Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 08:30:47
ABLOAD gaat stoppen door Jelmer
Vandaag om 08:30:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:12:10
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 07:56:10
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:54:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 07:03:55
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Edsko Hekman
Vandaag om 00:02:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps door mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
DR4024 door Michaël dB
22 april 2024, 19:20:57
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Liliput H0 2011  (gelezen 11338 keer)

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Liliput H0 2011
« Gepost op: 21 januari 2011, 20:44:10 »
Hallo.
Hier die ersten Informationen zu den Liliput H0 Neuigkeiten 2011.

Formneuheiten:
DB AG 217 014-0, blau/beige, Epoche V
Railion BR 225, verkehrsrot, Epoche V
DB VT 69 900, grün, Epoche III
ÖBB/Westbahn Elektrischer Triebzug "KISS"
DB Badische Eilzugwagen B4i, BC4i und C4i, Epoche III
DB Silowagen Uacns für Staubgut mit 128 Qubikmeter Fassungsvermögen, Epoche V

Lackierungs- und Beschriftungsvarianten (nicht komplett):
DRG E44, Epoche II
DB BR 144, Epoche IV
Plasser & Theurer Gleisstopfmaschine
ÖBB BR 2060 (3x), grün, orange und RailJet Design
DB Karwendel-Personenwagen, grün, Epoche IV
SBB POst-Containertragwagen (neue Nummern), Epoche V


mfG
Ralf Wittkamp
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 21:21:03 door Ralf Wittkamp »

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2011, 22:31:10 »
Sorry aber eine ÖBB BR 2060 (Rangierlok!!) gibts im Railjet Design nicht und einen KISS Triebzug haben wir hier in Österreich auch nicht, so ein Schwachsinn :-X  >:(

Hat Liliput diese Fehler gemacht oder wie?! ;D ??? ???


Sorry maar en ÖBB BR 2060 (rangeerlok) bestaat in het Railjet design niet, en de KISS treinstellen hebben we hier in Oostenrijk ook niet, wat en onzin  :-X >:(

Heft liliput die fouten gemaakt of hoe zit dat?! ;D ??? ???

Hier de 2060
http://www.eisenbahnfotograf.de/ausland/oebbdiesel/i450228.JPG

Mfg,

Eduard

PS: vanaf de zomer 2011 gaat de IRM op de HSL tussen Amsterdam-Brussel rijden ;D  Dat is net zo"n rare en domme fout, om te vergelijken dan^^
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 22:35:48 door Eduard »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3836
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2011, 22:39:01 »
Deze misschien ?

http://bahnbilder.warumdenn.net/11642.htm

Snap ik wel dan

Martijn

PS heeft wel een ander nummer, maar daenk dat ze dit bedoelen ?
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 22:40:55 door MDK193 »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2011, 22:56:31 »

 en de KISS treinstellen hebben we hier in Oostenrijk ook niet, wat en onzin  :-X >:(



Zocht dit even na en vond hier iets: http://wapedia.mobi/de/Stadler_Dosto#2.
 ???

(maar als ik je verkeerd interpreteer :-X :-X )

Jeroen

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2011, 23:22:28 »
De X260 is en Photoshop fake en de Kiss rijd in Zwitzerland........ik woon in Oostenrijk dus weet ik wel wat hier zo over de rails rollt ;)

Hoewel de Kiss  inderdaad van en toekomstige particuliere bedrijf, die op de Westbahn (Weenen-Passau) wil gaan rijden,geplent is, maar deze firma is nog NIET op deze lijn te vinden (de ÖBB doet eer alles aan om dat bedrijf niet te laaten koomen) en de kiss is ook niet in de media, ook en ontwerp van deze ,,Oostenrijkse KISS" is niet te finden dus een stapel onzin van Liliput! :o

Ik heb het gevoel dat bepaalde modeltreinmerken (Liliput/Hornby) niet echt hun best doen (hier en daar wat dingetjes van de media oppakken zonder precies eerop integaan :o) en ook blijkbaar geen interesse aan de realiteit en tevreden klanten hebben!

Dat is het juist, merken zo als Rivarossi en Liliput rommelen maar wat met hun modelen >:(

Piko, Roco ect.....doen echt hun best om moie dingen en goeje service te bieden maar die anderen twee doen maar wat, zonder echt met volle concentratie en serieusitijd te wereken, het zelfe hadden we met Mehano, de ICE-3.........katastrophal!!

Nu bestaat Mehano niet meer, het zou mij niet verbaazen als tenminste Hornby ook de put ingaat, het is tenslote en zware en harde markt geworden en wie aan het knoejen is, vliegt eer uit, zo simpel is dat!



« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 23:34:34 door Eduard »

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2011, 23:29:50 »
Hallo Eduard.
Es kann sein, dass ich Deinen Humor nicht verstehe ???.

Die RailJet 2600 ist kein Photoshop-Fake. Es gibt sie in der Realität.

