Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronaldk
Vandaag om 08:45:20
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 08:30:47
ABLOAD gaat stoppen door Jelmer
Vandaag om 08:30:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:12:10
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 07:56:10
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:54:53
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Edsko Hekman
Vandaag om 00:02:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps door mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
DR4024 door Michaël dB
22 april 2024, 19:20:57
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Pimp my Plan E - technisch update  (gelezen 17540 keer)

kor952

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2011, 01:51:10 »
Hieronder mijn ervaring met de suggesties die in dit draadje gedaan zijn....

Ik heb in december een set gladde daken TP3 gekocht (A, B en RD), los daarbij (zonder gladde daken) 2 x B en een P.
De A en RD hadden 2 punts compensatie de rest (alle B's en P) driepunts compensatie. Assen van 25 mm passen in geen enkel rijtuig, de NEM wielen die ik op aanvraag opgestuurt heb gekregen variëren in lengte van 24,45 to 24,78 mm. De A en de RD werden al met NEM wielen geleverd.
Je kunt je voorstellen hoe doorgezakt draaistellen met assen van 24,45 mm er uit zien.
Ik heb uiteindelijk besloten om gewoon de RP25 assen weer te plaatsen en van de rijtuigen met assen met NEM wielen de assen te vervangen door RP25 setjes van Roco (die ik nog had liggen uit een heel grijs verleden) dat zag er een stuk beter uit niet elk rijtuig loopt echt lekker soepel omdat de gemonteerde RP25 assen ook een redelijke spreiding in lengte hebben (maar niet zo erg als de NEM versie).
Omdat ik geen freesmachine heb heb ik van alle aspotten een paar tienden mm afgevijld, ik kan redelijk vijlen maar de bedoeling is dat de draaistellen op de puntjes naast de aspotten rusten en dan maakt het niet verschrikkelijk veel uit of je die potten 100% recht/vlak/haaks hebt gevijld.
Alle rijtuigen staan nu stabiel op de rails, zowel de 2- als de 3-punt gecompenseerde rijtuigen. Verder heb ik alle koppeling houders ruim één mm ingekort zodat in iedergeval de vouwbalgen tegen elkaar aankomen....tja bij stilstand want als je met 6 rijtuigen rijdt dan hebben de laatste 2 rijtuigen geen spleet maar tussen de eerste twee is die spleet toch weer behoorlijk. De Roco-kortkoppelingetjes heb ik met Kristal Klear verlijmd (wel 24 uur laten drogen voordat je een testrit maakt) want door het inkorten van de houder blijven ze anders verschuiven. Alle B's hadden dezelfde koppeling houders, de A en RD hadden elk een ander type, bij de B's heb ik de houder ook afgerond (om haak problemen te voorkomen), bij de 2 andere types was dat niet nodig.

So far my 2 cents  :),

gr.

Ronald K.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 02:46:06 door kor952 »

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #46 Gepost op: 14 februari 2011, 21:05:34 »
Als ik ook weer aan de ombouw ga met die dingen, komen er wel foto's ;)
;D Tja, foto's komen zeker ook van mij, project is aardig iets verder gelopen slechts nog geen tijd gehad om een goed update met de beloofde plaatjes te plaatsen  :-\
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2011, 19:48:32 »
 (y) heb dezelfde wielen als karst onder mijn reclame banen gezet, het remwerk kan gewoon blijven zitten, en inderdaad loopt bij mij op tillig rails geweldig. Het bestellen ging ook goed, vrijdag besteld en betaald en vandaag woensdag al binnen.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2011, 21:17:18 »
De keuze van mij/Karst is natuurlijk goed  8) Ik zou zelfs nog voor de 25mm lengte gaan voor al versies. Bij mijn draaistelen passen deze slechts in 2-3% van de draaistelen niet goed in en lopen vast. Dus nog een extra bestelling 25mm lengte assen gedaan laatste week en natuurlijk al binnen.

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2011, 21:48:40 »
Ik wil deze wielen ook bestellen.
Welke kan ik het beste beste nemen?
Dubbelzijdig geïsoleerd, of enkelzijdig geïsoleerd?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #50 Gepost op: 23 februari 2011, 21:49:49 »
enkelzijdig geïsoleerd ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #51 Gepost op: 23 februari 2011, 21:54:07 »
Dank je Bernd.
Dan is de bestelling nu weg.
Is er nog iets waar ik aan moet denken bij het plaatsen van de wielen?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Pimp my Plan E - technisch update
« Reactie #52 Gepost op: 23 februari 2011, 21:58:25 »
De draaistel zijkanten licht iets uit elkaar buigen tijdens het wisseln om het conisch gaatje niet te beschadigen. Assen nooit erin drukken!
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008