Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Mijn-bouw Indonesie door MOVisser
07 September 2025, 23:06:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
07 September 2025, 22:59:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door NS264
07 September 2025, 22:48:19
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door henk
07 September 2025, 22:19:48
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Erwin 054
07 September 2025, 22:12:37
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
07 September 2025, 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Modelspoorbaan van Einte door einte
07 September 2025, 19:37:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
07 September 2025, 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
07 September 2025, 16:26:56
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
07 September 2025, 15:51:58
44 Roco vs 44 Brawa door Nico Hoogerwerf
07 September 2025, 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
07 September 2025, 13:23:27
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
07 September 2025, 11:33:42
Minder wissels door Eric B
07 September 2025, 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
07 September 2025, 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
07 September 2025, 08:23:41

Auteur Topic: Mijn modelbaan: Littleworld (nieuwe foto's)  (gelezen 9517 keer)

Mitchell

• 3D Designer
  • Offline Offline
    • SpoorObjecten
Mijn modelbaan: Littleworld (nieuwe foto's)
« Gepost op: 20 June 2006, 16:12:45 »
===HO Fleischmann===

Hoihoi,

Aangezien ik wat foto's op het net heb staan van mijn modelbaan, dacht ik dat het misschien wel leuk was om ze ook met jullie te delen.

===

Op dit moment ben ik nog niet zo heel ver met de baan, zoals de meeste bouwers ook wel weten is dat er aardig wat tijd in zit in een klein beetje werk, zo ook hier.
Op dit moment ligt de "Hoofd-baan" al helemaal klaar, deze ziet eruit als een L vorm en is dubbelspoor.
op de "Hoofd-baan" zit een station met 4sporen welke allemaal dmv een schakelkastje uit en aan gezet kunnen worden.
Op dit middelste baan zit een aftakking naar een museumstukje, dit is een 2spoors station, die naar een Draaischrijf leid, welke ik met mijn kastje kan draaien, als laatste eindigt deze op een locloods van 6sporen

===
De eerste foto's die ik jullie laat zien zullen niet iedereen even leuk zijn, dit doordat deze al een maand oud zijn, en toen allerlei spullen op de baan lagen, een grote rotzooi dus. ook zijn ze niet van zulke goed kwaliteit!

Ik kan jullie verzekeren dat er vanavond nieuwe foto's geplaatst worden, deze zijn een kwartiertje geleden gemaakt (met daglicht dus) en hier kan je veel beter zien hoe de status nu is, en hoe de baan eruit komt te zien
« Laatst bewerkt op: 20 June 2006, 22:29:27 door Mitchell »

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
Re: Mijn modelbaan: Littleworld
« Reactie #1 Gepost op: 20 June 2006, 21:25:03 »
Die eerste foto komt me bekent voor. Van het draadje over een olympische irm. Als ik jouw was zou ik er maar copyright opzetten. Als de foto zo populair is.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
  • Obey your master!:P MASTER!
« Reactie #2 Gepost op: 20 June 2006, 21:31:16 »
Ja... Ik was te laat om te reageren op t draadje... Maar ik vind dat echt de meest trieste actie ooit. Beetje stoer doen, vervolgens foto's van iemand anders jatten... Degene die dat gedaan heeft (1619) mogen ze van mij verbannen en een IP-blocker op m zetten >:( >:( >:( >:(

ff ontopic: Je baan begint er al mooi uit te zien! (Nu mijn eigen nog!) Ik ben ook van plan om iets met een museum te doen, maar daar gaat waarschijnlijk mijn hele baan om draaien en niet een gedeelte.

Pep
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

alex1403

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 20 June 2006, 21:33:21 »
voor de rommel hoef je je niet te schamen. Het is voor mij heel herkenbaar. Bouwen en rijden tegelijk. ;D
Wat mij nog weleens overkomt dat ik zomaar wat kwijt ben ::)

ik wacht vol spanning je foto's af

alex
1:160 bij regen | 1:22,5 bij zonneschijn

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 20 June 2006, 21:37:01 »
Ja die wil ik ook wel zien...
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #5 Gepost op: 20 June 2006, 21:38:10 »
Heren, omtrent het onderwerp '1619' hebben wij onze maatregelen genomen. In deze en andere discussies graag ontopic blijven ;)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 20 June 2006, 21:46:12 »
jaja... maar ik moest gewoon even kwijt wat ik er van vond.

pep

Mitchell

• 3D Designer
  • Offline Offline
    • SpoorObjecten
« Reactie #7 Gepost op: 20 June 2006, 22:29:08 »
Belofte maakt schuld ;D
vandaar hier een aantal foto's.
Ik moet er wel bij zeggen dat de nummertjes op de locloods nog niet goed zitten (was eerst locloods voor 9sporen), ook de draaischrijf heeft nog niet de goede sporen eraan vast zitten maar dat komt nog:

@Peter van der Leek: Dankje, Chris had me ook al geholpen en vertelde me dat het niet de eerste keer was dat hij dingen deed die niet door de beugel konden

@Peppi: inderdaad beetje matig, had echt niet verwacht dat dit mij zou overkomen, toen ik dat plaatje opende dacht ik "hey wat leuk, nog een trainz.nl member" tot ik mijn eige foto zag. Maar ik wil het hierbij laten en lekker ontopic gaan.

