Nu vroeg ik mij af of het chassis (noem je het zo?) van de loc hetzelfde is als bijvoorbeeld de BR189 van Piko, daar lijkt het wel op. Is het dus dan mogelijk om een Piko BR189 kap er op te plaatsen, als ik er al zo een kan zien te bemachtigen? Naar het laatste gaat mijn voorkeur uit, aangezien de BR189 ook hier in NL rijd.
Ik kan trouwens niks vinden over die kleur vinden op internet, via google kon ik niks vinden en op de website's van die fabrikanten ook niet, als niemand het weet, vraag ik het ook wel even bij de koploper. Misschien kunnen jullie ook een leuke goedkope verfspuit aanbevelen.
Ik heb daarnet roco-kortkoppelingen geplaatst op die piko 185 NS loc, en ik merk dat in de bochten de buffers tussen de wagon en de loc zo strak tegen elkaar komen dat ze ontsporen. Zijn er ook andere mensen die dit probleem hebben en speelt dit ook bij de BR189 van Piko?
De 185-er van Piko ken ik niet.Ik heb wel een aantal 189-ers van Piko en die hebben allemaal het door jou beschreven probleem met de kortkoppeling. Oorzaak is volgens mij dat deze loks geen kortkoppelmechaniek hebben.
@ BobIk heb het hier over de kap omwisselen, zo te zien zijn de plaatjes aan de draaistellen en andere dingen aan de onderkant ook anders. Ik heb gezien dat als je de kap eraf haalt dat ze er eigenlijk hetzelfde uitzien, de BR189 zag ik op internet en de NS zelf gekeken. Maar heeft het metaal enzo dus ook een andere vorm waardoor ze niet op elkaar passen?