Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verlichting feller, Roco zimo door Luc2000
Vandaag om 11:14:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:02:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:57:05
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35

Auteur Topic: On TraXS! 2011 - International Railway Event III  (gelezen 51733 keer)

Dennis

• Gast
Re:On TraXS! 2011 - International Railway Event III
« Reactie #180 Gepost op: 18 January 2011, 15:16:53 »
En is het museum nog steeds zo duur?

Lang leve museum jaarkaart (y) (y)

Grtn,
Dennis

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #181 Gepost op: 18 January 2011, 15:21:59 »
Staat boven aan de lijst Henk,
Ik moet vrijdag de bus avn het museum op hgalen om er een paar leuke stickertjes op te doen, zal ik bij terug komst die beugels met die bu sgewoon de gron uit rossen ?? waar staan ze precies ??  ;D
Mvg Marty,

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #182 Gepost op: 18 January 2011, 15:53:02 »
Ja Han, daar hebben we dit jaar ook weer last van, sorry dat het een populair evenement is
Zoals net gezegd, er is na 5 uur nog gelegenheid om foto's te nemen, maar helaas is dat niet genoeg.
maar wil je dat we het gewoon gaan verbieden of dat we 1 gehele nacht doorgaan ??
Heb geen moeite met populariteit, wel met de "professionals" voor bladen,websites die foto's maken en die een complete opstellling voor een baan maken en die een halve dag laten staan. Dat is nbiet leuk voor de vele bezoekers. Maak een persavond (de eerste of tweede avond bv) en laat het betalende publiek lekker overdag kunnen kijken.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #183 Gepost op: 18 January 2011, 16:07:23 »
Persavond is bessproken, maar gaat helaas niet,
We hebben de voors en tegens besproken, en een Pers avond/avonden gaat helaas niet lukken, en waarom, dat wil ik live wel een keer uitleggen hoor.
De fotograven moeten zich eerst wel melden bij Paul, en ze zullen aangeven hier zo veel als mogelijk rekening mee te houden, en als er een kleien baan is, die veel stellage werk vergt, zullen wij verzoeken dit na 5 uur te doen, en dit kort te sluiten met de baaneigeneaar, meer kunnen we helaas niet doen Han
In het oogpunt van de bezoeker had ik liefts helemal geen enkele fotograaf gehad, maarja.
Ik vind het alleen wederom jammer dat je het idee hebt dat we helemaal niet over dit soort dingen nadenken, en dat we maar wat aanrommelen  :-\
En je spreekt me regelmatig, als je dat dwars zit, mag je me daar hues wel op aanspreken hoor  ;)
Mvg Marty,

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #184 Gepost op: 18 January 2011, 16:36:45 »
Oh nee je begrijpt me verkeerd. Ik volg niet elk draadje van begin tot eind, natuurlijk denken jullie wel na over dit evenement, anders waren jullie niet zover gekomen! Niks dan lof voor deze tentoonstelling, topklasse banen, topklasse lokatie, topklasse producenten:) ik kan alleen niet zien/horen waar de organisatie over nadenkt. Hoeft ook nietben alleen bezoergd over dat de foto guys altijd zo lang werk hebben.
(betalen ze eigenlijk voor die foto's en gratis mooie stukken in hun bladen?)
Na 55 is prima , voor 88 ook:)

Misschien lukt het mezelf ook nog wel een fraai diootje mee te nemen.

« Laatst bewerkt op: 18 January 2011, 16:55:19 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #185 Gepost op: 18 January 2011, 16:51:40 »
Over het betalen moet je maar een nieuw draadje starten :) anders raken we teveel OT ( Off Topic in dit geval , niet On Tracks  ;D)
Maar elke baaneigenaar geeft zelf toestemming om het te laten fotograveren.
Wil je dat als deelnemer niet, of je wilt geld zien, moeten ze dat aangeven, daar staat de Organisatie buiten gelukkig.
Mvg Marty,

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #186 Gepost op: 18 January 2011, 17:28:16 »
De exposanten willen graag rijkelijk betaald worden voor de foto's. Maar ja, het is crisis en de fotograven zitten ook op zwart zaad. Jammer dan, dan maar weer gewoon werken voor de centen. En wel tot na ons 67ste.   ;D  ;D
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

stig

• Offline Offline
« Reactie #187 Gepost op: 18 January 2011, 17:35:12 »
Werken aan een treinbaan is nooit erg toch?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #188 Gepost op: 22 January 2011, 13:27:14 »
Even twee dingen waarop ik wil reageren:

Ik moet Bob gelijk geven dat deze discussie, wat in mijn ogen niet eens een discussie is, hiermee wel mag eindigen. Toch wil ik nog eens reageren op de bovenstaande wat primaire uitlatingen.
Zo werkt dat natuurlijk niet.

