Met versie 6.1 is het programma MRdPROG komen te vervallen.Voor het programmeren van Motorola protocol locomotiefdecoders van de typen Uhlenbrock 755, TAMS LD-G/W-1, LD-G/W-2 (oud en nieuw type), LD-G/W-3 was tot nu toe het programma MRdPROG beschikbaar.Het is niet meer mogelijk om alle nieuwe typen TAMS decoders in dit programma onder te brengen zodat MRdPROG niet langer deel uit maak van de distributie. Om Tams decoders toch gemakkelijk te kunnen programmeren is in MRdSYS binnen het locomotief testscherm de mogelijkheid gemaakt om met één druk op de knop een TAMS decoder in de programmeerstand te zetten. Met de functie en adresveranderen, snelheidsinstelling en een speciale “bevestig programmeren” toets kunnen alle TAMS type geprogrammeerd worden. Dit vereist wel wat oefening en er moet goed op de knipperende lampjes gelet worden om te bepalen welke actie geprogrammeerd is.
Alle programmeer clients voor DDW die ik tot nu toe geprobeerd heb werken voor geen meter. Software crash in de meeste gevallen.Om CV's te programmeren gebruik ik het programma MRdirect van Marco Roede. Dit programma gebruikte ik in combinatie met koploper voordat ik ben overgegaan op DDW.GerritPSDDW werkt gewoon met XP !!!, maar dat heeft dus niets te maken met CV's programmeren.
Ik ga daar in Koog a/d Zaan of Houten ook maar eens naar kijken, zo'n muis... Ben er alleen nog niet uit of ik voor die van Fleischmann of Roco ga... In principe werkt de mat'24 redelijk, alleen zodra de baanspanning eraf gaat en opnieuw er opgezet wordt schiet hij in de analoge stand en vliegt hij weg... .Ik kan dus via MRDIRECT wel de CV1 (decodernummer) aanpassen, maar nog niet CV29 (oa de rijrichting en analoogdetectie)...