Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38

Auteur Topic: Starten  (gelezen 10534 keer)

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
Re:Starten
« Reactie #30 Gepost op: 02 February 2011, 16:12:16 »
Hallo Martijn,

Als je nu nog de keuze wil maken zou ik je adviseren om voor Roco line zonder bedding te kiezen.

Ik heb geen ervaring met het weatheren van Geoline, heb er wel wat van liggen uit de startsets, maar er zijn toch wel wat voordelen aan Roco line zonder bedding.

- grotere keuze aan railmateriaal, zoals bijv. de 10 graden wissels en kruisingen
- het ballasten is makkelijker tussen meerdere sporen, bij Geoline zal het het hoogteverschil moeten opvullen
- ballast naast de sporen is gelijk aan tussen de bielzen, het verschil zal je bij Geoline altijd blijven zien.
- universeler met betrekking op de wisselmotoren, het is ook makkelijker om bij Roco line bijv. servo´s te gebruiken
- ziet er minder "speelgoedachtig" uit.

Succes met de keuze !

Groeten,

Ferry

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #31 Gepost op: 02 February 2011, 19:20:31 »
Ervaring met ballasten van Roco Geoline? Kijk even in het draadje van gebruiker Roco37 / Dennis. Hij heeft een leuke baan en doet het zeer mooi met ballasten van Geoline Rails... De bouw van maasakker. Wel even een eindje doorbladeren... het zijn 30 pagina's.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #32 Gepost op: 02 February 2011, 21:42:20 »
Ferry, je haalt exact de punten aan waardoor ik een grote voorkeur heb om door te gaan met Roco line zonder bedding. Vooral je laatste punt - minder "speelgoedachtig" vind ik alles omvattend. Bedankt Ronald voor de link naar het draadje van Roco37 / Dennis, hij bewijst prachtig dat ballasten van Geoline Rails -met bedding- een mooi resultaat oplevert. Ik heb nog tot zaterdag de tijd om af te wegen.... :) ???

Groeten,
Martijn
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Marc Riswick

• Offline Offline
    • Stuyteweg
« Reactie #33 Gepost op: 03 February 2011, 12:18:06 »
Hallo Martijn,

je vroeg nog of ik een eigen draadje had over de bouw van mijn baan, maar dat is niet zo. Wel wil ik mee gaan doen met de Nederlandse versie van "Wat zijn we aan het rijden" en mijn baan staat dan ook al op de NL-kaart. De voortgang van de bouw van mijn baan wordt vastgelegd middels bouwverslagen op mijn site. (Bedankt trouwens voor je fijne comments over mijn site).
Succes met de bouw verder, ik zal het zeker met belangstelling blijven volgen.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #34 Gepost op: 06 February 2011, 00:35:35 »
Even voor de volgers; heb vandaag een behoorlijke uitbreiding doorgevoerd, de NS 2417 is aangekocht met aantal wagons. Ook behoorlijk wat rails + wissels gekocht, Roco met bedding -daar ga ik voorlopig mee door-. Ik kan nu aan de slag met het proefbaantje en eea onder knie krijgen. Heb nu wel een probleem met de verlichting van de locs -deze doen het eenvoudigweg niet meer-. De volgende stap is het werken aan een heus baanplan, heb(ben!) besloten om voorlopig te blijven in de ruimte waar ik nu zit.

Allemaal een mooie zondag!

Mvg
Martijn

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #35 Gepost op: 08 February 2011, 21:29:19 »
Discussie over het verlichting probleem is verplaatst.
Vr. groeten,
Bob

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #36 Gepost op: 11 February 2011, 23:32:04 »
Goede avond,
Weer even een updateje. Mijn proefbaantje ligt er nog steeds en regelmatig word een rondje gereden. Probleem met de verlichting nog niet opgelost, zal daar hier niet meer over terugkomen, zie andere draad. Afgelopen weekend Anyrail licentie aangeschaft, wat een geweldig makkelijk programma is dat, een aanrader! Aan een eerste baanplan word hard gewerkt nu, wanneer deze medio dit weekend (?) af is zal ik deze ter discussie voorleggen in de daarvoor bedoelde ruimte hier op het forum. Van mijn oorspronkelijke plan om rustig aan te beginnen blijft eigenlijk niet zo gek veel over. Als mijn huidige enthousiasme me maar niet de kop gaat breken -technisch bedoeld-. Enfin we zien wel. Iedereen een prettig weekend.
Groeten,
Martijn (y)

