Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: radius bochten by gebruik 3 assige rijtuigen  (gelezen 2378 keer)

baanwerker

  • Gast
radius bochten by gebruik 3 assige rijtuigen
« Gepost op: 11 February 2007, 14:59:14 »
Ik ben van plan om te gaan rijden in de toekomst met 3 assige personen rijtuigen. Ik vraag me af of dit nog problemen kan geven bij te krappe bochten of wisselstraten. Heeft hier iemand al ervaring mee? 
« Laatst bewerkt op: 11 February 2007, 15:32:53 door baanwerker »

Grumpy

  • Een tevreden Märklin Digitaal rijder.
  • Offline Offline
  • Berichten: 111
  • Oost-Souburg.
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: radius bochten by gebruik 3 assige ruituigen
« Reactie #1 Gepost op: 11 February 2007, 15:28:38 »
Baanwerker,

Ik rij 3 Rail (C-Rail) en met 3 assige coupé-rijtuigen.
Bij mij met de 24130 geen problemen.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny



Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: radius bochten by gebruik 3 assige rijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 15 February 2007, 09:25:26 »
baanwerker, of heb je nog een naam?

Geef eens aan welk merk rails je gebruikt en om welke rijtuigen het zou kunnen gaan, dan is het makkelijker om er wat over te weten te komen.
Is de middelste as vrij opgehangen dan kan deze mee bewegen met de straal van de bocht en is er haast geen probleem, is deze vast gemonteerd dan kan het voorkomen dat in sommige bochten de wielen gaan wringen en het rijtuig kan dan ontsporen.

Groet,

Gideon

NS1124

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: radius bochten by gebruik 3 assige rijtuigen
« Reactie #3 Gepost op: 15 February 2007, 10:25:33 »
Van de Fleischmann 3 assige rijtuigen kan ik melden dat deze niet gauw ontsporen zelfs als het spoor niet helemaal strak ligt.

In krappe wissels en bochten gedragen ze zich ook aardig goed.
Let wel dat het kan voor zou kunnen komen dat de middelse as (deze is op een schuivend plaatje bevestigt) stroef kan gaan lopen door eventueel vuiligheid. Dit acht ik thuis opzich geen probleem gezien er niet continu wordt gereden :)

succes

baanwerker

  • Gast
Re: radius bochten by gebruik 3 assige rijtuigen
« Reactie #4 Gepost op: 15 February 2007, 17:06:49 »
Bedankt !