Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
Vandaag
om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
Vandaag
om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Rick
Vandaag
om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 14:30:11
Bauarbeiten im gange
door
MOVisser
Vandaag
om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
AP3737
Vandaag
om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:26:46
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:45:04
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:07:40
Br 38 Piko Superen.
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:27
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: IC anno 2003 (gelezen 4679 keer)
Stephan
Offline
Berichten: 25
Re: IC anno 2003
«
Reactie #15 Gepost op:
04 March 2007, 11:18:06 »
*KICK*
Het ICK heeft wel degelijk i.c.m. K4 gereden. Hoewel het ICK ervoor heeft gezord dat veel K4 terug ging naar België, bleven er tot april 2003 nog 22 B-rijtuigen (K4) in Nederland. En deze hebben wel degelijk samen met ICK gereden.
Voor de duidelijk heb ik er nog even een artikel over de materieelomloop uit "Op de Rails" er bij gepakt. Ik citeer:
"Er is een absoluut overschot aan BKD-rijtuigen type ICR en daarom zit er in het midden van elke stam zo'n rijtuig. Acht stammen bestaan voor de rest uit ICK (2A + 5B + BD) en vier stammen uit ICK (2A + B + BD) en K4 (4B). Deze 4 x 4 rijtuigen zijn de enige K4 die nog in de omloop vookomen. Tot voor kort was het opvallend dat deze rijtuigen de stam in tweeën deelden (de A-rijtuigen en eventuele versterking aan de enke kant en de B-rijtuigen ICK en ICR aan de andere kant) omdat de catering niet door de K4-rijtuigen kan of mocht, maar sinds besloten is de catering in de treinen op te heffen, is dit probleem bij de basis aangepakt..."
Er waren in 2003 dus nog 16 K4-rijtuigen in omloop die aan het begin of eind van een stam reden. En in dezelfde stam 'mag' je ook ICK en een ICR BKD plaatsen. Verder waren er ook nog versterkingsstammen die bestonden uit ICR, DDM-1 en plan W! Dus in principe is alles mogelijk. En dan kan je ook nog de chaos naspelen waarbij veel ICK en ICR door elkaar gebruikt werd.
Het laatste K4 is terug gegaan naar België toen er meer VIRM was geleverd. Later zou ook het plan W worden afgevoerd t.b.v. VIRM. En in 2004 is een deel van ICK zelfs als strategische reserve terzijde gesteld.
Zelf zit ik er aan te denken om twee (korte) getrokken treinen samen te stellen met zoveel mogelijk ingredienten. De eerste moet bestaan uit B (K4) - BKD (ICR) - A - B (ICK). De andere iets minder bont en moet rijden als B - A - B (ICR) - B (ICK).
Stephan
«
Laatst bewerkt op: 04 March 2007, 11:38:07 door Stephan
»
Gelogd
Lopend project: Opbouw baanplan
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003