Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door R1954
Vandaag om 17:01:29
Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 16:47:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 16:43:29
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
  

Auteur Topic: Mijn baanplan op 230x200 3 lagen H0 Riederalp express  (gelezen 3481 keer)

riederalp

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Mijn baanplan op 230x200 3 lagen H0 Riederalp express
« Gepost op: 23 January 2011, 15:36:49 »
Hier mijn baanplan wordt een kleine baan hellaas geen ruimte meer.
Bestaat uit 3 lagen alleen het schaduwstation - opstelsporen krijg het niet passend.
De bovenkant is 230x200 en de onderplaat is in hoekvorm
bovenkant nog steeds 230 x 200 x 130 x 90 x 110
Die hoek die er instaat is de trap opgang en de rest komt op 90cm hoog vandaar.





wie kan me verder helpen met het onderste gedeelte van de baan kom er niet uit
Elke optie is welkom
« Laatst bewerkt op: 23 January 2011, 16:44:20 door riederalp »

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Mijn baanplan op 230x200
« Reactie #1 Gepost op: 23 January 2011, 15:39:28 »
De eerste optie is om je baanplan aan te passen.

Het baanplan is leuk! Echter kom je nooit met je hellingen weg in dit baanplan. Die worden namelijk veel te stijl.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

riederalp

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re:Mijn baanplan op 230x200
« Reactie #2 Gepost op: 23 January 2011, 15:57:56 »
Aangezien mijn stations niet lang zullen zijn,  zal er net meer dan 3 passasiers wagens per lok hangen
Dus hebben de loks niet zo veel te trekken.
Heb een oude loc gehad die had alleen maar een 1 kant aandrijving tegen woordig hebben ze een as lopen na bij de wiellen gedeelte
dus zouden meer kunnen hebben kwa sleep werk


Modelspoorwijzer: Met de juiste aanpassingen is stijgen op een Duitse modelbaan tot zo'n 6,6% realistisch mogelijk. In een aantal andere landen komen zelfs nog steilere hellingen voor.



Heb in bocht rechts heb ik een spiraal gezet nu is hij van terug gevallen onder de 3
« Laatst bewerkt op: 23 January 2011, 16:30:30 door riederalp »