Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door Jeroen Water
Vandaag om 17:50:08
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1200blauw
Vandaag om 17:40:41
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 17:22:47
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Reinout van Rees
Vandaag om 17:16:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38

Auteur Topic: Baan Nieuwkoop H0  (gelezen 64962 keer)

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

• Bruntendijk
  • Offline Offline
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Baan Nieuwkoop H0
« Reactie #195 Gepost op: 21 August 2012, 23:04:03 »
Wat een leuke topic en prachtige modeltafel,Jordy.De vervuilde 6705 vind ik geweldig lijken op de werkelijkheid. Je hebt al heel wat modellen zie ik. Kun je die ook lekker vervuilen.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

Marc Riswick

• Offline Offline
    • Stuyteweg
« Reactie #196 Gepost op: 22 August 2012, 03:22:28 »
Mooie update Jordy. Heb weer kunnen genieten van de plaatjes.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

NS6400

• Rangeerprediker
  • Offline Offline
« Reactie #197 Gepost op: 22 August 2012, 08:23:04 »
Laatst zo'n lokje open in de handen gehad, volgens mij is er wel plek voor een decoder. Heb alleen geen idee of er veel draden moeten worden omgelegd in verband met isoleren. Veel van die oude fl gebruiken het chassis als "draad"  ;D

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #198 Gepost op: 22 August 2012, 10:52:31 »
Bedankt Kees, ik ga niet alles vervuilen, want er staan leuke locs tussen die juist lelijker worden met vervuilen(hoe ik het dan doe).
Bedankt Marc, en dat is ook de bedoeling ;)

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #199 Gepost op: 22 August 2012, 10:54:49 »
Leuk verhaal zo weer!
Zou het kunnen dat ik die wagens eerder gezien heb? ;D ;D
We moeten maar weer snel ook iets naar Klb laten rijden ;)

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #200 Gepost op: 22 August 2012, 11:04:27 »
Bedankt Viktor,
Ik zou het niet weten ::)
Misschien staat er wel al een trein klaar....

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #201 Gepost op: 15 November 2012, 17:55:11 »
Hoi,

Maar weer eens een update plaatsen.
Heb weer genoeg dingen gedaan, heb de stad zelf wat aangekleed, is het niet meer zo kaal.
De stad, ernaast een tankstation, en in de hoek wat pakhuizen, en achterlangs nog wat bomen, achter de bruine wand is nog wat ruimte, hier komen nog wat opstelsporen. De bruine wand word nog eens een keer geschilderd.
Klik,
Een betere foto van de pakhuizen, hier kan als het nodig is ook een wagon gelost worden.

Het tankstation, hier moeten nog wat witte strepen voor parkeervakken komen, en waar de blauwe auto staat erachter het gebouw van de diorama wedstrijd :D

Ook nog wat extra bomen geplaatst bij het spoor naar het grote rangeerterrein, (vanaf nu Waalplaat)

Het dorp zoals het nu is, waar de bussen bij het station staan word nog helemaal grijs, en komen nog abri's te staan.

En had nog een oud seinhuisje over, dus wat verwaarloosd en vervuild, deze dient nu als vervallen seinhuis, waar jongeren de ramen ingegooid hebben en probeerder vuurtje te stoken, want de plaat voor de deur is helemaal zwartben zelf bezig geweest om vuurtje te stoken ;D

Hier moet ook nog iets voor hangjongeren komen, een skatebaan of zoiets.

Voor het opslag terrein van de museumstichting SSN zijn hekken geplaatst, want het materieel moet natuurlijk niet vernield worden wat er staat.

De ruimte voor het nieuwe schaduw station, het gat wat achteraan erin zit zou eerst een spoor naar onder de baan komen, en daar zou een schaduwstation komen, maar dat bleek helaas niet haalbaar :(

Inmiddels is de EETC V60 ook af.

En de Shunter 503 ook, ernaast staat een v100, hier ga ik waarschijnlijk een Shunter v100 van maken.

Ook heb ik van de oude wagen deze gemaakt, zit nu een ander draaistel onder, die eronder zaten heb ik nodig voor een wagen die ik aan het bouwen ben, dit is een meetwagen die Bam heeft.

