Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09
  

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2011?  (gelezen 79425 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #135 Gepost op: 27 February 2011, 01:03:56 »
@Thom wat denk je zelf?

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #136 Gepost op: 27 February 2011, 01:21:23 »
Parkeerterrein was om kwart over 10 al helemaal vol.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #137 Gepost op: 27 February 2011, 09:22:17 »
Slechts één minpuntje te melden: voor het restaurant stond een modelspoorbaan zonder fries, en met lampen aan de achterkant waar je als toeschouwer recht in stond te kijken.
Bedoel je deze:

Stond ook wel erg dicht op elkaar, stote bijna een scherm omver van een "professionele" fotograaf :P
Een persdag zou toch wel handig zijn (maar die discussie is al eerder gevoerd ;D)
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #138 Gepost op: 27 February 2011, 09:32:11 »
Dan weet ik niet war je geparkeerd hebt, maar het NSM tarief is 4,50, maar het klinkt alsof je elders hebt moeten parkeren door ene vol parkeerterrein?

Veel te goedkoop dus.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 835
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #139 Gepost op: 27 February 2011, 09:41:17 »
Ik ben gisteren geweest en heb weer samen met mijn vrouw genoten van de banen.Alles gezien en veel ideeen opgedaan.
Nu was ik binnen de 4 uur klaar,maar als ik alleen was geweest had ik zeker langer bij de banen gekeken en meer de  details in me opgenomen.Helaas vergeten om mijn foto camera mee te nemen, dus geen foto's gemaakt
Ja druk was het met veel kids, maar degenen die steeds tegen mij aanbotsten waren in ieder geval ouder dan 21. Mensen let ff op waar je loopt en twee tellen wachten tot de weg doorgangelijk wordt is toch niet teveel gevraagd?
Op sommige plekken vond ik de paden wel smal, maar als je wachtte kon je later gewoon doorlopen.Tip voor de organisatoren: de lange gang waar nu maar een paar banen stonden(oa de DDR baan, simpel doch mooi) daar kunnen nog wel een of twee banen bij.En het tussenhok waar vorig jaar een paar kleine banen waren was nu leeg....jammer!
Verder een echte aanrader en als liefhebber kom je zeker aan je trekken.Mitropisten:jullie hebben weer een aantal snoepjes gevonden en laten zien: bedankt

Groet,
Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #140 Gepost op: 27 February 2011, 10:03:35 »
Om hier even op in te haken ik heb inderdaad weinig last gehad van de "kinderen" ...... die vragen ten minste of ze voor je mogen staan om te kijken. Het meest lastige zijn de heren met een fotocamera.... nu is die camera niet het probleem maar meer de 25 kg bepakking op de rug van de fotograaf die deze bepakking vergeet bij het wegdraaien van een "diorama" en de bezoeker naast hem zowat door het diorama heen slaat met die bepakking (uitzonderingen daargelaten).

Maar al met al een top evenement....

Jeffrey

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #141 Gepost op: 27 February 2011, 10:04:19 »
volgens mij is het stuk waar de handelaren stonden breder
volgend jaar gewoon van plaats verwisselen
jan

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #142 Gepost op: 27 February 2011, 11:35:02 »
Tijdens mijn bezoek op zaterdag:
* Ik heb bij 3 banen schaamteloos misbruik gemaakt van die grote lampen van de "echte" fotografen ;D ;D ;D ;D
* Bij 2 banen werd de bezoeker in rolstoel ruim baan gegeven en werd het opstapje verwijderd  (y)
* Bij meerdere banen 'gewoon' gewacht tot er ruimte was. Daarom ook niet op mijn horloge gekeken en bijna 6 uur binnen geweest.
* Ontbreken van frieslijst is erg irritant als je plaatjes wilt maken en op de achtergrond is een dikke buik waarneembaar   :o (baan 21)
* De schijnwerpers aan binnenzijde van de baan zorgen vooral voor schaduwen aan de bezoekerskant (baan 10). Levert lelijke plaatjes op. De baan zelf was prachtig. Vele oude VW-modellen

Die tactiek van het rustig wachten werkt bij elke beurs: vooral geen haast hebben om alles te willen zien. Ook voor Rail en Eurospoor trek ik altijd de hele dag er voor uit om ze te bezoeken. Alleen bij een beurs in Rijswijk stond ik al na 2 uur weer buiten omdat daar vrijwel alle banen bekend waren en de licht-omstandigheden belabberd (al enige jaren geleden gebeurt)

Voor het NSM: Het is helemaal geen slecht idee om de "gewone" bezoekers op de website van te voren te waarschuwen dat het deze 3 dagen erg (te?) druk is in het museum en dat de collectie van het NSM "ietwat minder goed zichtbaar is". Ik heb enkele gezinnen moet wijzen waar ook al weer die achtbaan was en die tentoonstelling over reizen over zee... Die waren niet zo blij met deze drukte en hadden hun bezoek uitgesteld als ze het van te voren hadden geweten. Dat plaatsen van die waarschuwing moet volgend jaar dus zeker!

