Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 12:28:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia
door
seinhuiswachter
Vandaag
om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:07:17
Dat overkomt mij niet.
door
BartvD
Vandaag
om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
Vandaag
om 11:44:44
NS 1700 transfers
door
Bahn-AG
Vandaag
om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:51:55
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
Vandaag
om 10:33:18
Roco Plan T
door
Sven
Vandaag
om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Frits C
Vandaag
om 10:20:59
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden
door
Jelmer
Vandaag
om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje
door
ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct
door
grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan
door
wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
20 July 2025, 20:13:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Pimp my Plan E - technisch update
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Pimp my Plan E - technisch update (gelezen 18436 keer)
kor952
Offline
Berichten: 48
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #45 Gepost op:
10 February 2011, 01:51:10 »
Hieronder mijn ervaring met de suggesties die in dit draadje gedaan zijn....
Ik heb in december een set gladde daken TP3 gekocht (A, B en RD), los daarbij (zonder gladde daken) 2 x B en een P.
De A en RD hadden 2 punts compensatie de rest (alle B's en P) driepunts compensatie. Assen van 25 mm passen in geen enkel rijtuig, de NEM wielen die ik op aanvraag opgestuurt heb gekregen variëren in lengte van 24,45 to 24,78 mm. De A en de RD werden al met NEM wielen geleverd.
Je kunt je voorstellen hoe doorgezakt draaistellen met assen van 24,45 mm er uit zien.
Ik heb uiteindelijk besloten om gewoon de RP25 assen weer te plaatsen en van de rijtuigen met assen met NEM wielen de assen te vervangen door RP25 setjes van Roco (die ik nog had liggen uit een heel grijs verleden) dat zag er een stuk beter uit niet elk rijtuig loopt echt lekker soepel omdat de gemonteerde RP25 assen ook een redelijke spreiding in lengte hebben (maar niet zo erg als de NEM versie).
Omdat ik geen freesmachine heb heb ik van alle aspotten een paar tienden mm afgevijld, ik kan redelijk vijlen maar de bedoeling is dat de draaistellen op de puntjes naast de aspotten rusten en dan maakt het niet verschrikkelijk veel uit of je die potten 100% recht/vlak/haaks hebt gevijld.
Alle rijtuigen staan nu stabiel op de rails, zowel de 2- als de 3-punt gecompenseerde rijtuigen. Verder heb ik alle koppeling houders ruim één mm ingekort zodat in iedergeval de vouwbalgen tegen elkaar aankomen....tja bij stilstand want als je met 6 rijtuigen rijdt dan hebben de laatste 2 rijtuigen geen spleet maar tussen de eerste twee is die spleet toch weer behoorlijk. De Roco-kortkoppelingetjes heb ik met Kristal Klear verlijmd (wel 24 uur laten drogen voordat je een testrit maakt) want door het inkorten van de houder blijven ze anders verschuiven. Alle B's hadden dezelfde koppeling houders, de A en RD hadden elk een ander type, bij de B's heb ik de houder ook afgerond (om haak problemen te voorkomen), bij de 2 andere types was dat niet nodig.
So far my 2 cents
,
gr.
Ronald K.
«
Laatst bewerkt op: 10 February 2011, 02:46:06 door kor952
»
Gelogd
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #46 Gepost op:
14 February 2011, 21:05:34 »
Citaat van: Karst Drenth op 10 February 2011, 00:44:55
Als ik ook weer aan de ombouw ga met die dingen, komen er wel foto's
Tja, foto's komen zeker ook van mij, project is aardig iets verder gelopen slechts nog geen tijd gehad om een goed update met de beloofde plaatjes te plaatsen
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
johnny-VIRM
Offline
Berichten: 522
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #47 Gepost op:
23 February 2011, 19:48:32 »
heb dezelfde wielen als karst onder mijn reclame banen gezet, het remwerk kan gewoon blijven zitten, en inderdaad loopt bij mij op tillig rails geweldig. Het bestellen ging ook goed, vrijdag besteld en betaald en vandaag woensdag al binnen.
Gelogd
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #48 Gepost op:
23 February 2011, 21:17:18 »
De keuze van mij/Karst is natuurlijk goed
Ik zou zelfs nog voor de 25mm lengte gaan voor al versies. Bij mijn draaistelen passen deze slechts in 2-3% van de draaistelen niet goed in en lopen vast. Dus nog een extra bestelling 25mm lengte assen gedaan laatste week en natuurlijk al binnen.
Groet
Bernd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #49 Gepost op:
23 February 2011, 21:48:40 »
Ik wil deze wielen ook bestellen.
Welke kan ik het beste beste nemen?
Dubbelzijdig geïsoleerd, of enkelzijdig geïsoleerd?
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #50 Gepost op:
23 February 2011, 21:49:49 »
enkelzijdig geïsoleerd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #51 Gepost op:
23 February 2011, 21:54:07 »
Dank je Bernd.
Dan is de bestelling nu weg.
Is er nog iets waar ik aan moet denken bij het plaatsen van de wielen?
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re:Pimp my Plan E - technisch update
«
Reactie #52 Gepost op:
23 February 2011, 21:58:25 »
De draaistel zijkanten licht iets uit elkaar buigen tijdens het wisseln om het conisch gaatje niet te beschadigen. Assen nooit erin drukken!
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Pimp my Plan E - technisch update