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #37 Gepost op: 13 February 2011, 23:19:34 »
Een eerste aanzet tot een baanplan staat inmiddels bij Baanplannen; Topic: Start baanplan in ontwerp H0 

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #38 Gepost op: 23 February 2011, 20:00:49 »
Als (her)starter vandaag weer een belangrijk detail ontdekt; bij thuiskomst zat een van onze katten in de treinenkamer bovenop de proefbaan met een zakje koppelingen te spelen. Een aantal koppelingen waren al voor maaltijd aangezien ;) Gelukkig dus al in een vroeg stadium ontdekt dat voortaan de deur van de kamer goed dicht moet zijn en blijft, de katten zijn niet meer welkom bij de treinen! Gr.Martijn  ;) ;D (y)

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 23 February 2011, 20:04:15 »
Dan ben je echt de eerste die katten op zijn baan vindt  ;D ;D ;D ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #40 Gepost op: 19 March 2011, 19:29:40 »
Beste ...,

Drukke tijden. Mijn vrouw heeft een prachtig tuinplan ontworpen. Doorgaans betekent dit dat de man des huizes dit mag gaan uitvoeren. Dat is ook bij ons het geval. Ik heb nu dus drie banen; mijn betaalde baan, de modeltreinbaan en het tuinwerk  ;D. Maar dat mag de treinenpret niet drukken. In het baanplan draadje is het ver gevorderde ontwerp van het baanplan te zien. De onderbouw is inmiddels ook getekend, de materialen (vuren en berkenhout) worden a.s. maandag opgehaald en dan kan de bouw echt starten. Mijn railkeuze is uiteindelijk Roco Geoline geworden. Nu had ik vorige week op Rail een discussie met iemand over het dempen van geluid van de Roco Geoline. Volgens kenners hoef ik deze rail niet te isoleren tegen geluid omdat de Rail al dempend genoeg is. Dat scheelt mij natuurlijk een werkje maar mijn vraag is nu of dit inderdaad zo is en het een verstandige keuze zou zijn om niet te doen??? Heeft iemand hier ervaring mee of "gehoord", gezien?

Groeten,
Martijn  (y)

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #41 Gepost op: 20 March 2011, 08:29:28 »
Ligt er aan hoe je de rails aan de onderbouw vast maakt.... als je dat met spijkers of schroeven doet dan gaat het geluid via de spijkers of schroeven naar de onderbouw. Dan heb je nog steeds "last" van het geluid....

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ernst Jorissen

• Offline Offline
    • Spoor 1 MBSNederland.
« Reactie #42 Gepost op: 20 March 2011, 09:23:35 »
Hallo Martijn.

ook ik heet je welkom op dit Forum.
ik woon bij je om de hoek.
dat is dus niet ver.

Gr.Ernst.

Home-page:[ www.MBSNederland.nl ].

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #43 Gepost op: 20 March 2011, 20:53:07 »
@ Ronald, dat werd me inderdaad ook verteld, maar de essentie was dat de rail an sich (de bedding) vrij veel geluid dempte. Hoe ik de rails precies ga bevestigen dat moet ik nog even uitvogelen, ik heb nog even.

Ik heb dit weekend een eerste -groot- gebouw van Kibri 9811 in elkaar gezet, viel me niet tegen alhoewel ik denk ik een volgende keer niet meer met zeer vloeibare lijm zal werken. Kijk maar eens naar de dakramen en de sporen op de gevels.... Natuurlijk moet dit gebouw nog verouderd worden. Overigens ga ik toekomstige bouwactiviteiten in andere draadjes onderbrengen uiteraard maar kon het even niet laten. Gr.Martijn

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 21 March 2011, 19:40:52 »
Zou de volgende keer ook niet meer zulke gewichten gebruiken.
Het linker gedeelte van het dak / dakraam lijkt me erg vervormd door dit gewicht, of de foto moet erg vertekend zijn.
En je kunt beter voor het monteren al het e.e.a aan schilderwerk doen (voegwerk, kozienen etc). Heb je geen problemen dat je onbedoeld andere dingen meeschilderd.

Het uiteindelijke verweerwerk doe je uiteraard dan wel weer op het eindproduct.

Gr.
Eric
Gr.
Eric