Hier der Text aus dem Liliput Prospekt zu dem "KISS":
Die Firma Stadler wird im Jahre 2011 insgesamt 7 sechsteilige Züge an die Westbahn Management GmbH in Österreich liefern.
Die Westbahn wird im Dezember 2011 den Betrieb zwischen Wien und Salzburg mit einer Höchstgeschwindigkeit von 200 km/h aufnehmen. Der 150 Meter lange Doppelstock-Zug entspricht dem Komfort des 1.Klasse-Standards, alle Zwischenwagen haben ein Bistro. Jeder Zug wird mit 6 Zugbegleitern besetzt, die sich um den Ticketverkauf und den "Rundumservice" bemühen. Zu einem späteren Zeitpunkt soll der Zug bis München fahren.


mfG
Ralf Wittkamp
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2011, 07:24:14 door Ralf Wittkamp »

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2011, 23:34:30 »
Ralf, ich denke es ist kein Witz und Eduard ist überzeugt von dem was er schreibt...

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21667
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2011, 23:43:23 »
Glücklicherweise ist Stadler selbst auch überzeugt von die Lieferung nächtes Jahr.  ;D

http://www.stadlerrail.com/de/referenzen/presseinformation-der-westbahn/

Waar zijn algemene probleem met Liliput op is gebaseerd, blijft me wat onduidelijk.  ???
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 23:46:42 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2011, 23:45:58 »
Hallo Ralf,

Genau das meine ich, Liliput hat hier und da was gelesen und behauptet, das dieser Zug fahren wird, völlig FALSCH!
Ich wohne an der Westbahn, lese jeden Tag Zeitung und habe noch nichts neues von diesem Zug/Firma gelesen oder gesehen!

Die Firma wird vorläufig auch nicht kommen (aktueller Stand), die ÖBB verhindert das mit allen Mitteln, offenbar mit Erfolg!

Nederlands:

Hallo Ralf,

precies dat bedoel ik, Liliput heft hier en daar wat gelezen en beweert nu, dat deze trein op de Westbahn gaat rijden, kompleet FOUT!
Ik woon bij de westbahn, lees elke dag de krant en heb nog niks nieuws van deze trein/bedrijf gelezen of gezien!

Dat bedrijf komt voorloopig ook niet (actueele infos), omdat de ÖBB met alle mogelijke middelen dat bedrijf niet op de westbahn laat komen, blijkbaar met succes!

Groetjes,

Ed  ;)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2011, 23:46:15 »
ontwerp van deze ,,Oostenrijkse KISS" is niet te finden dus een stapel onzin van Liliput!

http://www.stadlerrail.com/en/references/presseinformation-der-westbahn/
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/KISS_DOWBZ0110d.pdf

Hoezo ontwerp niet te vinden?

(Natuurlijk begrijp ik dat er nog veranderingen in kleuren/belijning van de buitenkant en verandering in het interieur kunnen plaatsvinden)

Jeroen

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2011, 23:49:00 »
Ok...... ???

Dan betaald de ÖBB blijkbaar de krant/media om dat bedrijf niet bekend te laaten maaken of hoe zit dat nu opeens ???

Nouja, moi is hij wel.......is wel lekker fris (y)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2011, 23:49:28 »
Niet kwaad worden Eduard ik weet dat je er woont en ongetwijfeld meer weet maar zou er dan nog zoveel veranderen aan de trein als hij op de stadler site staat? ( Ik weet dit echt niet)

(Sorry zie nu pas dat de links in mijn eerdere post al  eerder geplaatst zijn, was te laat)
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 23:52:17 door J J H S. Reden: mededeling toegevoegd. »
Jeroen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21667
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2011, 23:50:18 »
Nou ja, ze willen pas eind dit jaar gaan rijden. Dus dan valt er voorlopig ook niet zoveel te melden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2011, 00:03:43 »
Warom zou ik kwaad worden ???

ik vind het altijd leuk om weer wat te leeren, zekker van mijn vaderland Nederland dat blijkbaar meer weet als wij hier in de alpen  ;D  ;)

Nouja, blijkbaar loopt dat hier (Oostenrijk) alles wat anders als in de aderen landen van de EU :)

De chineesen weeten ook niet, dat ze in de duitstaalige landen en heel slecht image hebben :o

Wat de trein betrefft, nou ik zou me niet verbaazen als het design (kleur bedoel ik) anders word als geplend.......dat was met de Railjet ook zo, eer waaren imers 3 verschillende opties ;)

Maar als ze eind van dit jaar willen rijden moeten ze maar opschieten met bekend worden, de dagen gaan hard ;D

Wat Liliput en Hornby betrefft, helaas zijn ze hier ereg onpopulair geworden, vanwege de traage leveringen en darom gaa ik zo teker met die twee, blijkbaar gaat dat met Nederland beter :o
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2011, 00:05:51 door Eduard »

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re:Liliput H0 2011
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2011, 07:28:05 »
Hallo.
Nun habe ich verstanden, was Eduard sagen möchte.

Ich "kann" nur von den Liliput-Neuheiten berichten. Ob und wann irgendwelche Projekte wie der "KISS" bei der "großen Bahn" realisiert werden weiß ich nicht.

Das waren aber nun genug Beiträge in Deutsch. Ich möchte mich nicht unbeliebt machen  :).


mfG
Ralf
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2011, 07:29:47 door Ralf Wittkamp »