de Horecava is een beurs, ken je niks kopeuh, Autosalon van Geneve is een Beurs, kent je niks kopen aan een balie.
Maar hoe je het beessie ook noemt,  de bezoeker maakt toch wel zijn oordeel, ze zijn niet gek heh.....tenminste, niet allemaal  8) ;D
Mvg Marty,

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #303 Gepost op: 17 March 2011, 20:49:49 »
Zullen we het voortaan een  'happening' noemen?  ;D
Yeah, really heavy *** man... peace brother.

;D

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #304 Gepost op: 17 March 2011, 21:03:27 »
Meneer van Dale zal er wel goede omschrijvingen voor hebben bedacht maar het gevoel dat je zelf bij een woord hebt speelt ook mee.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #305 Gepost op: 17 March 2011, 21:37:49 »
En jullie zijn echt niet goed snik met dat gepraat over beurzen/evenementen/tentoonstellingen Leo en Maarten (verder wel hoor  ;)).

Vind ik ook. (van dat niet goed snik zijn, en dan praat ik alleen over mezelf)
En dat verder wel laat ik aan anderen over, heb ik over mezelf af en toe ook nog twijfels bij ;)

Maarten

Fred van E

• dus!!........... zodoende
  • Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 17 March 2011, 21:53:54 »
Ik ben afgelopen zaterdag een uurtje of drie geweest met den vrouw.
26 euro entree (met korting) voor dat geld verwacht je toch wel iets wat indruk maakt.
Maar zo te zien had dit evenement ook last van de kracht 9 op de schaal van richter een door elkaar gegooid zooitje.
Handel naast (vaak) heel mooie banen en een belabberde verlichting.
Eens maar nooit meer.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #307 Gepost op: 17 March 2011, 21:59:51 »
Ik kom er nog 1 keer op terug en laat zien waarom ik juist bij Maarten het onderscheid tussen beurs en evenement belangrijk vindt. Ik beloof jullie er daarna niet meer op terug te komen.

Beste Maarten,

Normaal gesproken kan het mij ook niet schelen of je iets een beurs of evenement noemt, maar wel bij jou. Dat komt door jouw posting van een paar pagina's geleden. Daarin ben ik erg teleurgesteld.
Jij geeft het woord "beurs" namelijk een negatief imago. Daar wordt "zooi" en handel verkocht volgens jou. Kijk maar naar deze posting een paar pagina's geleden.

Wat ik bij teruglezen zo leuk vind is dat er toch sprake is van "beurzen"  en OnTraXs, waarbij bij de beurzen wel "zooi" of lees: handel aanwezig is (Rail, Eurospoor, Rijswijk en nog duizend andere beurzen) en bij OnTraXs niet.

Dus heren van OnTraXs (tentoonstelling, evenement):  houden zo !  Laat je nooit "beurs" noemen, dat heeft een andere betekenis. En zorg er dus ook voor dat je geen "beurs" wordt. Die zijn er al genoeg.

Maarten
(importeur, vertegenwoordiger, producent)

Vervolgens schaar je alle evenementen behalve Ontrax onder de noemer "beurs".

OnTrax zou volgens jou geen beurs zijn, maar dat evenement zou je ook best zo kunnen noemen. Daar wordt namelijk ook handel gedreven. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat er direct iets verkocht wordt. Het kan best zijn dat de deelnemers hun spullen etaleren om orders binnen te halen. Dat is net zo commerciëel en ook handel.

Evenementen zoals Eurospoor waaraan volgens jou beunhazen (jouw mening) en zgn dozenschuivers (jouw mening) meedoen, dat zijn geen evenementen maar beurzen. Andere "happenings" waar de elite, zoals jij staat, dat zijn evenementen toch? Zo maak jij je onderscheid in goed en kwaad in modelspoorland (mijn mening). Dat is wat ik eruit destilleer.

Als je zo principieel zou zijn, zou ik verwachten dat jij niet op de reguliere beurs in Houten zou staan (mijn mening) en daarmee deze beurs met je tafelgelden niet zou ondersteunen (want als je het met de gang van zaken niet eens bent moet je niet meedoen). Dat is de reden dat een andere poster je er later fijntjes op wees dat je behalve producent etc, ook standhouder op de beurs in Houten bent. Hij voelt (m.i.) ook aan dat je niet consequent in je principes bent en dat vind ik ook. Maar jij mag het laatste woord hebben, we hadden het tenslotte over Rail, alhoewel dit draadje er volgens mij wel langs scheert.

groeten,
leo

Frans

• Offline Offline
« Reactie #308 Gepost op: 17 March 2011, 23:55:14 »

en een belabberde verlichting.