Raymond v/d Hoven, die meer last had van kinderen met een dure spiegelreflex om hun nek en dan vrijwel in de treintjes kropen om ze vast te leggen. En Pa maar zeggen: "Toe maar. Da's ook een mooie foto waard" (En dan Pa natuurlijk netjes liegen als de bewuste foto scheef en onscherp is geworden: "Goed gedaan. Kijk daar eens....")
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #143 Gepost op: 27 February 2011, 11:54:24 »
Ik wil ook nog even mijn zegje doen over de fotografen. De professionele jongens nemen inderdaad 'bezit' van een baantje als ze er aan de slag gaan, maar dan zijn er nog 29 andere baantjes waar je kunt gaan kijken. Mijn kijk-tactiek op Ontraxt bestaat toch uit rondjes lopen en daar waar plek is blijven kijken. Bij het volgende rondje is er bij een andere baan plaats of bij dezelfde baan vanuit een ander standpunt. Mijn ervaring is ook dat je bij het 2e bezoek aan een baan toch weer andere zaken opvallen.
Terug naar de fotografen. Veel mannen met een fototoestel, en dan niet die professionals, denken meer te mogen dan bezoekers zonder. Even ´sorry´ roepen en hop een arm met camera schuift voor je gezicht langs om foto´s te maken. Of de camera verdwijnt in de baan voor net die ene foto. Ergernis? Nee, verbazing... Volgens mij zijn er héél veel mannen  (ja het zijn altijd mannen...) die Ontraxs in Utrecht alleen via een LCD-schermpje bekijken  :-\
No dress rehearsel, this is our life.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #144 Gepost op: 27 February 2011, 13:37:06 »
Ha, helemaal gelijk Raymond! Op die manier bederf je de dag niet voor jezelf. En we hebben even heel erg leuk staan praten, ook belangrijk  (y) .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

guest7823

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #145 Gepost op: 27 February 2011, 13:53:36 »
Citaat van: Paul Holmes, bouwer FR/Dinas baan
Do come and say Hello.  We are having a great time here at Utrecht in the Museum.   As well as all the full size exhibits, I have never seen such an excellent collection of model railways under one roof.  There is a predominence of diorama style landscapes ( a style I greatly admire) and the quality is fantastic.  The diorama opposite me even has an HO scale man on a pushbike PEDALLING his way along the road by the working tram - fantstic with both his little HO scale legs going....

I have already met lots of Dutch folk - all with impecccable English - who know and love and have volunteered on the FR.  If anyone else is there come and have a word. 


Van het FR (Ffestiniog Railway) forum geplukt

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #146 Gepost op: 27 February 2011, 14:10:51 »
(.....) die Ontraxs in Utrecht alleen via een LCD-schermpje bekijken  :-\

Doet me denken aan wat Wim Kan eens zei over Amerikaanse toeristen, die zich rot rennen en in NL van alles fotograferen, om dan thuis de foto's te bekijken van wat ze hier in het echt hadden kunnen zien. :-X :-\

In een vroeger deel van mijn leven (zie mijn avatar) kende ik iemand die nooit foto's maakte tijdens zijn reizen. "Ik onthoud alles," zei hij dan.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5565
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #147 Gepost op: 27 February 2011, 14:44:57 »
Gisteren geweest en veel genoten, al was een aantal banen en diorama's al bekend. Ontdekte in een stand een 'sound' model van de 2400, maar het geluid dat er uit kwam deed mij absoluut niet aan een 2400 denken. Het karakteristieke aanzetten in standjes 2 en 5 miste ik zeer. En ja, die 3700 in HO: een juweeltje (y)
Groet, Frank

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #148 Gepost op: 27 February 2011, 16:10:10 »
Zojuist terug van Ontraxs, beetje verregend op het rijwiel maar dat mocht de pret niet drukken. Hoewel stampensvol vandaag, toch een paar leuke dingen kunnen zien en doen. Zoontje van 2,5 vindt vooral de trappen naar de omloop bovenlangs het leukst...  ;D Maar een paar mooie modules met treinen krijgt ook alle aandacht.

De 3700 van Artitec bewonderd. Ik heb er al eentje in bestelling staan, maar toch even in real life kunnen bekijken. De SS-versie is trouwens ook om te snoepen... Maar dat past dan weer niet helemaal in 1954  ;)

Nog even gesproken met Stig ivm het ruilen van een boek voor wat modelbouwspul, en een leuke foto van mijn 1794 bij station Rhenen. Helaas niet helemaal scherp geworden (tijd voor een kleine cursus fotografie), maar dat mag de pret niet drukken: pre WO II meets post WO II:





Grappig om te zien dat een 2e 1700 op de baan het zelfde effect heeft als stroop op vliegen: nog voor ik mijn eigen camera kon pakken was het geheel al door verschillende andere fotografen werd vastgelegd...  ;D

Eelco


Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #149 Gepost op: 27 February 2011, 16:16:13 »
Vrijdag geweest (10.30 - 14.45). Tijkd zat dus om alles meerdere malen te zien. Voor mij de primeur op OnTRax. Vond het concept geweldig!
De verbeterpunten zijn al ter sprake geweest:
- Pers fotografen met paraplu's en enorme camera's: graag voor openingstijd. Kunnen ze veel mooiere en rustige foto's maken.
- Kids: tja, je kunt er van zeggen net hoe je pet staat: Last van/ geen last van/ ... Ik had mijn kinderen bewust niet mee. Hun aandacht ligt toch bij andere zaken dan de mijne. Voor hen is Eurospoor met lange treinen op module banen veel mooier en aantrekkelijker. Dit detail gepruts (excusez le mot :-) )zoals hier getoond in de tenstoonstellingsbanen is niet aan hen besteed. Ik spreek voor mijn eigen kinderen!
- Verder is de tip van de aankondiging op de NSM website dat het die dagen erg druk is geen slechte. Ik weet zeker dat er gezinnetjes waren die nietsvermoedend op OnTrax terecht kwamen.
- Opstelling: smalle stukjes opstelling vermeiden, zoals direct na binnenkomst links. Dat was echt dringen, terwijl de gang bij de firma's breed genoeg was. Of eenrichtingsverkeer instellen...

Volgend jaar nog beter!!
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)