Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:13:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:05:10
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door henk
Vandaag om 10:04:35
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door grossraumwagen
Vandaag om 09:16:56
20 jaar BNLS jubileum door ca.gorter
Vandaag om 08:42:20
LS Models 2025 door Cegielski
Vandaag om 06:36:20
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door GerardH
Vandaag om 02:43:43
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 02:38:53
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 November 2025, 23:32:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door JeanR
21 November 2025, 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
21 November 2025, 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
21 November 2025, 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
21 November 2025, 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia door GerardvV
21 November 2025, 22:32:47
lange adressen met esu decoders. door NS2408
21 November 2025, 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
21 November 2025, 21:45:24
Bahnstrecke 5867 door gdh
21 November 2025, 21:05:21
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
21 November 2025, 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
21 November 2025, 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
21 November 2025, 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
21 November 2025, 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
21 November 2025, 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
21 November 2025, 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
21 November 2025, 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
21 November 2025, 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
21 November 2025, 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
21 November 2025, 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
21 November 2025, 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
21 November 2025, 16:45:03
  

Auteur Topic: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn  (gelezen 1975 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Gepost op: 06 February 2007, 10:58:29 »
1,1 miljoen ton, dat hebben die oude V100's toch mooi weggesleept :D


Citaat
Zeeuws-Vlaamse lijn aast op uitbreiding
door Conny van Gremberghe


SAS VAN GENT - De Zeeuws-Vlaamse spoorlijn dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes. Vervoerder Railion zag de voorbije jaren het vervoer per spoor in de regio sterk toenemen.
In 2006 werd 1, 1 miljoen ton goederen vervoerd. Railion voorziet, als de groei zich voortzet, binnen enkele jaren capaciteitsproblemen.

Volgens Theo Braem, regionaal manager van Railion, zag de toekomst van de Zeeuws-Vlaamse lijn er enkele jaren geleden verre van rooskleurig uit. Door de sluiting van de Cokesfabriek in Sluiskil in 1999 verloor Railion (toen nog NS) zijn grootste klant, goed voor de helft van de goederenstroom.

Braem: ,,We hebben snel de weg terug weten vinden. Tegenwoordig doen we zaken met Cargill, Outokumpu, Dow, Oil Tanking en Verbrugge. Vorig jaar boekten we een record van 1,1 miljoen ton. Voor de komende jaren voorzien we verdere groei. Zeker als de nieuwe bedrijven op de Axelse Vlakte en de Mosselbanken operationeel worden."

Waar Braem zich zorgen over maakt, is de capaciteit op de lijn. ,,Nu wordt er overdag gereden. Er is nog wat ruimte om te rijden in de randen van de dag, maar op een gegeven moment is ook die capaciteit benut. Je zou dan 's nachts kunnen gaan rijden, maar dan stuit je gelijk op het probleem van geluidsbelasting. De treinen moeten door Sas van Gent."

Een nieuwe oostelijke railverbinding Terneuzen -Gent zou volgens Braem een oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsproblemen.

bron: PZC

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #1 Gepost op: 27 February 2007, 23:07:36 »
Dat is dus goed nieuws voor de treinen hier ;D.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #2 Gepost op: 27 February 2007, 23:16:44 »
Ook voor ons,

Als de trein kan rijden via de axelse vlakte richting Belgie is de brug niet langer meer nodig voor de trein waardoor de aanleg van de tunnel onder het kanaal een stuk interessanter is.
Trein kan niet door de tunnel vanwege de steile daling(of helling).
Grotere aanloop is ook niet mogelijk want dan zit je al op het bedrijventerrein

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 February 2007, 12:32:34 »
Ik heb helaas geen ruimte voor een aftakking van en naar de axelse vlakte :-[dus in model gaat het bij mij niet door. ;D
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 13:06:35 »
Dan haal je de kachel toch gewoon weg, die heb je toch bijna de hele winter niet nodig gehad ;D

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 15:51:37 »
Het zou nog wel even duren voordat ze aan de uitbrijding beginnen. En dan moet het nog doorgaan ook. Maar het zal natuurlijk wel mooi zijn ;D

En de brug bij Sluiskil die zal er dan nog wel blijven, ook als de tunnen onder het kanaal er is.

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #6 Gepost op: 15 March 2007, 18:31:35 »
Fout Geoffrey, het is een combiketel en ik mag hopen dat ik niet stonk toen we samen op zolder zaten ;)
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/