Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door ronald1956
02 September 2025, 23:04:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
02 September 2025, 22:44:07
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Pauldg
02 September 2025, 22:32:13
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
02 September 2025, 22:28:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
02 September 2025, 22:20:05
ACTS containerwagens door Michiel 80
02 September 2025, 22:11:41
Veevervoer ss/ ns door prutser
02 September 2025, 22:10:10
Station Roodeschool door Torikoos
02 September 2025, 21:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
02 September 2025, 21:43:43
NS-1000 in spoor-1 door arnout
02 September 2025, 21:16:37
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door Mcn1986
02 September 2025, 21:14:41
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen door Ferdinand Bogman
02 September 2025, 20:27:51
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
02 September 2025, 20:15:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wummeke
02 September 2025, 20:07:22
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
02 September 2025, 19:27:57
NS 8400 van Werps door prutser
02 September 2025, 19:14:30
TEE / Rheingold door VictorPM
02 September 2025, 18:25:53
Da's Daz 2 door BartvD
02 September 2025, 18:02:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
02 September 2025, 17:35:15
Minder wissels door 1200blauw
02 September 2025, 17:31:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 September 2025, 16:01:51
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
02 September 2025, 15:36:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
02 September 2025, 15:15:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 September 2025, 14:40:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
02 September 2025, 13:50:51
Raadplaatje door grossraumwagen
02 September 2025, 13:45:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 September 2025, 12:49:19
27 september Afscheid ICR door Thom
02 September 2025, 12:27:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
02 September 2025, 12:14:31
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
02 September 2025, 11:18:18
  

Auteur Topic: Rivarossi H0 2011  (gelezen 74809 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #90 Gepost op: 21 January 2011, 23:09:23 »
Kritiek prima, harde kritiek ook prima,

Maar Rivarossi heeft in 2010 de beloofde koploper en DDM niet uitgeleverd.
En 2 goederenwagens. En die komen nog (Koploper niet)
Voor de rest is het Nederlandse programma netjes uitgeleverd.

Nou, schande......
Ik spreek dus voor het Nederlandse gedeelte, wellicht heb je andere ervaringen met andere producten.

Alle oude Lima modellen hebben bij Hornby een makeover gehad, en dat weet iedereen.
Alle nieuw ontwikkelde modellen zijn stuk voor stuk zeer fraaie loks en zitten goed in elkaar.
De laatste nieuwe Zwitser (weet even niet welke) heeft zelfs een stalen kap.

Maar goed, ieder zijn visie dan maar.

« Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 23:15:32 door Chris van Diesen »

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #91 Gepost op: 21 January 2011, 23:48:16 »
De koploper is in het verleden door Reyne & Zn aangekondigd als zijnde de toenmalige importeur van Hornby. In 2009 is Hornby van importeur veranderd. Van het destijds door Reyne aangekondigde assortiment is de koploper komen te vervallen.

Er is eerder in diverse draadjes al aangegeven dat de koploper niet komt. Wat dat betreft kan dit geen verrassing zijn. Kennelijk is dit nog niet duidelijk genoeg overgekomen bij de liefhebbers.

Maar als er vraag is naar een ICM-0 in de lengteschaal 1:100 laat dit dan even weten. Dan kan er een heroverweging plaatsvinden. Per slot van rekening is er in 2012 ook een EK voetbal en daar kan op worden ingespeeld.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #92 Gepost op: 21 January 2011, 23:51:37 »
Een koploper met nieuwe aandrijving zou zeer welkom zijn!
Als er maar niets opstaat wat met voetbal te maken heeft!!

Tinus.
« Laatst bewerkt op: 21 January 2011, 23:56:40 door tinus »

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #93 Gepost op: 22 January 2011, 00:01:38 »
Een koploper hoeft van mij niet zo. VIRM in alle soorten wel. Een MDDM zou ook erg welkom zijn. En mocht er een keer een nieuwe ontwikkeling komen dan mag dat de SLT wel zijn.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #94 Gepost op: 22 January 2011, 00:09:30 »
Citaat van: Gert van den Heuvel
Zullen we het allemaal bij het onderwerp houden (Rivarosi 2011) en dus niet gaan speculeren over wat er ook wel eens uitgebracht zou kunnen/moeten worden?


Leuk dat er een echte VIRM gemaakt gaat worden.
Toen ik de aankondiging zag was ik even bang dat ze een look a like zouden gaan maken op basis van de IRM.
Gelukkig had ik het fout.  ;D

Ben benieuwd of ze ook nog andere kleur varianten in de planning hebben staan.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #95 Gepost op: 22 January 2011, 07:55:07 »
Ik neem aan dat 'ie in 1/100 komt en niet 1/87? 

