Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
Duits transport, waar in NL? door WimC
Vandaag om 18:37:07
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 17:54:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:48:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
  

Auteur Topic: Pimp my Plan E - technisch update  (gelezen 19051 keer)

kor952

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #45 Gepost op: 10 February 2011, 01:51:10 »
Hieronder mijn ervaring met de suggesties die in dit draadje gedaan zijn....

Ik heb in december een set gladde daken TP3 gekocht (A, B en RD), los daarbij (zonder gladde daken) 2 x B en een P.
De A en RD hadden 2 punts compensatie de rest (alle B's en P) driepunts compensatie. Assen van 25 mm passen in geen enkel rijtuig, de NEM wielen die ik op aanvraag opgestuurt heb gekregen variëren in lengte van 24,45 to 24,78 mm. De A en de RD werden al met NEM wielen geleverd.
Je kunt je voorstellen hoe doorgezakt draaistellen met assen van 24,45 mm er uit zien.
Ik heb uiteindelijk besloten om gewoon de RP25 assen weer te plaatsen en van de rijtuigen met assen met NEM wielen de assen te vervangen door RP25 setjes van Roco (die ik nog had liggen uit een heel grijs verleden) dat zag er een stuk beter uit niet elk rijtuig loopt echt lekker soepel omdat de gemonteerde RP25 assen ook een redelijke spreiding in lengte hebben (maar niet zo erg als de NEM versie).
Omdat ik geen freesmachine heb heb ik van alle aspotten een paar tienden mm afgevijld, ik kan redelijk vijlen maar de bedoeling is dat de draaistellen op de puntjes naast de aspotten rusten en dan maakt het niet verschrikkelijk veel uit of je die potten 100% recht/vlak/haaks hebt gevijld.
Alle rijtuigen staan nu stabiel op de rails, zowel de 2- als de 3-punt gecompenseerde rijtuigen. Verder heb ik alle koppeling houders ruim één mm ingekort zodat in iedergeval de vouwbalgen tegen elkaar aankomen....tja bij stilstand want als je met 6 rijtuigen rijdt dan hebben de laatste 2 rijtuigen geen spleet maar tussen de eerste twee is die spleet toch weer behoorlijk. De Roco-kortkoppelingetjes heb ik met Kristal Klear verlijmd (wel 24 uur laten drogen voordat je een testrit maakt) want door het inkorten van de houder blijven ze anders verschuiven. Alle B's hadden dezelfde koppeling houders, de A en RD hadden elk een ander type, bij de B's heb ik de houder ook afgerond (om haak problemen te voorkomen), bij de 2 andere types was dat niet nodig.

So far my 2 cents  :),

gr.

Ronald K.
« Laatst bewerkt op: 10 February 2011, 02:46:06 door kor952 »

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #46 Gepost op: 14 February 2011, 21:05:34 »
Als ik ook weer aan de ombouw ga met die dingen, komen er wel foto's ;)
;D Tja, foto's komen zeker ook van mij, project is aardig iets verder gelopen slechts nog geen tijd gehad om een goed update met de beloofde plaatjes te plaatsen  :-\
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #47 Gepost op: 23 February 2011, 19:48:32 »
 (y) heb dezelfde wielen als karst onder mijn reclame banen gezet, het remwerk kan gewoon blijven zitten, en inderdaad loopt bij mij op tillig rails geweldig. Het bestellen ging ook goed, vrijdag besteld en betaald en vandaag woensdag al binnen.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #48 Gepost op: 23 February 2011, 21:17:18 »
De keuze van mij/Karst is natuurlijk goed  8) Ik zou zelfs nog voor de 25mm lengte gaan voor al versies. Bij mijn draaistelen passen deze slechts in 2-3% van de draaistelen niet goed in en lopen vast. Dus nog een extra bestelling 25mm lengte assen gedaan laatste week en natuurlijk al binnen.

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #49 Gepost op: 23 February 2011, 21:48:40 »
Ik wil deze wielen ook bestellen.
Welke kan ik het beste beste nemen?
Dubbelzijdig geïsoleerd, of enkelzijdig geïsoleerd?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #50 Gepost op: 23 February 2011, 21:49:49 »
enkelzijdig geïsoleerd ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #51 Gepost op: 23 February 2011, 21:54:07 »
Dank je Bernd.
Dan is de bestelling nu weg.
Is er nog iets waar ik aan moet denken bij het plaatsen van de wielen?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #52 Gepost op: 23 February 2011, 21:58:25 »
De draaistel zijkanten licht iets uit elkaar buigen tijdens het wisseln om het conisch gaatje niet te beschadigen. Assen nooit erin drukken!
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008