Zo belabberd was de verlichting toch ook weer niet.
Al mijn foto's zijn genomen zonder een flits.
Ik heb namelijk een grondige hekel aan een flits,
haalt alle sfeer weg.
mvg Frans

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #309 Gepost op: 18 March 2011, 00:26:11 »
Daar sluit ik me bij aan... ik heb geloof ik bij een tiental foto's de exposure aangepast en dat was het verder..
Zal ook wel schelen wat voor camera je hebt..  ;)

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #310 Gepost op: 18 March 2011, 01:16:57 »
De importeurs lieten Rail los waardoor het oude concept niet meer haalbaar bleek.

Toch zou ik graag zien dat de importeurs zich wat meer zouden inspannen om deze hobby ook buiten de kring van reeds actieve modelspoorders te promoten.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

theokersten

• Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 18 March 2011, 07:25:42 »
alberth0,met jou stelling ben ik het hellemaal eens.
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #312 Gepost op: 18 March 2011, 07:31:44 »
Inderdaad... vroeger waren alle grote merken vertegenwoordigd met hun (nieuwe) producten en banen.
Persoonlijk vond ik dat altijd wel heel erg leuk..

DE2225

• Offline Offline
  • Webmaster SMMR, lid N-brigade Railclub Utrecht
    • Website van de stichting Museum Materieel Railion
« Reactie #313 Gepost op: 18 March 2011, 07:55:58 »
Als ik alle reacties in dit draadje zo lees komt het weer (zoals vrijwel altijd) op een aantal basis zaken neer.

Als eerste de advertenties:
Wees eens eerlijk, in advertenties wordt heel vaak overdreven, in ieder geval wordt de waarheid wat rooskleuriger afgebeeld. Bij een advertentie van een 7 persoons auto wordt toch ook niet vermeld dat ik met mijn 2 meter lengte niet hoef te verwachten dat ik op de achterste zitplaatsen comfortabel vervoerd wordt? En dat wasmiddel dat de vlekken opzoekt heeft bij mij een 'off-dag' want die vlek in mijn overhemd kan hij/zij niet vinden.
Bij in dit geval Rail wordt gesproken van top-banen en die waren er. Waarom wordt er dan zo afgegeven op die advertenties?

De kapiteins:
Zoals het gezegde al vermeld, de beste stuurlui staan aan wal. Toch zijn er maar weinig schepen die aan lagerwal raken. Dan moeten die kapiteins toch wel íets goed doen.... Ook in onze hobby staan de ontwikkelingen niet stil, er komen nieuwe evenementen bij waardoor organisatoren de eigenschappen van hun evenement bij moeten schaven. Daardoor verandert het karakter van een evenement. Als voorbeeld Leo, Leo organiseert al jaren naast Eurospoor verschillende andere happenings op modelspoor gebied. Toch blijft hij luisteren naar de hobbyisten. Daar moet je juist blij mee zijn (dat ben ik in ieder geval wel!). Ik weet zeker dat er meer evenement organisatoren op dit forum mee kijken.

Wat is modelspoor:
Tsjah en dan komt de grote vraag, wat is modelspoor. Is dat het op tijd rijden van stammetjes lokaalspoor over een enkelsporig lijntje? Of mischien een raccordement (kijkdoos) waar op z'n dooie gemak een lokje aan het rangeren is? Of is dat een baan waar treinen met 8 tot 10 rijtuigen en goederentreinen met 30 tot 50 kolenbakken door het landschap rijden.
Modelspoor is zoveel omvattend!
Ik persoonlijk vind het leuk om (realistische) treinen door een landschap te rijden. Doel daarbij is om het landschap zo natuur getrouw mogelijk na te bouwen. Als een lok 30 tot 50 kolenbakken aan de haak heeft heb je wel wat rijlengte nodig, ze nemen wat ruimte in beslag...
Dat wil niet zeggen dat ik daarmee verwacht dat iedereen diezelfde mening is toegedaan. Als iemand zich graag op één enkel model of een enkel motief concentreert moet hij dat vooral niet nalaten.

Zo kan ik nog wel even door gaan, waar het om gaat is het volgende. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en/of mening. Laat iedereen in hun waarde, ook als die niet volgens jouw principes van de hobby geniet.

Groetjes,

Rik
www.smmr.nl, de homepage van de stichting Museum Materieel Railion

raymond erdtsieck

• Offline Offline
  • N Spoor Freak
« Reactie #314 Gepost op: 18 March 2011, 08:02:55 »
@Rik,

Helemaal mee eens!!! (y) (y) (y)

Groet,
Raymond