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5382
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #96 Gepost op: 22 January 2011, 09:46:15 »
Ja, daar kun je wel vanuit gaan dat ie 1:100 wordt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ONR

  • Gast
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #97 Gepost op: 22 January 2011, 10:08:57 »
Ik snap niet geheel de discussie omtrent de Rivarossi koploper (ex Lima).
Indien de Trix voor dezelfde prijs wordt aangeboden (aanbieding / beetje zoeken) met alles erop en eraan, wie staat dan nog te springen op de verouderde versie van de (ex Lima) koploper... :-\

Overigens ze hebben ook een Olympische DD-IRM aangekondigd (deze is echter ook nog niet verschenen)!!!

Ok, mat 46 heeft een update gekregen (mag ook wel als je het dubbele vraagt), maar is deze nu perfect (snor, demontage voor onderhoud en of inbouwen verlichting)?
Update DD-IRM zie reactie Floris...

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #98 Gepost op: 22 January 2011, 10:10:37 »
Ja, daar kun je wel vanuit gaan dat ie 1:100 wordt.

Jeroen

jammer dan.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #99 Gepost op: 22 January 2011, 10:12:43 »
Ik zit zeker nog te wachten op een RivaLima koploper.
Met een nieuwe aandrijving is dit een mooie trekkracht voor de lima's die hier nog liggen.

Al was hij duurder als de trix.
Van dat malle pietjes merk koop ik niets meer!


Tinus.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22551
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #100 Gepost op: 22 January 2011, 10:16:41 »
Reyne had destijds een technisch ge-update Koploper in gedachten voor een prettige prijs. Rivarossi/Hornby doet niet aan prettige prijzen en voor de hoofdprijs kan je de ook uiterlijk eenvoudig uitgevoerde Lima Koploper niet voldoende slijten.

De mat '46 en de IRM waren weer latere Lima producties die uiterlijk nog wel meekunnen. Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #101 Gepost op: 22 January 2011, 17:41:09 »
Zitat van Henk: ,,Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen."

En dat bedoel ik juist, als ze maar blijven rommelen en klummelen gaan ze weer valiet, maar dat snapt daar bij Hornby blijkbaar niemand ???

Ik wil nu niet zeggen dat Piko de beste is, maar wel een, die weet wat de klant wil en wat hij tegenwordig kan betaalen.

Vandag weer in en modeltreinwinkel geweest, en zag daar de Roco 1216 Taurus 3 ÖBB (199euro) en de Piko 1216 Taurus 3 ÖBB voor 70euro liggen.......de super details van Piko worden echt lastig voor Roco, ik zou niet overlegen, welk merek ik zou doen ;D ::)

Liever 3 Piko 1216"s (WLB **vorloopig aleen voor de oostenrijkse markt**, ÖBB en LTE) dan een Roco 1216 ÖBB ;)

Groetjes,

Ed
« Laatst bewerkt op: 22 January 2011, 17:45:25 door Eduard »

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #102 Gepost op: 22 January 2011, 18:06:12 »
Overigens ze hebben ook een Olympische DD-IRM aangekondigd (deze is echter ook nog niet verschenen)!!!

De Olympische VIRM is aangekondigd onder het regiem van Reyne & Zn. Reyne is niet meer de importeur van Hornby. Ook deze aankondiging kun je derhalve vergeten.

Daar komt bij dat het NOC/NSF geen toestemming geeft voor het gebruik van het Olympische logo etc. Märklin heeft overigens deze toestemming ook niet gekregen voor de koploper.

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #103 Gepost op: 22 January 2011, 18:12:46 »
Komt er wel een gewone geel/blauwe VIRM of alleen de bestickerde versie? weet niet of dit al besproken is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22551
Re:Rivarossi H0 2011
« Reactie #104 Gepost op: 22 January 2011, 18:59:15 »
Zitat van Henk: ,,Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen."

En dat bedoel ik juist, als ze maar blijven rommelen en klummelen gaan ze weer valiet, maar dat snapt daar bij Hornby blijkbaar niemand ???

Ik wil nu niet zeggen dat Piko de beste is, maar wel een, die weet wat de klant wil en wat hij tegenwordig kan betaalen.

De geheel nieuw ontwikkelde modellen van Hornby zijn prima. Doen in geen geval onder voor Piko. Dat zou ook wel erg triest zijn.  ;D
Taurussen komen er bij mij sowieso niet in, maar als ik moet kiezen tussen Roco of Piko is het bij mij toch meestal Roco. Dan maar een paar centen meer.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.