Hallo Mathijn,Mag ik je een paar tips geven voor de bouw van je nieuwe baan ?Eigenlijk zou ik nu op jouw antwoord moeten wachten, maar omdat ik nu zin heb om te schrijven begin ik maar vast. Als je de onderbouw van je spoorbaan in elkaar hebt staan de bovenkanten van alle platen en alle houten delen die hier weer bovenop komen voorzien van een paar lagen verf. Het beste is verf op acryl basis dat stinkt niet zo en vinden je longen ook wat fijner. Dit om de bovenkant van de baan te beschermen tegen vocht. Hierbij kun je denken aan water dat gemengd met houtlijm en druppeltje zeepsop vaak wordt gebruikt om grind gras en andere begroeing onzichtbaar vast te lijmen ( als je hier meer over wilt weten mag je me even een PB sturen )Verder las ik over je oude baan over het spijkeren van de rails, dit doe ik al jaren niet meer, tegenwoordig wordt bij mij alle rails gelijmd met houtlijm. Je hebt maar een klein beetje lijm nodig om een stukje spoor vast te zetten. Gewoon een beetje lijm op het stuk van de baan waar de rails moet komen doen en uitwrijven met een stukje karton of dun stukje plaathout. Als je tijdens het spijkeren een keer wegschiet met de hamer heb je een kapot railsje of erger nog een kapotte wissel. Niet alleen moet je dat gedeelte van het spoor dan vervangen voor nieuw, maar ook geeft het een hoop werk om dit tussen da andere sporen uit te halen. Ook als je close up foto's van je baan maakt zie je geen spijkertjes zitten als je de rails lijmt, dus dit is weer een extraatje dat tegenover de moeite staat.Als je hulp meer uitleg wilt over deze twee tips geef je maar een gil.Succes met je nieuwe baan alvast.Groeten Ruud B.