@Alex: zelfde heb ik hier dus nu ook, mijn Thalys ligt nu uit elkaar omdat ik een plaatje onder het draaistel (dat alles op zijn plek houd) kwijt, en dus moet ik hier iets voor bedenken (geen idee wat) vreemde is dat ik me niet kan bedenken dat het ineens los is gaan zitten en ik niet kan vinden waar hij nu is.

Mitchell Jetten.

ps. voor alle foto's in Tumbnail, 640x480 en mega size :P check HIER

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Mijn modelbaan: Littleworld (nieuwe foto's)
« Reactie #8 Gepost op: 20 June 2006, 23:51:26 »
Slim opgelost, om dit draadje te beginnen met die eerste foto prominent bovenaan. (duim omhoog) Ik zal er verder niet op in gaan.  ;)

Verder hoop ik dat je ons op de hoogte wilt houden van ..jouw.. projecten.  ;D (sorry practical joke)

Nee ff serieus.. Ik wil graag op de hoogte blijven van de vorderingen want dit lijkt me een leuk baantje worden!

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Robbert

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 21 June 2006, 08:56:30 »
hoi Mitchell en andere

ik zag dat je een MddM heb staan. is dit een panda of een tijger of is het een normale? zou je een foto kunnen maken tussen de moterwagen en de ander wagen qua kleurverschil? ben van plan ook een te kopen maar 
ik weet het nog niet zeker!

b.v.d.

robbert

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 21 June 2006, 12:35:31 »
Die locloods hè, die is wel mooi... Ik heb zelf ook een locloods maar die is maar voor 1 loc geschikt (tot 20cm). Hier is echter een probleem: de deuren zijn 2 keer heen en weer bewogen en al afgebroken. Ik had dit voorzichtig met de hand gedaan, dus laat staan wat er op de baan gebeurd zou zijn. De mijne was een bouwset. Mijn vraag: hoe werken die deuren in jouw locloods? (En is jouw locloods ook een bouwset?)

peppi

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #11 Gepost op: 21 June 2006, 12:50:31 »
Goede scharniertjes voor een locloodsdeur kun je het beste zelf maken van metaal: knip wat strookjes blik, buig een lusje aan het eind en lijm die strookjes aan de deuren, maak daarna van metaaldraad haakjes waar de lusjes op gehangen kunnen worden en zet die vast in de muren en je hebt redelijk bomvrije scharnieren. Kijk anders eens hoe dat is opgelost bij echte oude deuren.
grtz
Floris

Mitchell

• 3D Designer
  • Offline Offline
    • SpoorObjecten
« Reactie #12 Gepost op: 21 June 2006, 14:04:46 »
Ik heb deze een keertje gekocht op een beurs, hier was deze 9spoors en zelf heb ik hem naar 6spoor gemaakt, ik heb hem dus nog niet echt getest.
Watik wel weet is dat hij op een automatische techniek werkt, hiermee bedoel ik dat als dat trein tegen een ingebouwd stokje(volgens mij) aanrijd dat de deur achter hem sluit, zodra hij weer vooruit rijd, dus van het stokje vandaan gaan de deuren weer open.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel!

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 21 June 2006, 14:24:59 »
Ja ik snap het... Ik ehb zo'n systeem wel eens gezien op een beursje, alleen was dat dan voor N-schaal. Lijkt me niet makkelijk zelf in te bouwen trouwens, dus ik ga dan toch maar voor het idee van Floris.

pep

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 21 June 2006, 14:43:49 »
hoi Mitchell en andere

ik zag dat je een MddM heb staan. is dit een panda of een tijger of is het een normale? zou je een foto kunnen maken tussen de moterwagen en de ander wagen qua kleurverschil? ben van plan ook een te kopen maar 
ik weet het nog niet zeker!

De mDDM is alleen de motorwagen deze is uitgebracht door Rivarossi, daarnaast heeft Rivarossi ook de DD-AR uitgebracht (motorwagen met DD-AR rijtuigen en koprijtuig).

Lima heeft de DDM set van de panda en tijger uitgebracht. Deze DDM sets verschilt met de DD-AR rijtuigen. Wat vooral op valt zijn de 3 blauwe banen die op de rijtuigen en de motorwagen staan, deze blauwe banen op de DD-AR set verschilt kwa plek met de DDM rijtuigen. Zo ver ik weet zijn er 2 versies van de DDM panda set uitgebracht, beide hebben een iets andere kleur. De eerste versie neigt meer naar de kleur oranje dacht ik.

Voor artikelnummers en plaatjes: www.nsinmodel.com

mvg,

Matthijs