Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 603264 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Artitec DE-2
« Reactie #330 Gepost op: 19 May 2011, 08:14:52 »
Zo'n interieur past niet bij een merk wat high-end nastreeft.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:Artitec DE-2
« Reactie #331 Gepost op: 19 May 2011, 08:41:21 »
Jep,

En zo ziet dat er dan uit:


dirkjan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE-2
« Reactie #332 Gepost op: 19 May 2011, 09:02:51 »
Ah leuk.
Maar ik begrijp dat het originele geluid voor de de2 er niet meer inzit, omdat er nu eenmaal geen stel met originele motor meer voorhanden is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec DE-2
« Reactie #333 Gepost op: 19 May 2011, 09:08:21 »
Kleur van de interieur-inlay is bij de blauwe lichtgrijs, bij de rode creme-geel. De purist mag dus aan de slag met kwast. Zal mij persoonlijk jeuken, daar ik toch niet constant met m'n neus op de baan en 'n modelle zit. Mocht in de toekomst een van de stellen open moeten, dn kan ik altijd overwegen, afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid tijd en zin of ik zo'n interieur onder handen neem...
Tbinnebarretije…

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:Artitec DE-2
« Reactie #334 Gepost op: 19 May 2011, 09:13:45 »
We hebben het hier over opnamen voor het geluid van de gele DE2.

dirkjan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #335 Gepost op: 19 May 2011, 10:36:33 »
DE2 krijgt de kleine motor dus interieur blijft netjes zichtbaar en dus geen motor voor de ramen !

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec DE-2
« Reactie #336 Gepost op: 19 May 2011, 10:54:40 »
'Bijwagen' is ook een grappige vermelding...;)

ohja, wat is de juiste vertaling dan?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #337 Gepost op: 19 May 2011, 11:02:21 »
DE2 krijgt de kleine motor dus interieur blijft netjes zichtbaar en dus geen motor voor de ramen !

Ik zou bijna gaan zingen "When you're big in Japan!"    ;)
(Zie: http://www.youtube.com/watch?v=c98qdFQF7sw )

mvg,
Gert

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #338 Gepost op: 19 May 2011, 11:10:40 »
Zo te zien is de onderdelenlijst dus niet up-to-date
De aanduiding "airconditioning bak" voor de motorkoelinstallaties op het dak van de gemoderniseerde DE-2 is ook wel apart  8)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #339 Gepost op: 19 May 2011, 11:12:06 »
Begrijp ik het nu goed en worden alle varianten van de eerste 3 (86/101/93) De-2's uitgeleverd, dus
de analoge, digitale en de sound uitvoering?
Ik zit met smart te wachten op de 101 en het zou mooi wezen deze voor het einde van de maand nog
in huis te hebben.

Over het geluid, ik vermoed inderdaad ook dat het geluid voor de Tp-3/4 varianten niet meer
in het echt op te nemen is vanwege het ontbreken van materieel met de ze motoren.
Was het geluid vanwege de andere motoren nu dermate anders van een De-2 ten opzichte van een De-1.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #340 Gepost op: 19 May 2011, 11:15:32 »
Nah, het is toch airconditioning voor de motor ?  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE-2
« Reactie #341 Gepost op: 19 May 2011, 11:19:04 »
ohja, wat is de juiste vertaling dan?
nou, een echte DE2 heeft in beide bakken een motor, dus er is niet echt een motorwagen en een bijwagen. VBerder noem ik een bijwagen altijd gewoon een bijwagen, geen idee of er een andere term voor is in nederland... uh... caravan?  ;D

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Artitec DE-2
« Reactie #342 Gepost op: 19 May 2011, 12:22:06 »
Jazeker was dat anders, de verbouwde DE-II hadden een ander type motoren dan de niet-verbouwde en de DE-I. De oudere motoren klonken dieper, meer ronkend, een onvergetelijk geluid, ergens tussen brommen en knetteren in. Als de beide motoren dan ook net even een verschillend toerental hadden, dan ging het geluid ook nog eens schommelen in toonhoogte door de interferentie. Toen de DE-II verbouwd werden viel direct het andere geluid op; door de andere motoren (en volgens mij ook andere uitlaten) minder diep en bovendien was het totaalbeeld wat jankend door de nieuwe hydro-mechanische hulpapparatuur.

groet, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE-2
« Reactie #343 Gepost op: 19 May 2011, 12:52:02 »
een onvergetelijk geluid

Inderdaad... onvergetelijk. Maar gelukkig heeft onze Grandmaster het nodige vastgelegd!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #344 Gepost op: 19 May 2011, 13:13:10 »
 ;D ;D