Foto van Bam Rail.
Het bergbaantje van mijn vader is ook wat verder aangekleed, nu met bomen ballast, en de grijze dingen vooraan moeten hekjes voorstellen.
Dit deel heet nu Lagebroek, het rangeerterrein eronder heet emplacement Lagebroek.

Bij het terrein van de SSN zijn ook hekken geplaats, kunnen mensen er ook niet gauw op komen.

Het stuk in de tunnel wat te zien is heb ik donker gemaakt, dit valt nu veel minder op dan het wit/beirge wat er eerst was. Waar het oude seinhuis staat moet het ook nog donker gemaakt worden.

En bij het OBN zijn 2 tanken voor chemische stoffen geplaatst, en een soort van bak voor puin, dit word soms met de trein vervoerd.

Ook hier waan we gelukkig/helaas, ligt eraan hoe je het bekijkt met de tijd mee, de 6705 is inmiddels vervangen door de 7109.

De 6705 staat nu een beetje weg te rotten op het terrein van de SSN.

En als laatste, Strukton heeft sinds kort 2 G1206 locs in Nieuwkoop, de achterste loc zal zo spoedig mogelijk terug keren richting Stuyteweg waar de loc gestationeerd is.

Dat was het.

Groeten Jordy

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #202 Gepost op: 06 February 2013, 17:52:06 »
Hiep Hiep Hoera!

Vandaag is het zover, Nieuwkoop bestaat 2 jaar! Reden voor een feestje dus!
Gaat u mee om te kijken wat er allemaal te doen is?
Als eerste beginnen we op het station. Binnen is een modelspoorbeurs aan de gang, natuurlijk nemen we hier een kijkje.

Nadat we dit bekeken hebben gaan we naar het perron toe, hier in een line up gestald met de DBS 189-027 Captrain 186-148 Portfeeders 7109 R4C 2003 en de Locon 9901.

Nadat we dit op de foto gezet hebben nemen de we de extra bus naar het OBN om te gaan kijken wat daar te doen is.

Nadat we de bus uit zijn halen we bij de poort een plattegrond op van wat er allemaal is te doen en waar.

Dan gaan we kijken wat er allemaal bij het OBN is te doen, hier werd uitgelegd hoe een Falns en een Fccpps werken, ook werd er uitgelegd hoe een ketelwagon en containerwagon beladen worden. En je mocht in de 1609 en 7110 kijken.

Verder stond er bij de opstelsporen nog wat werkmaterieel en een paar locs, en een meetrijtuig waarin werd uitgelegd hoe het werkt.

Dan nemen we de museumpendeltrein van Nieuwkoop naar Waalplaat(Het grote rangeerterrein) om te kijken wat daar is.

Inmiddels aangekomen op Waalplaat maakte de 2200 kop, en werd en nog een plaatje van de trein gemaakt.

Eerst gaan de bij de SSN (Stoom Stichting Nieuwkoop) kijken wat daar allemaal staat, en als eerste komen we de 1220 tegen.

Nadat deze gefotograveerd is gaan we verder en zien dat DB er ook met materieel is, een Köf, V60 en een BR140.

Dan  gaan we naar de opstelsporen waar allemaal materieel staat.
Als eerste de SSBC 186-181:

Dan ACTS/HUSA door de jaren heen, de locs waar het mee begon, de locs die het overnamen, en de locs die er tegenwordig rijden.

Dan gaan we naar de tankplaat, hier word uigelegd hoe een loc getankt word.

Verderop staat de DBS 6466.

Dan zien we de ERS 189-099 staan, deze werd natuurlijk ook op de foto gezet.

Verderop stonden de Locon 203-163 en HTRS 1506, in deze locs kon je ook kijken.

Ook stonden de bakken er die verbouwd worden tot DDZ, hier kon je zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Verderop bij de Shunter werkplaats stond de ACTS 7106.

Bij Shunter zelf stond de 1e DDZ bak die helemaal klaar is, en een Bam meetwagon, de Shunter rangeerloc, en binnen stond de motorbak van de DDZ.

Ook stond het rijtuig voor militaire treinen er, hier mocht je ook inkijken dus dat werd ook gedaan.

Daarna liepen we naar het reinigingsperron waar de koningklijke trein stond, helaas mocht je hier niet in.

Boven de put stond een rijtuigen van de IC Berlijn, hier werd uitgelegd hoe het onder het rijtuig allemaal werkt.

Verderop stond de DBS 218 die speciaal uit Duitsland was overgekomen.

Ook stonden de Locon 189-206 en de Husa 189-092 er, deze werden natuurlijk ook op de foto gezet.

Ook waren de ACTS 1200 en 6700 van de partij, helaas stonden deze niet voor een beladen containertrein.

Verder stond de DBS 189-065 met een kolentrein er nog.

Ook had Connexxion de Protos richting Waalplaat gestuurd, deze kon ook bekeken worden.

Daarna gingen we terug naar Nieuwkoop, om nog bij de Shunter vestiging te kijken, deze is pas sinds de zomer geopend.

Hier stonden een hijskraan, stopmachine en een G1206 van Strukton.

Dit was de opendag in Nieuwkoop, nu nog eens lijst van wat er allemaal veranderd is in een jaar.
De grootste verandering die er geweest is dat de hele baan nu digitaal is, dus kan ik nu met veel minder treinen rijden.
Verder is het spoor naar Waalplaat op de schop gegaan, eerst lagen hier 2 sporen, dit is uitgebreid naar 4, en de SSN is erbij gekomen.

Hier stond eerst een perron, dit werd nooit gebruikt, en in de nieuwe plannen zou dit ook niet gebruikt gaan worden, dus is het maar weggehaald.

Zoals al eerder gezegd is het Strukton terrein erbij gekomen, de stamlijn slingert dwars door de stad, en gaat vlak voor de winkels langs. Hier wordt nu ook tijdelijk het materieel van Defensie gestald in verband met plaatsgebrek bij hun.

Ook is de stad wat levendiger gemaakt, met huizen wegen en mensen.

Bij het OBN is ook wat veranderd, hier zijn nu opslag tanks voor vloeistoffen geplaats, en een deel voor hout/steen afval. en rijd er in het zomerseizoen een bus langs opweg naar het depot van de SSN.

Het terrein van de SSN.

Dit was het, op naar de 3 jaar!

Groeten Jordy

Bart Mestrom

• Offline Offline
« Reactie #203 Gepost op: 06 February 2013, 17:57:37 »
Gefeliciteerd met je 2 jaar Nieuwkoop.

Erg leuk verslag geworden ;)

Marc Riswick

• Offline Offline
    • Stuyteweg
« Reactie #204 Gepost op: 06 February 2013, 18:06:49 »
Veel veranderd in de paar jaar. (y)

Ik denk dat velen er alleen van kunnen dromen zoveel materieel te hebben. Vooral leuk zijn al die dingen die je zelf gebouwd/verbouwd hebt.

Ben benieuwd wat we volgend jaar gaan zien.

groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #205 Gepost op: 06 February 2013, 19:09:29 »
Bedankt Bart,
@Marc, dat denk ik ook wel, op die dingen ben ik ook heel trots.
Als ik in mijn glazen bol kijk zie ik iets met een schaduwstation....

Groeten Jordy

Bastian

• 15*
  • Offline Offline
« Reactie #206 Gepost op: 06 February 2013, 19:34:23 »
Gefeliciteerd jordy!

GR. Bastian

Jordy

• Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #207 Gepost op: 06 February 2013, 20:28:44 »
Bedankt Bastian ;)

Diesel Ger

• Offline Offline
« Reactie #208 Gepost op: 06 February 2013, 20:35:13 »
Hallo Jordy,

Uiteraard van harte gefeliciteerd. En wat een open dag! Als spoorwegliefhebber moest je duidelijk in Nieuwkoop zijn! Dat beloofd nog veel voor de komende jaren. (y)

Groeten,

Ger
Diesels horen te ronken!

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #209 Gepost op: 06 February 2013, 21:28:28 »
Leuke verhalen weer (y)
Tijd dat er in Kloosterburg ook weer eens iets gaat gebeuren