Knuppels en hoenderhokkenMaar kortkoppeling is een must, en armleuningen, bagagerekken etc à la LS Models eigenlijk ook. Al dat zware chroom (of was het gepolijst aluminium?) was een feest voor het oog, bepaalde de sfeer.
Wel leuk. Volgens mij is de enige oplossing zelf bouwen. Ik vind de Piko Hondekop een prima basis om zelf mee aan de slag te gaan. Sterker nog ik heb al een Piko Hondekop gedemonteerd liggen om een Benelux versie van te maken met geplotte styreen zijwanden van Gerco. In elk geval los ik dan de naad op, komen er losstaande raillingen op de kop, maak ik een goed zijraam, zoals al op dit forum is getoond en komen er fijnere leidingen op het dak en een NS en B pantograaf op de bakken. Armleuningn en bagagerekken zijn mogelijk met etswerk van Frie. En vanzelfsprekend is deze goed kortgekoppeld. Eveneens met Scharfenberg koppeling met de juiste leidingen. Het enige waar ik niet uit ben zijn de draaistellen. De nieuwe zijn beter dan de oude, maar nog steeds niet je van het.Wat ik hier op het forum zie en in de winkel heb gezien, vind ik het voor het bedrag een geslaagd model. En gelukkig blijft er nog werk voor de echte modelbouwers mvg,IvoP.S. Als de grootseriefabrikanten al onze wensen meenemen in hun producten zou de totale markt wel eens kunnen instorten. Alleen nog maar locomotieven van 499 euro en treinstellen van 899 euro