ik kan eindelijk de 1776 aan mijn materieelpark toevoegen...die stond al een tijdje op mijn lijstje. gelijk maar een 2209 mee laten komen in het pakketje en 2 x Toyota landcruiser van de reddingsbrigade ( niet op de foto )Groeten Ruud B.
@ railhopper,Als je op youtube zoekt naar "2200 ertstrein" of "6400 ertstrein" kun je verschillende filmpjes zien van ertsreinen met Nederlandse locs er voor. Alleen is normaal één diesel niet genoeg maar staan er 3 diesels serie 6400 voor of in het verleden 4 x 2200.....maar ik denk dat je in ieder geval genoeg inspiratie kunt vinden in deze filmpjes !Natuurlijk is het aantal loc's afhankelijk van de lengte van de trein, maar je moet zelf maar wagens tellen in de fimpjes Veel plezier met je ertstrein !!!Groeten Ruud B.
Dit zijn wel iets andere types dan in NL rijden toch? Je moet eerder denken aan een oude 151, E41 of Br 50?Correct me if i'm wrong...
Ja, je hebt gelijk. Deze ertswagens zaten o.a. in een Lange Heinrich ertstrein.Als lok moet je dus denken aan een zware naoorlogse goederenstoomlok (een 44er of een 50er bijv.), een V200 of V200.1 zou ook nog kunnen.Misschien een vroege versie van de V160 diesellok.Groet Peter,