Het andere is dat door twee mensen hier wordt beweerd dat men in het buitenland niet zo bekrompen is als in NL... Mwaaahaaahaaa! Sorry hoor, maar dat kan nooit gezegd zijn door mensen die in het buitenland hebben gewoond. Het gras is altijd groener aan de andere kant, luitjes. In elk land klagen de mensen over de bekrompenheid van het eigen land en in het buitenland, ja, daar zijn ze niet zo... Pffft!   :-X
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #189 Gepost op: 22 January 2011, 14:41:41 »
Iets wat scheefgegroeid is gedurende een discussie mag best rechtgezet worden, de bewering dat men in het buitenland minder bij hun verstand zou zijn is een heel andere dan dat men tot nader inzicht komt. Bij elke ontwikkeling is het zo dat men vertrouwd is met de gegroeide situuatie. Als jhe dan tot je verrassing ingehaald wordt door een evenement met een heel abndere uitsrtraling, die opeens jouw wijze van organiseren in de schaduw stelt moet je als professionele organiseerder én gaan kijken én op je hoofd krabben van 'wat nu?' Oftewel, ga je verder zoals je ging, of ga je in de richting van dat nieuwe evenement groeien. Voor beide is iets te zeggen, maar als je  denkt dat je formule sterk genoeg is hoef je niet zo nodig te wijzigen.

Citaat van: Sven
Het andere is dat door twee mensen hier wordt beweerd dat men in het buitenland niet zo bekrompen is als in NL...

Wie dan? Ik lees het van maar één.
« Laatst bewerkt op: 22 January 2011, 14:47:11 door Gert Arkema »
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #190 Gepost op: 22 January 2011, 15:41:08 »
Mwaaahaaahaaa! Sorry hoor, maar dat kan nooit gezegd zijn door mensen die in het buitenland hebben gewoond.    :-X

Heb er wel degelijk gewoond en gewerkt en Engeland is echt niet het perfecte land, inderdaad overal zijn andere regels en gewoonten, maar toch vind ik de aanwezigheid van kindervrije campings en evenementen een groot voordeel. Nogmaals, ik heb geen hekel aan kinderen, maar in mijn vrije tijd wil ik juist even bijtanken zodat ik de rest van het jaar weer mijn werk MET KINDEREN kan doen.

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #191 Gepost op: 22 January 2011, 16:40:02 »
ik snap best dat sommige mensen het prettig vinden als er een dag is dat het voor 16+ of 18+ only is.

ik ben net terug van de rijnhal en ik werd wel een beete gek van die kleine koters die overal langs renen en waar je dan bijna over struikeld.

Groet Martijn (15 jaar)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #192 Gepost op: 22 January 2011, 16:59:40 »
Eigenlijk snap ik het niet  >:(
ik wil ook wel een dag zonder 75+'ers, mensen die minder dan 5 jaar ervaring hebben in modelbouw, mensen die het verschil niet weten tussen een hondekop en materieel '64, niet van fietsen houden, types die hun rugzak omhouden enz....
Gelukkig werkt het niet zo. Kinderen die zich niet gedragen hebben altijd een ouder bij zich die dat laat gebeuren...   Volgens mij zijn dat de types waar ik me óók aan erger als ze de kids thuislaten  ;D

Marc (vader van een dochter van 5)
No dress rehearsel, this is our life.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #193 Gepost op: 22 January 2011, 17:12:14 »
Tja... Marc verwoordt het wel aardig... Zelf heb ik geen kinderen maar ik kan altijd wel genieten van de aanwezigheid van kinderen. Die zijn altijd echt met hun emoties: Of ze genieten van de banen en kijken vol bewondering. Of gaan lekker kijken naar de grote treinen in het Spoorwegmuseum. Anders gaan ze lekker spelen.

Kan je ergens even niet bij? Omdat de rugzakken, fotograven en kinderen jou in de wegstaan? Loop dan even door en kom later terug bij die baan als het wat rustiger is.

En anders moet je gewoon niet naar dit soort evenementen gaan. Je hebt nooit het rijk voor je alleen. Je hebt altijd mensen waar je aan zal gaan ergeren. Wil je dat niet? Dan moet je niet gaan. En als je gaat: Sta eens positief tegenover van al het moois dat je wel ziet! Geniet van het evenement!

Groeten Ronald.
Die over een paar jaar fijn zijn nichtjes en/of neefjes graag meeneemt naar zo'n evenement als OnTraXS.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #194 Gepost op: 22 January 2011, 17:51:24 »
Je hebt nooit het rijk voor je alleen. Je hebt altijd mensen waar je aan zal gaan ergeren. Wil je dat niet? Dan moet je niet gaan. En als je gaat: Sta eens positief tegenover van al het moois dat je wel ziet! Geniet van het evenement!
Helemaal mee eens, positief blijven en vooral genieten.
Hans.
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de