Bij voorbaar excuus wanneer ik niet de juiste terminologie heb gebruikt, maar electronica is niet zo mijn ding
Ik ben bezig met de bouw van mijn eerste baan in N-schaal. Dit worden 5 gescheiden analoge circuits en 2 digitale circuits, elk met hun eigen voedingstrafo's.
Voor het ontwerp heb ik als basis plan 2.2.6 uit het bekende Fleischmannboek 9957 genomen, waarvan ik o.a. de buitenste ring ook geheel dubbelsporig heb gemaakt (bezig ben te maken)
Dit heeft te maken met het feit dat voor de aansturing van het schaduwstation de - (min-)uitgangen van de rijstroom (gelijkspanning) en de verlichtings-wisselspanning (wisselstroom) met elkaar verbonden moeten worden (volgens de schema's van Lauer). Dat zou in de rest van het circuit niet mogen en storingen kunnen veroorzaken (wat ik overigens in de proefopstelling niet gemerkt heb).
Maar ik weet ook niet hoe ik mijn basisplan "wereldkundig" moet maken op dit forum. Dat basisplan heb ik, zoals ik al eerder meldde, behoorlijk aangepast.
..... waarop gewoon een trein een "rondje" kan rijden zonder een trein op een ander circuit in de wielen te rijden en onafhankelijk van elkaar. Zo kan ik op één circuit lekker rangeren, terwijl op de andere circuits de treinen gewoon lekker doorrijden. De schaduwstations zorgen dan voor wat afwisseling in de treinen. Dat is de gedachte, dat is het idee...