Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door hervé
Vandaag om 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
Vandaag om 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
Vandaag om 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
Vandaag om 22:09:30
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:07:45
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 21:57:09
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:49:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31

Auteur Topic: esu ecos  (gelezen 5338 keer)

henk

• Offline Offline
Re:esu ecos
« Reactie #15 Gepost op: 30 September 2010, 16:49:32 »
Alleen is de vergelijking dan eerder tussen laten we zeggen een Volkswagen Golf en een Peugeot 508 zoiets. De Ecos is absoluut geen Mercedes-categorie.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nico99

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 30 September 2010, 17:38:37 »
Ik heb vandaag begrepen bij de treinenboer dat er een terug roep actie is geweest ivm software problemen(iets met het display geloof ik). Vanaf september zou de Ecos2 weer leverbaar zijn maar mij werd verteld dat hij nog niet leverbaar is. Weet hier iemand meer van?

Gr Nico

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #17 Gepost op: 30 September 2010, 18:48:42 »
Een Trabant doet hetzelfde als een Mercedes: nl transport van mensen en goederen, maar daarom is er nog wel een verschil.

als je gelezen had wat ik schreef... je hebt dan een mercedes waarvan de deuren niet van het slot willen, de achteruit niet werkt en waarvan het stuurslot er soms ineens op springt. Buiten dat, doe mij sowieso maar een trabant.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #18 Gepost op: 30 September 2010, 19:07:19 »
Wat is dat toch dat mensen elke keer weer auto's erbij halen om te vergelijken? Digitale centrales zijn geen auto's en kun je daarom ook niet met een auto vergelijken.

Ik ben de touch screens van Apple gewend (iPod touch, iPhone) en als je dat gewend ben, dan reageert het touch screen van de Ecos ellendig slecht in verhouding. Ik let nu al een paar jaar op de meningen over het verschil tussen de Ecos en Intellibox, omdat ik die keuze ook nog moet maken. Maar de laatste maanden is mijn voorkeur zeker naar de Intellibox uitgegaan. Allereerst daar het er degelijker uitziet, maar ook omdat het wat flexibeler lijkt te zijn in aansluitingen. Van wat ik lees is dat bij de Ecos minder. Via een adapter kan ik ook nog mijn lokmaus aansluiten aan de Intellibox. Hij is compacter, neemt dus minder ruimte op de toch al beperkte plaats in. Ik was eigenlijk meer onder de indruk van de Viessmann Commander, maar die is nog duurder. Die lijkt me de beste keuze als je de baan zonder computer wilt aansturen. Mooi overzicht van de baan op het scherm en goede bediening. In de modelspoorwinkel in Rotterdam hadden ze een demofilm draaien, die was erg overtuigend. Alleen een beetje teveel plastic, naar mijn idee. Dat kan zeker beter.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #19 Gepost op: 30 September 2010, 19:22:12 »
inderdaad, zet er wat notenhout en chroom in, net als bij een auto. (y)

Steef, ACTS 6700

• ACTS 6700/Locon 9800 Expert
  • Offline Offline
  • The 6700's Are Indestructible!!
    • ACTS/HUSA 6700 Kanaal
« Reactie #20 Gepost op: 30 September 2010, 19:32:07 »
De Ecos is Super handig!!... Lekker groot Touchscreen, makkelijk functionmappen & makkelijk loc afstellen!  (y) (y)
Hij kost wel iets maar dan heb je ook wat!!

Gr. Steef
« Laatst bewerkt op: 01 October 2010, 15:45:17 door Steef, ACTS 6700 »
Wiskunde: ACTS 1251 + 1252 + 1253 + 1254 + 1255 + (4x) Class 66 + (2x) v60 + Class 58 - (ACTS 6705 - ACTS 6701)= ACTS 6703©

Rondleiding in de 6700's van Locon!

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #21 Gepost op: 01 October 2010, 01:01:15 »
@ Henk  S88 problemen.
Ja de Ecossen hebben tot voorkort een zeer rottige S88 probleem gehad. De terugmeldingen van de eerste terugmelder waren onbetrouwbaar, deden kerstboom verlichting na en dus onbruikbaar. Er zijn na mijn idee twee updates nodig geweest om het probleem op te lossen. Met de huidige versie 3.3.1 lijkt het of ESU de boel onder controle heeft. Bij mij durf ik nu op de pendelbaan (vergelijkbaar met Karst D) een hele avond bedrijf te maken zonder dat Koploper in de stress schiet. Het enige wat met de update 3.1.1 naar 3.2.x niet meer werkt in koploper is de terugmelding van de stand van de lokfuncties. Jammer, maar (nog) geen spelbederver.

