Echter vind ik dat het interieur van de 27 gebruikt kan worden. Is het goedkoopst, het lijkt heel veel op elkaar, en de 27 staat toch maar niets te doen.
Dat is geen gerucht, dat is al meer dan 40 jaar de bedoeling. Alleen de praktische kant van de zaak is een beetje een punt van lange adem. De revisie is (uit mn hoofd) in 4 delen opgesplitst: 1. het casco (da's klaar), 2. de techniek (da's ook klaar), 3. de elektrische installatie (dat moet nog) en 4. het interieur (dat wordt nu voorbereid).Voor 4. moeten ook dingen uit 3. geregeld zijn.Het gaat er uiteindelijk van komen, al zal het nog even duren.
De kleurstelling zal altijd ene kwestie van smaak blijven. Bij dit materieel vind ik deze kleurstelling het beste passen, dit omdat het ook de leeftijd/oudheid van dit type materieel extra benadrukt. Grasgroen is naar mijn idee voor dit materieel al te nieuw.
Zijn daar voor ook echt onderdelen bewaard gebleven of dienen die nieuw gefabriceerd te worden?En word het dan ook mogelijk ook solo te rijden? (En word het stel dus voorzien van ATB en de hele reutemeteut.)Of zodanig dat ie achterop mee zou kunnen lopen?
Ik durf haast te zeggen dat er geen treinstel is dat zo'n grote en goed gedocumenteerde onderdelenvoorraad heeft als de 252...Is dat allemaal zo onbekend trouwens? :s