Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
Dat overkomt mij niet. door Gert Arkema
Vandaag om 17:23:36
Ronald doet de Fork Challenge! door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:11:20
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 16:11:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:02:05
Piko 1136 van AC naar DC door saskia
Vandaag om 15:55:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 15:43:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:36:58
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 14:58:05
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 10:54:45
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
  

Auteur Topic: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn  (gelezen 1926 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Gepost op: 06 February 2007, 10:58:29 »
1,1 miljoen ton, dat hebben die oude V100's toch mooi weggesleept :D


Citaat
Zeeuws-Vlaamse lijn aast op uitbreiding
door Conny van Gremberghe


SAS VAN GENT - De Zeeuws-Vlaamse spoorlijn dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes. Vervoerder Railion zag de voorbije jaren het vervoer per spoor in de regio sterk toenemen.
In 2006 werd 1, 1 miljoen ton goederen vervoerd. Railion voorziet, als de groei zich voortzet, binnen enkele jaren capaciteitsproblemen.

Volgens Theo Braem, regionaal manager van Railion, zag de toekomst van de Zeeuws-Vlaamse lijn er enkele jaren geleden verre van rooskleurig uit. Door de sluiting van de Cokesfabriek in Sluiskil in 1999 verloor Railion (toen nog NS) zijn grootste klant, goed voor de helft van de goederenstroom.

Braem: ,,We hebben snel de weg terug weten vinden. Tegenwoordig doen we zaken met Cargill, Outokumpu, Dow, Oil Tanking en Verbrugge. Vorig jaar boekten we een record van 1,1 miljoen ton. Voor de komende jaren voorzien we verdere groei. Zeker als de nieuwe bedrijven op de Axelse Vlakte en de Mosselbanken operationeel worden."

Waar Braem zich zorgen over maakt, is de capaciteit op de lijn. ,,Nu wordt er overdag gereden. Er is nog wat ruimte om te rijden in de randen van de dag, maar op een gegeven moment is ook die capaciteit benut. Je zou dan 's nachts kunnen gaan rijden, maar dan stuit je gelijk op het probleem van geluidsbelasting. De treinen moeten door Sas van Gent."

Een nieuwe oostelijke railverbinding Terneuzen -Gent zou volgens Braem een oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsproblemen.

bron: PZC

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #1 Gepost op: 27 February 2007, 23:07:36 »
Dat is dus goed nieuws voor de treinen hier ;D.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #2 Gepost op: 27 February 2007, 23:16:44 »
Ook voor ons,

Als de trein kan rijden via de axelse vlakte richting Belgie is de brug niet langer meer nodig voor de trein waardoor de aanleg van de tunnel onder het kanaal een stuk interessanter is.
Trein kan niet door de tunnel vanwege de steile daling(of helling).
Grotere aanloop is ook niet mogelijk want dan zit je al op het bedrijventerrein

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 February 2007, 12:32:34 »
Ik heb helaas geen ruimte voor een aftakking van en naar de axelse vlakte :-[dus in model gaat het bij mij niet door. ;D
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 13:06:35 »
Dan haal je de kachel toch gewoon weg, die heb je toch bijna de hele winter niet nodig gehad ;D

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 15:51:37 »
Het zou nog wel even duren voordat ze aan de uitbrijding beginnen. En dan moet het nog doorgaan ook. Maar het zal natuurlijk wel mooi zijn ;D

En de brug bij Sluiskil die zal er dan nog wel blijven, ook als de tunnen onder het kanaal er is.

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #6 Gepost op: 15 March 2007, 18:31:35 »
Fout Geoffrey, het is een combiketel en ik mag hopen dat ik niet stonk toen we samen op zolder zaten ;)
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/