Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 01:25:17
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 01:22:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:57:39
Duits transport, waar in NL? door Spelfaut
Vandaag om 00:54:45
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
25 October 2025, 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 October 2025, 17:19:12
  

Auteur Topic: Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?  (gelezen 28572 keer)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4295
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #135 Gepost op: 01 December 2011, 11:19:23 »
Ik ga ook voor de 1200 van een ander merk ! Dan worden alle Matrix gedumpt die ik dan wel weer koop !

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #136 Gepost op: 01 December 2011, 11:44:01 »
Ik zou zelf wat Nederlandse bussen willen in 1:87.
waarvan het liefst een paar van Syntus Gelderland en het GVB

Ik ga hierin ook mee.
Vooral wat Den Oudsten. (De MB200n zijn er genoeg van te vinden.
Nee, ik dacht meer aan de Den Oudsten die op een SB220 chassis staan.
Zoals de Alliance Intercity (nee, niet het VeMi model, dat is de City)
En zn voorganger de B86 of B88.


Jos.

De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #137 Gepost op: 01 December 2011, 11:55:29 »
Een 1:87 DE-5

Hmmm op zich helemaal voor, maar ben bang dat het ding dan idioot duur word vanwege aantal bakken die allemaal anders zijn (wel redelijk veel uitvoeringen mogelijk, zeker als je de aangepaste motorbakken ook meeneemt)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #138 Gepost op: 01 December 2011, 12:17:46 »
De DE-IV TEE van Roco had toch ook vier verschillende bakken en maar 1 (als je Canada mee telt 2) variant? Die was ook goed betaalbaar. Ik wil best 100 euro extra betalen voor die 5e bak hoor!

Het grote voordeel van de DE-5 vind ik toch wel dat met dezelfde bakken, vier kleurvarianten te maken zijn (groen, blauw, rood en rood met NS logo's en reclamebanen) en dat dit treinstel inzetbaar is van 1940 tot 1974. Past dus perfect bij de 3700, maar net zo goied interessant voor de TP IV rijders.

Zolang wij op het forum terughoudend blijven, komt zo'n ding er natuurlijk nooit he!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #139 Gepost op: 01 December 2011, 12:28:23 »
Eh Jeroen, Dieselvijven zijn toch nooit groen geweest?
Volgens mij blauw und rood.  ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #140 Gepost op: 01 December 2011, 12:31:13 »
Tjabbe, de DE V dateert van 1940 en is dus wel degelijk groen geweest...

http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/dieselelektrisch/diesel405.aspx
« Laatst bewerkt op: 01 December 2011, 12:32:54 door NS8714 »

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #141 Gepost op: 01 December 2011, 21:43:43 »
Een 1:87 DE-5

YES YES YES YES YES (1 per bak)!!!!!
Zo enthousiast genoeg?  ;D

Maar wel tijdig aangekondigd (met ball-park prijsindicatie)!

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #142 Gepost op: 01 December 2011, 21:50:12 »

Ik stem voor de DE-V (y)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #143 Gepost op: 01 December 2011, 21:53:36 »
Het grote voordeel van de DE-5 vind ik toch wel dat met dezelfde bakken, vier kleurvarianten te maken zijn (groen, blauw, rood en rood met NS logo's en reclamebanen) en dat dit treinstel inzetbaar is van 1940 tot 1974. Past dus perfect bij de 3700, maar net zo goed interessant voor de TP IV rijders.

Veel meer nog Jeroen!
Groen met aluminium-kleurig dak en schorten, groen met grijs dak, blauw zonder snor, blauw met proefsnor, blauw met snor, rood met snor, rood met snor, banen en vishaken. Verder kun je de blauwe en rode uitvoeringen nog met originele en verbouwde motorwagen doen, blauw stel met rode motorwagen en misschien zelfs andersom (geen foto bij de hand van blauw met rode motorwagen, maar het zal vast ook wel gebeurd zijn)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #144 Gepost op: 01 December 2011, 22:02:37 »

En dan nog de alternatieve motorwagen, maar daar is natuurlijk wel een andere kap voor nodig.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #145 Gepost op: 01 December 2011, 22:12:19 »
Had ik al staan "originele en verbouwde motorwagen"
Volgens mij was enige verschil een ander dak, dus dat zou het weer makkelijker maken.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #146 Gepost op: 02 December 2011, 08:43:43 »
Kun je nagaan. En dan heb ik het 'maar' over alleen de meest bekende uitvoringen......

Dus fabrikanten, de tijd is er rijp voor!!!! Kom op met die DE-5!  (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #147 Gepost op: 02 December 2011, 12:43:31 »
Artitec zou ik daar nog misschien mee zien komen, maar dan nog is het een model dat (a) duur gaat worden en (b) slechts een beperkte afzet zal kennen. Ikzelf vind het een prachtig treinstel, vooral omdat geen enkele bak hetzelfde is, maar ik heb er nooit één in het echt gezien. Door de oorlog is het ook een betrekkelijk obscuur treinstel gebleven, dus de vraag is wie er bereid zou zijn om, laten we zeggen, €400 tot €500 voor zo'n ding neer te tellen.

MK zou er mee komen, maar dat is zoals gebruikelijk een zaak van veel geduld.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #148 Gepost op: 02 December 2011, 12:53:37 »
Zeg nooit noooit, natuurlijk.
Maar laat Att eerst maar eens wat rijtuigen uitbrengen voor achter de 3700...  (y)

Kris Henderikx

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re:Neurenberg 2012 - Wat zou er moeten komen?
« Reactie #149 Gepost op: 02 December 2011, 12:56:59 »
voor mij een heruitgave van G2000 en Class 66 ex Mehano  (y)
liefst een Class 77 als serie 247 van Euro Cargo Rail (zoals actief in Duitsland)