@Nico99 Terugroep actie.
Er is inderdaad een hele batch (de eerste productie batch, jan. 2010) terug geroepen. Er waren twee dingen die mogelijk mis waren; 1 het scherm was niet gecalibreerd (niet werkend dus), 2 iets klopte niet met de versterker trap (aardig voorbeeld gezien tijdens de beurs in het NSM). Beide problemen zouden bij de kwaliteits controle opgemerkt moeten zijn.... maar nee. De tweede Ecos2 batch is dus ook met behoorlijke vertraging uit geleverd (april 2010). Deze batch heeft (AFAIK) geen algehele terugroep gehad. Het eerste probleem is door Esu opgelost met een technisch bulletine aan de verkopers/kopers, en kon met een aantal simpele handellingen worden gerectificeerd, en was dus uiteindelijk geen reden om de Ecos2 naar Ulm te sturen. Als de verkoper dus meld dat de volgende batch (derde) in september zou komen, lijkt mij dat logisch: "april 2010" - "jan. 2010" = 4 maanden,  "april 2010" + 4 maanden = ....

Vriendelijke groet,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

nico99

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 01 October 2010, 15:15:49 »
@ Sven,

Misschien een idee om het pennetje van je ipod gebruiken? ;D

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
« Reactie #23 Gepost op: 01 October 2010, 15:27:36 »
Het enige wat met de update 3.1.1 naar 3.2.x niet meer werkt in koploper is de terugmelding van de stand van de lokfuncties.

Jan-Peter,

Wat bedoel je met "terugmelding van de de stand van de lokfuncties"?

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

RobGood

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 01 October 2010, 23:24:13 »
volgens mij heb ik een ecosII uit de eerste uitlevering... weet niks van terug roepen en ook geen enkel merkbaar probleem. S88 is inderdaad opgelost in laatste update.. gewoon een probleemloos apparaat....
Geen ervaring met wat anders maar hier kun je je echt niet aan bekopen..
rob

ikbenik79

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 01 October 2010, 23:45:52 »
hallo
ik heb een ecos 1. niks mis mee naar mij idee. heb niks gemerkt van S88 bus probleem. heb nu software 3.3.1. ik vindt het een fijn apparaat. je kun zelfs je baan plan er op in stellen. en er alles mee besturen als je wilt.
alles kun je makelijke programmeren. zeer overzichtelijke. heb er ook 2 mobile control van esu op aangemeld. rij ook met esu decoders en sound decoders van esu. prijs is wel wat hoger. maar ja smaken verschillen.

gr ronald
ecos, NS , tijdperk 1924 tot nu.
Trix, hamo, roco, fleischmann, lima,
 LS models, rivarossi, electrotren.

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #26 Gepost op: 02 October 2010, 00:27:04 »
Hallo Henk,

In 3.1.1 (mijn eerste fw, Ecos2 tweede batch) werkte de terug melding van de lichten en geluid nog naar koploper.

Met andere woorden. Als je op de Ecos een functie toets indrukt dan wordt de stand ook in Koploper aangepast.
Nu (fw 3.3.1) kan de lok met de Ecos een ander seinbeeld voeren zonder dat koploper daar iets van weet. De aansturing vanuit Koploper is er nog steeds werkend. Alleen het handmatig activeren of deactiveren van een functie met de ecos wordt niet begrepen door Koploper.

Jan-Peter.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

L o k S o u n d

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 04 October 2010, 14:21:16 »

... Je kan het apparaat gewoon meenemen naar Eurospoor, als TSD er staat. Kijken ze er gelijk even naar..

TSD staat niet op Eurospoor. Sorry!
Ga ermee naar je dealer of neem aub contact op met de helpdesk: support@tsdbvba.be
Vermeld in je e-mail: ECoS 1 of 2 / serienummer / huidige softwareversie en probleem.

Succes!

Patrick

L o k S o u n d

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 04 October 2010, 14:22:15 »
Ik heb vandaag begrepen bij de treinenboer dat er een terug roep actie is geweest ivm software problemen(iets met het display geloof ik). Vanaf september zou de Ecos2 weer leverbaar zijn maar mij werd verteld dat hij nog niet leverbaar is. Weet hier iemand meer van?

Gr Nico

er is NOOIT een terugroep actie geweest.
de volgende levering verwachten wij tegen november.

Patrick
TSD

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #29 Gepost op: 04 October 2010, 15:47:21 »
Ik heb een EcoS II, superapparaat.
Werkt goed alleen af en toe de valse S88 melding, verder geen klachten.
Vooral programmeren is erg makkelijk als je functie's wilt omzetten, hier zit een slim menu voor in.
En hij ziet er natuurlijk erg sjiek uit  ;)

Heb jaren terug een Intellibox gehad, maar zou niet meer willen ruilen.
De nieuwe IB vind ik er niet mooi en handig uitzien ( das smaak ) maar mis ook t touchscreen.

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen