Remco,Net even snel op de site van Jouef gekeken. Als je de servicesheet van een CC 72000 bekijkt, dan zie je hier een extra adapter op de lok. Dit is naar het lijkt een NEM adapter met dezelfde bevestigingsmogelijkheid als de koppeling op de CC 67000. Gewoon kijken of je deze kunt bemachtigen.
Heb je al een mailtje naar Jouef (Hornby) gestuurd met je vraag?
Hallo Dirk, dank voor je antwoord. Ik heb maar zeer beperkt de ruimte onder de lok ivm de draaistellen en bufferbalk. Weet jij hoe groot het 'plaatje' is bij artikel K111? Als ik zo op de foto's lijkt lijkt het me te groot om onder de lok te passen...
Offer een wagentje op om het koppeling probleem op te lossen.Haal gewoon de schacht er vanaf en lijm dit onder de tender.De wagen kan je dan gewoon als laatste laten meerijden in een trein.
Zo heb ik het ook al gedaan, onnodige kosten is niet nodig, de hobby is al duur genoeg.
Dear Mr. de Graaf,No, unfortunately there is no easy solution as this locomotive has been produced without NEM adapters. However in some locos of Rivarossi NEM coupler adapters have been included and are available as spare part (adapters for long and short NEM shaft) – such as the Austrian diesel loco HR2041. But if there are spare parts left they are only available in Austria or Italy (as it has been produced by Hornby Italy for Austria).I am sorry that I cannot give you a better answer. In any case we you a Happy New Year 2011.Best regards from Spain
Iemand enig idee hoe ik toch zonder veel te veel kunstgrepen een Roco kortkoppeling kan monteren?