Gerard schreef: Als je "eenvoudig" wilt, en dan neem ik aan dat je bedoelt: eenvoudig te bedienen, en je wilt ook nog dat het freeware is (gratis), stop dan nu met zoeken. Ik ben ze nog niet tegengekomen.
Gerard schreef: k ben redelijk technisch aangelegd, en heb inmiddels 30 jaar ervaring met IT, maar gebruikersinterfaces bouwen dat kunnen hobbyisten doorgaans niet.
... Het programma belooft ook dat je een fysiek bedienings paneel kan aansluiten. Dat zou helemaal tof zijn .
Nou Gerard, Ik zit/zat (nu lekker met pré pensioen) sinds 1969 in de IT. De laatste jaren als tester/kwaliteits bewaker. Breek me de .... niet open. Dan liever een goed bedoelende hobbyist want die zgn professionals bakten er nu en dan ook niets van!
... Gedacht vanuit functies en niet, zoals je nu ziet, vanuit de onderliggende techniek.Gerard
...Jammer dat hier inderdaad veelal heel licht over gegaan wordt ... In plaats van mensen te leren hoe computers en programma's te gebruiken lijkt het me eerder de uitdaging om computers en software geschikt te maken om gebruikt te worden door mensen.
Kleine nuance maar wereld van verschil, zowel voor de gebruiker als de ontwerpers.