Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door MOVisser
Vandaag om 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 22:32:53
Rails roestig verven door hervé
Vandaag om 22:29:08
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
Vandaag om 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
Vandaag om 21:54:10
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 21:52:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:47:19
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 21:39:14
Bauarbeiten im gange door wob
Vandaag om 21:29:49
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 21:17:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
Vandaag om 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
Vandaag om 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 18:02:55
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 17:54:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
  

Auteur Topic: Artitec H0 2011  (gelezen 75859 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #165 Gepost op: 11 February 2011, 21:18:51 »
Graag gedaan, ik ben tenslotte ook hobbyist en geniet er ook van.
Dat wil ik dan ook graag delen :)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #166 Gepost op: 11 February 2011, 21:26:31 »
Fijn dat het met die klinknagels goed komt, viel mij gister ook al op.
Maar weet jij misschien ook of die missende zuigerstangbeschermers zo blijven, of dat je zelf de keus hebt om er een op te zetten voor in de vitrine of als je ruime bogen hebt.

Groet Stephan.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #167 Gepost op: 11 February 2011, 21:29:00 »
Geen idee, maar daar krijgen we vast antwoord op :)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #168 Gepost op: 11 February 2011, 22:43:01 »
Voor de DD-AR moeten volgens mij compleet nieuwe mallen worden gemaakt [...]
[...] omdat ze zoveel op de DDM's lijken
Dit kan ik echt niet met elkaar verenigen.
Leg eens uit waarom "zoveel op de DDM's lijkende" wagens die mensen nauwelijks uit elkaar kunnen houden vanzelfsprekend "compleet nieuwe" mallen moeten hebben.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #169 Gepost op: 11 February 2011, 22:48:18 »
en dat dan 1:87, dat is ehmm 10x87= 870 jaar. Moet kunnen toch ;)
Euh? Heb jij "model"treinen die 87 keer zo groot zijn?  :P
Doe maar 10 : 87, of zo je wilt "10 / 87", dus 0,115 jaar ofwel tegen de 6 weken ;D
Maar de "fast clocks" zijn bij degenen die ze serieus (moeten) gebruiken (de US, waar veel van de operatie van dienstregeling en "timeouts" afhangt) meer in de regionen van 2,5 to 4 maal zo snel als de normale tijd. Dat zou dus betekenen 10 / 2,5 tot 10 / 4, dus tussen de 4 en 2,5 jaar...  8)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #170 Gepost op: 12 February 2011, 00:02:58 »
@Niels B; "niks mallen aanpassen alleen ff de tamponeermachine iets opschuiven/opnieuw maken zodat hij de blauwe banen iets meer naar links zet en tevens de koersaanduiding erbij opdrukt"  ;)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #171 Gepost op: 12 February 2011, 00:13:49 »
De handgrepen verhuizen toch naar de andere kant (bij de cabine ?)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1890
  • Roco Fccpps vriend
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #172 Gepost op: 12 February 2011, 00:16:46 »
Correct
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #173 Gepost op: 12 February 2011, 00:27:39 »
Dus nieuwe mal...
En daarbij wil Artitec niks opdrukken, maar de koersborden echt erin verwerken.

Ja, er is wel over gepraat, maar het is nog geheel niet aan de orde.

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3851
    • MCKmodelbouw
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #174 Gepost op: 12 February 2011, 19:13:43 »
Euh? Heb jij "model"treinen die 87 keer zo groot zijn?  :P
Doe maar 10 : 87, of zo je wilt "10 / 87", dus 0,115 jaar ofwel tegen de 6 weken ;D
Maar de "fast clocks" zijn bij degenen die ze serieus (moeten) gebruiken (de US, waar veel van de operatie van dienstregeling en "timeouts" afhangt) meer in de regionen van 2,5 to 4 maal zo snel als de normale tijd. Dat zou dus betekenen 10 / 2,5 tot 10 / 4, dus tussen de 4 en 2,5 jaar...  8)

1:87
1cm = 87cm
1jaar = 87jaar
10jaar = 870jaar

Of zie ik dat nou verkeerd?

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #175 Gepost op: 12 February 2011, 19:16:59 »
Zie je verkeerd...

87 cm echt is 1 cm model,
87 jaar echt is 1 jaar model....
 :P



Tinus.

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3851
    • MCKmodelbouw
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #176 Gepost op: 12 February 2011, 19:20:08 »
oow tuurlijk, haha. Ik draai het lekker om  ::)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #177 Gepost op: 14 February 2011, 20:10:17 »
Chris, de 3737 is prachtig om te zien en volgens jouw filmpjes rijdt hij ook prachtig,zeker iets om te kopen.
groet Bram.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #178 Gepost op: 14 February 2011, 21:25:04 »
Dus nieuwe mal...
En daarbij wil Artitec niks opdrukken, maar de koersborden echt erin verwerken.

Ja, er is wel over gepraat, maar het is nog geheel niet aan de orde.

Volgens mij is dit niet het enige dat anders is bij de DD-AR. Ik ben geen specialist, wil me ook zeker niet zo doen voorkomen, maar volgens mij heeft de DD-AR bij het koprijtuig een raam minder onderin en op die plaats een rooster zitten. Ik heb Artitec heel hoog zitten, dus kan me niet voorstellen dat ze iets gaan maken "dat er een beetje op lijkt". Vandaar mijn opmerking en blij dat Chris (die ik ook hoog heb zitten) dit bevestigd!  (y)

Grtz,

Niels
« Laatst bewerkt op: 14 February 2011, 21:27:24 door Niels B »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #179 Gepost op: 14 February 2011, 21:26:41 »
Niet doen hoor, ik heb geen zin om lang te vallen !  ;D
Ik heb het vaak genoeg fout.  8)

Maar wat ik er van weet, is dat Artitec inderdaad niet zomaar iets gaat maken, en dat elke verandering in het echt ook in het model terug te vinden is. Zo wil men geen matrix bordjes opdrukken. Maar gewoon echte malaanpassingen maken (mochten ze het ooit gaan doen dan he)
« Laatst bewerkt op: 14 February 2011, 21:28:37 door Chris van Diesen »