De Fransen zullen a) nauwelijks gebruik gaan maken van de Betuweroute en b) naar Nederland komen dieselen met BB 75000.
.... dat alleen de OBB (de 1216) en de Sloveense Spoorwegen (de 541) de "4-spannings 182" in dienst hebben
Dan hebben ze bij Dispolok nog de ES64F4
SNCF ok, maar vlak een franse partij als Veolia niet uit.
Deze 4-spannings 182 is geen 182 (Taurus, ES64U2), maar technisch een BR 189 / ES64F4 die (waarschijnlijk vanwege het feit dat de OBB de Taurus buitenkant heeft ontworpen) een uiterlijk heeft wat lijkt op de 182 / ES64U2.
De ES64F4, Die verhuurd is aan heel veel maatschappijen in Duitsland, Oostenrijk en Italie. Die nu soms al hun treinen brengen tot in Emmerich of Venlo waar bv een ACTS deze voor Nederland overneemt. Dit zou best eens kunnen veranderen in doorrijden tot Rotterdam.
Ook komen er geen 3000V-varianten van de Prima, dus loks uit dat programma kunnen niet door België rijden.
Deze Prima 6000 is er al een tijdje en wordt momenteel omgebouwd, zodat Alstom hiermee zich kan mengen in het internationale goederengeweld. Wel zal deze machine dan vooral interessant zijn voor leasemaatschappijen, daar kunnen ook de Fransen huren natuurlijk.
Binnen nu en 6 maanden staat er een 4-spannings Prima op de BetuweRoute!
over de OBB: de 1216 is software-matig niet geconfigureerd voor 1500kV
voor 1500kV
Nogal wiedes, maar als je context van het bericht erbij zou betrekken, zou duidelijk zijn dat ik over SNCF Fret sprak (want laten we wél wezen: op een paar kruimels na die door Veolia of EWSI worden opgepakt rijdt Fret nog steeds alles wat er te rijden valt in Frankrijk).
Mocht enige vervoerder daar interesse in hebben natuurlijk...Prima 6000 zal toelating moeten verkrijgen in Nederland en in Duitsland, hetgeen volgens mij vooralsnog niet is gebeurd.