I have just had an email from Carls wife and she has asked me to pass on thefollowing message. Carl is under hospice care and is not expected to live verylong. Which is why there has been no update. I do know that there are severalpeople out there who are interested in hosting the website and continuing hiswork, but I have no idea how we go about doing that - an email to me chacmool atlineone dot netwould be appreciated if you know what would need to be done,although whether there will be anyone at that end who knows how the site ishosted I know not, and this isn't the time to ask.I know your thoughts will be with him, but if you want to pass on condolences itwould be preferable if you could post on here, rather than inundating his wifewith emails. I will pass them on as either a link that she can read them or as a blockThanksJack
Beste ledenHelaas moet ik melden dat Carl Arendt, eigenaar en webmaster van de Micro Layout Design Gallery, afgelopen vrijdag (4 maart) thuis in Lacey (USA) is overleden, 75 jaar oud.Carl was een inspirator voor velen, en heeft eigenhandig het concept van de "micro layout" op een nieuw plan getild. Een micro layout is een volledig functionele modelbaan op een ruimte niet groter dan 4 vierkante voet (ca 3700 cm2). Kort voor z'n ziekbed en overlijden kreeg Carl te horen dat de bouwer van één van de getoonde modelbaantjes op z'n site is benaderd door het invloedrijke Amerikaanse blad Model Railroader om er een artikel voor te maken. Carl zag dat als erkenning van het concept. Helaas zal hij het niet meer lezen...Ik heb Carl beter leren kennen toen ik door de jaren heen een paar ontwerpen heb ingestuurd en een aantal daarvan heeft hij opgenomen in z'n Gallery en later de Scrapbook serie. En ik ben nog steeds erg trots dat Carl 2 van mijn ontwerpen gebruikt heeft in z'n 2e en 3e boek over Micro Layout Design.Carl zal door velen worden gemist, niet alleen door mijzelf, maar zeer zeker ook de talloze ontwerpers en bouwers van deze kleine modelbaantjes die hij heeft geinspireerd en gecoacht.RIP Carl...Link: http://carendt.us/ (Carl's website)Groet, Vincent WessteinListowner Digithalys, Bemo & IBX