Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
wob
Vandaag
om 15:03:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 15:01:28
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 14:50:10
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
bask185
Vandaag
om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:26:11
tandwiel lux modellbau
door
bellejt
Vandaag
om 14:24:16
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Hasenwald
Vandaag
om 14:20:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:55:41
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 13:50:37
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:17:11
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:49:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 12:25:19
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Dave.......
Vandaag
om 12:24:47
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:07:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
NS264
Vandaag
om 11:46:49
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
MOVisser
Vandaag
om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
Jelmer
Vandaag
om 10:03:46
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 09:57:08
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
Vandaag
om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2
door
FransW
Vandaag
om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 07:25:38
roco maus 2
door
bask185
Vandaag
om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
MathynK
Vandaag
om 06:50:09
Welke winkel voert deze merken?
door
haes
09 September 2025, 20:10:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: IC anno 2003 (gelezen 4734 keer)
Stephan
Offline
Berichten: 25
Re: IC anno 2003
«
Reactie #15 Gepost op:
04 March 2007, 11:18:06 »
*KICK*
Het ICK heeft wel degelijk i.c.m. K4 gereden. Hoewel het ICK ervoor heeft gezord dat veel K4 terug ging naar België, bleven er tot april 2003 nog 22 B-rijtuigen (K4) in Nederland. En deze hebben wel degelijk samen met ICK gereden.
Voor de duidelijk heb ik er nog even een artikel over de materieelomloop uit "Op de Rails" er bij gepakt. Ik citeer:
"Er is een absoluut overschot aan BKD-rijtuigen type ICR en daarom zit er in het midden van elke stam zo'n rijtuig. Acht stammen bestaan voor de rest uit ICK (2A + 5B + BD) en vier stammen uit ICK (2A + B + BD) en K4 (4B). Deze 4 x 4 rijtuigen zijn de enige K4 die nog in de omloop vookomen. Tot voor kort was het opvallend dat deze rijtuigen de stam in tweeën deelden (de A-rijtuigen en eventuele versterking aan de enke kant en de B-rijtuigen ICK en ICR aan de andere kant) omdat de catering niet door de K4-rijtuigen kan of mocht, maar sinds besloten is de catering in de treinen op te heffen, is dit probleem bij de basis aangepakt..."
Er waren in 2003 dus nog 16 K4-rijtuigen in omloop die aan het begin of eind van een stam reden. En in dezelfde stam 'mag' je ook ICK en een ICR BKD plaatsen. Verder waren er ook nog versterkingsstammen die bestonden uit ICR, DDM-1 en plan W! Dus in principe is alles mogelijk. En dan kan je ook nog de chaos naspelen waarbij veel ICK en ICR door elkaar gebruikt werd.
Het laatste K4 is terug gegaan naar België toen er meer VIRM was geleverd. Later zou ook het plan W worden afgevoerd t.b.v. VIRM. En in 2004 is een deel van ICK zelfs als strategische reserve terzijde gesteld.
Zelf zit ik er aan te denken om twee (korte) getrokken treinen samen te stellen met zoveel mogelijk ingredienten. De eerste moet bestaan uit B (K4) - BKD (ICR) - A - B (ICK). De andere iets minder bont en moet rijden als B - A - B (ICR) - B (ICK).
Stephan
«
Laatst bewerkt op: 04 March 2007, 11:38:07 door Stephan
»
Gelogd
Lopend project: Opbouw baanplan
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003