Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco traxx 'Eurocity' door Daan!
Vandaag om 20:01:06
Piko 2025 door barry1972
Vandaag om 19:59:17
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:57:19
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:50:21
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
Vandaag om 19:26:20
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:22:14
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 19:08:50
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:58:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 18:57:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Michiel2
Vandaag om 18:47:44
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 18:44:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 274702 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #810 Gepost op: 01 February 2011, 15:35:02 »
Of:

T och
E en
D iesel

?
 ;)

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11695
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #811 Gepost op: 01 February 2011, 15:42:57 »
Iets waarbij ik denk aan robuust is een 232 mede omdat er hier 12 van waren in Nederland.
romantisch moet ik nog even over nadenken. Alle ander punten heeft ie wel vind ik.
Landelijke bekendheid?
Belangrijke trajecten?
Veelzijdige inzet?

manuelspot

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #812 Gepost op: 01 February 2011, 15:48:12 »
Ik denk dat er echt een 3700 gaat komen ook gezien de laatste mail van artitec.

"De GTU werd door elke voorkomende locomotief getrokken: o.a. de 1100, 1200, 1300, 2000, 2200, 2400, maar ook door de 3700 stoomlocomotief."
Bron Artitec nieuws mail

Ze verwijzen wel heel nadrukkelijk door naar een 3700.

Manuel


Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11695
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #813 Gepost op: 01 February 2011, 15:51:00 »
Nouja, dat dacht ik dus ook. Tot Chris aangaf dat het nog niet geraden was.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #814 Gepost op: 01 February 2011, 15:53:12 »
Chris wil ons nog even in spanning houden en probeert te voorkomen dat wij voor donderdag conclusies trekken.

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #815 Gepost op: 01 February 2011, 15:56:01 »
Ted en Fred nog niet hoor.

Dat betekend dat jullie (ik ben er niet in geïnteresseerd) de 3700 kunnen afschrijven....

Iets waarbij ik denk aan robuust is een 232 mede omdat er hier 12 van waren in Nederland.
romantisch moet ik nog even over nadenken. Alle ander punten heeft ie wel vind ik.

Dat klinkt wel plausibel....dat romantisch zie ik ook niet echt...of het zou moeten zijn dat het ex-DDR is  :-\
Wel (ook) interessant voor Duitse modelspoorders...dat klopt dan weer wel

Landelijke bekendheid?
Belangrijke trajecten?
Veelzijdige inzet?

Dat is weer waar...klopt weer niet....232 ook afgeschreven dus  :D

Ik denk dat er echt een 3700 gaat komen ook gezien de laatste mail van artitec.

"De GTU werd door elke voorkomende locomotief getrokken: o.a. de 1100, 1200, 1300, 2000, 2200, 2400, maar ook door de 3700 stoomlocomotief."
Bron Artitec nieuws mail

Ze verwijzen wel heel nadrukkelijk door naar een 3700.


Dat zou ik ook net zo doen als ik dit draadje meelas  ;D

Groet,

Jakop


kor952

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #816 Gepost op: 01 February 2011, 16:04:58 »
@Chris,

Voordat er weer allerlei verkeerde aannames worden gedaan, klopt het dat TED en FRED nog door niemand genoemd/geraden zijn in de laatste 55 pagina's?

Thanks,

Ronald K.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8540
  • Spoor N
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #817 Gepost op: 01 February 2011, 16:05:13 »
Landelijke bekendheid?
Belangrijke trajecten?
Veelzijdige inzet?
De 232 reed wel bijna overal in Nederland (ook in Groningen), waarbij ik Rotterdam - Duitsland en Hoogovens - Duitsland toch wel belangrijke trajecten wil noemen met een veelzijdige inzet. Romantisch dan weer niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #818 Gepost op: 01 February 2011, 16:08:24 »
Even wat logica erin
T   ED
FR  ED  
We moeten dus zoeken naar iets met ED als afkorting van wagon, perron havenkade of wat ook maar in t program zit.
een 3700 kun echt uitsluiten want voor een dergelijke ontwikkeling heb je meer dan 3 jaar nodig. En dan zou dat allang uitgelekt zijn.
T =  Kameel
FR = Jules
grtz
« Laatst bewerkt op: 01 February 2011, 16:25:37 door han zijlstra. Reden: brainwave »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #819 Gepost op: 01 February 2011, 16:09:49 »
Wat is romantisch... Er zijn mensen die vonden de DDR erg romantisch, dus dan kan de 232 dus weer wel.... ;D

Nog 31 uur voor de hints en 32 uur voor het definitieve antwoord.... :P

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #820 Gepost op: 01 February 2011, 16:10:58 »
@Chris,

Voordat er weer allerlei verkeerde aannames worden gedaan, klopt het dat TED en FRED nog door niemand genoemd/geraden zijn in de laatste 55 pagina's?

Thanks,

Ronald K.

TED is al eens voorbij gekomen.
FRED is nog door niemand geraden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #821 Gepost op: 01 February 2011, 16:11:06 »
Een BR232 heeft zowel goederen als personentreinen getrokken, bijv van www.ludmilla.tk:  in het grensoverschrijdende treinverkeer vanuit Duitsland waardoor het best mogelijk is net als in maart en april in 1995 toen door werkzaamheden aan het Nederlandse spoor de int 2341/1236 Amsterdam Berlijn v.v. werd omgeleid over niet geëlektrificeerde trajecten tussen Hengelo en Zutphen waardoor in samenwerking met de DB deze treinen werden getrokken door Ludmilla’s van het type BR234.

dus veelzijdig ja

Belangrijke trajecten, kijk maar waar deze lok ingezet werd. Moeten belangrijke trajecten dan lange trajecten zijn? Is het stukje vanaf Venlo Duitsland in niet belangrijk?

Landelijke bekendheid: Zou de jeugd van tegenwoordig weten waar het om gaat als je zegt 3737? Ik denk alleen degenen die er mee bezig zijn weten waar het om gaat zo ook met deze BR 232.

Oef er zijn weer mensen voor mij geweest.

(sorry voor dit pleidooi. Ik wil gelijk hebben, maar of ik het heb ??? ::)  ;D  )
Jeroen

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #822 Gepost op: 01 February 2011, 16:11:23 »

T    (Teepol?)



jaaaa, nog een RAM IV!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11695
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #823 Gepost op: 01 February 2011, 16:17:39 »
een 3700 kun echt uitsluiten want voor een dergelijke ontwikkeling heb je meer dan 3 jaar nodig. En dan zou dat allang uitgelekt zijn.

De dubbeldekkers van Artitec hebben volgens mij ook wel wat tijd gekost, en dat is ook geheim gebleven.
Daarnaast, toen Palo een puinhoop aan het maken was van zijn 3700-productie kreeg ik een pb van een forumlid, waarin stond dat Roco wel was begonnen aan het ontwikkelen van een 3700 maar mede door het initiatief van Palo daar ook weer mee was gestopt. Wat nou als Artitec die ontwikkeling van Roco heeft overgenomen en voortgezet?

Goh, wat wil ik toch vreselijk graag een 3700 he  ;D ;D ;D

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #824 Gepost op: 01 February 2011, 16:18:24 »
FRED is nog door niemand geraden.
Dan is wat FRED straks blijkt te zijn niet erg gewenst   ;) ;D
« Laatst bewerkt op: 01 February 2011, 16:25:33 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob