Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 13:20:10
Museumdepot Beekbergen in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:19:59
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:06:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:53:11
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:13
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36

Auteur Topic: Ik voel mij genept!  (gelezen 10011 keer)

MopperSmurfje

• Offline Offline
Ik voel mij genept!
« Gepost op: 25 September 2010, 07:42:45 »
Een mede-forumlid heeft via deze site en via Marktplaats een bruine Motorpost te koop staan.
Mijn ervaring is dat hij onderwijl de prijs verhoogt en op Marktplaats zelfs akkoord gaat met een bod, tot er een hoger bod is en dan niet meer reageert op emails. Ik vind dit een hele verkeerde gang van zaken. Ik heb hem meerdere keren gemaild maar na een hoger bod geen reacties meer. Nu hoor ik van de hoogste bieder dat hij de loc aan hem heeft aangeboden. Ik voel mij zwaar in de maling genomen.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit zomaar?
« Laatst bewerkt op: 25 September 2010, 15:26:09 door MopperSmurfje »

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
Re:Ik voel mij genept!
« Reactie #1 Gepost op: 25 September 2010, 08:23:03 »
Rijdende Rechter, kan dit zomaar?

Ja hoor, dat kan zomaar. Het is hoogst onfatsoenlijk maar het gebeurt... mensen halen de gekste streken uit voor een paar rotcenten. Mij is een paar maanden geleden het omgekeerde overkomen... Ik zal eens in het archief kijken of ik daar wat van terug kan vinden...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #2 Gepost op: 25 September 2010, 08:24:54 »
stokslagen en kielhalen.....

eric

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 25 September 2010, 08:33:02 »
Ik heb op 4 aug 2010 van een mede forumlid een wagon gekocht. Meteen betaald zoals ik altijd doe, dat kunnen meerdere forumleden beamen. Afgelopen zaterdag kreeg ik de wagon eindelijk binnen, na veel mailen en geen antwoorden. Eric laat even weten via pb wie het is. Ik heb het adres van mijn slechte verkoper, waar ik nooit meer iets van afneem. Kun je je loc gaan halen, plus verhaal.

Steef
Mvh Steef

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #4 Gepost op: 25 September 2010, 08:40:57 »
stokslagen
Goed plan!

Gevonden!

[vuile was buiten aan]

Ha Frank,
Sorry maar ik heb even een teleurstellend bericht. Ik zat gisteren na mijn berichtje aan jou nog even op Marktplaats te zoeken naar dit boek en toen bleek er iemand vlak bij mij in de buurt ook dit boek aan te bieden.
Ik heb het inmiddels vandaag van hem gekocht (voor een wat lager bedrag, het scheelde natuurlijk ook verzendkosten). Het is een erg mooi boek.
Nogmaals sorry, ik had beter eerst op Marktplaats kunnen kijken voordat ik het met jou afsprak.
Ik hoop niet dat je het vervelend vind.
Groeten, ****

****, ik blijf mij verbazen over het soort streken dat mensen uithalen om een paar Euro's te besparen...

Ha Frank,

Ik kan me jouw reactie wel voorstellen en moest er wel om glimlachen.
Even nog wat toelichting: ik ben vorig jaar al eens op zoek geweest naar dit boek maar kon het toen niet zo snel tweedehands vinden, door jouw bericht op het forum ging ik er ineens weer actief mee bezig. Nadat wij het al over de prijs etc. eens waren keek ik nog even op Marktplaats en toen zag ik het boek daar staan (voor mij maar op een paar kilometer afstand).
Die verkoper vroeg een wat lagere prijs, dus inderdaad een paar euro's besparing, maar wat ik eigenlijk het belangrijkste vond is dat ik niet het risico zou lopen dat het boek bij de post zou kunnen beschadigen.
En ik kom daar regelmatig praktisch langs dus voor mij ook geen extra energie.
En die paar euro's besparing is op zich ook welkom in deze barre economische tijden.

Maar ik ben het volledig met je eens dat het allemaal niet zo charmant is, daar zat ik ook wel een beetje mee maar ik vind het nog wel een verschil maken of we een akkoord hebben over 200 euro of over 20 euro...

Nogmaals sorry, het is niet mijn gewoonte.

Groeten, ****

****,

Het geld kan mij helemaal niks schelen, voor mij part geef ik dit boek weg, als het niet verkocht wordt (doe ik wel vaker). Maar dit doe-je niet. Niet voor een paar Euro en niet voor een paar honderd Euro. Of het nu wel of geen economisch barre tijden zijn doet niet ter zake, het gaat om hobbyspul en niet om een brood waarvan een gezin moet eten.

Met je keuze ga je volledig voorbij aan het feit dat je mìj een (tegen)voorstel deed. Ik wist ook niet wat je nu  voor zo'n boek moet vragen, vandaar mijn aarzelende vraag of je €20,= redelijk had gevonden. Vervolgens doe je mij een voorstel waar ik mee akkoord ga. Na mijn werk ga ik een gevoerde envelop halen waar het boek goed in past. Een dag later lees ik dat het niet meer hoeft...
Dit zijn grappen waar ik niets van begrijp (ondanks dat mijn werk op de 1e plaats een groot empatisch gevoel van mij vraagt) en ook niet wil begrijpen. Net zo min dat ik mij kan verplaatsen in mensen die een hele zondagmiddag verknallen om €15,= op een tank benzine te kunnen besparen door uren in de rij te gaan staan bij een jubilerend tankstation. Ik betaal nog liever € 100,= bij dan dat ik in de rij moet staan tussen dit kuddevolk... Mensen doen blijkbaar de gekste dingen voor een paar grijpstuivers.  

Uiteindelijk geloof ik dat je je zelf er nog meer mee hebt want je zet je zelf te kijk. Eerlijk gezegd had ik dit niet van je verwacht want ik ken je van het forum als een keurige deelnemer. Eigenlijk zeg je het zelf ook al: "het is niet mijn gewoonte".

grts,

Frank

[vuile was buiten uit/]

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Automatic-rock

• Offline Offline
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
« Reactie #5 Gepost op: 25 September 2010, 08:50:17 »
Ik ben het er helemaal mee eens Frank, een deal is een deal.

Ik ben ook wel eens akkoord gegaan als verkoper met een prijs op marktplaats, en dan zal je net zien dat de volgende dag je een hoger bod krijgt. Maar dan heb ik gewoon pech gehad. Hooguit zeg je tegen de koper dat hij een week heeft om te betalen, maar meer kan je echt niet maken naar mijn mening.

Zelf heb ik nog wel eens extra betaald  :D
Ik had een bod gedaan op ebay. De prijs was vanaf €1,- inclusief verzendkosten. Ik weet niet meer overboden, dus ik betaalde netjes €1,-
Toen ik het envelopje thuis kreeg zag ik dat de verzendkosten nog hoger waren dan de €1,- Toen heb ik de verzendkosten ook nog maar naar hem overgemaakt, want een hobby moet wel leuk blijven natuurlijk.
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Brabantspoor

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 25 September 2010, 09:24:53 »
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat iemand (een verkoper), meebiedt op zijn eigen spullen, om zo de prijs op te drijven.

Ook al een keer meegemaakt dat ik een akkoord had met iemand, en toen nog werd overboden, en er niets meer van hoorde
Ikke een paar keer mailen maar niets.
Nu maak ik altijd printscreens van de artikelen, en bij mij 1e bod wat ik deed stond toen een telefoon nummer.
(Later is dat nummer weggehaald)
ik dat nummer gebeld, en haar netjes verteld dat het niet netjes van haar was.
Ik kreeg toen de wind van voren, en ik moest maar uitkijken, anders zou ze wel een keer iemand sturen naar mij adres.
Helaas voor haar wordt ik daar niet warm of koud van die dreigementen.

Zo zie je maar dat er toch mensen zijn die er van alles voor overhebben voor een paar grijpstuivers meer.
Het ging in dit geval om €2.50 (En oja het ging NIET over treintjes)

Gr, Corné

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #7 Gepost op: 25 September 2010, 09:41:41 »
En het omgekeerde gebeurt ook, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ik had een tijdje geleden via marktplaats een acceptabel bod gekregen op een lok, die ik overigens ook op beneluxspoor te koop had staan. Bieder gemaild dat het akkoord was. "Ja, ik maak het geld morgen over". Afijn, dat geld moet nog komen. Hij had bij het overmaken via Internet een foutmedling van de bank gekregen, en het toen nog een keer geprobeerd, maar het lukte maar niet. Het grappige is, dat hij bij dezelfde bank bankierde als waar ik bankier!

Ja ja, en dan met droge ogen mailen dat hij wel geld naar vrienden kon overmaken, maar dat het naar mijn nummer niet lukte. Tuurlijk joh, het is de schuld van mijn bankrekeningnummer  ::).

Over het bieden op eigen objecten....tsja, dat is niet netjes. Maar daar wil ik tegenover stellen dat er ook af en toe niet netjes geboden wordt, zo van 40 euro bieden voor een lok die minstens 100 euro waard is. En dat gebeurt niet alleen door grappenmakers of zich vervelende pubers....

stig

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 25 September 2010, 09:44:40 »
Of tot een akkoord komen en er dan van uit gaan dat de verkoper wel even de verzendkosten voor z'n rekening neemt. Nou nee dus.  ;D

Sommige mensen maken er een hobby van het zo goedkoop mogelijk te krijgen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #9 Gepost op: 25 September 2010, 09:47:55 »
Over het bieden op eigen objecten....tsja, dat is niet netjes. Maar daar wil ik tegenover stellen dat er ook af en toe niet netjes geboden wordt, zo van 40 euro bieden voor een lok die minstens 100 euro waard is. En dat gebeurt niet alleen door grappenmakers of zich vervelende pubers....

Wat is er mis aan? Doe je bij ebay toch ook? Moet je hem toch niet verkoopen als het bod te laag is...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 25 September 2010, 09:49:20 »
Bij mij is het allemaal goed gegaan tot nu toe met kopen en verkopen op MP.

Heb het één keer gehad dat ik een stuurstandrijtuig van € 35,- + verzendkosten naar iemand over had gemaakt en het maar duurde en duurde voor er iets binnen kwam. Dus heel veel mailtjes gestuurd waar mijn rijtuig bleef en geen enkele reactie meer gekregen. De verbazing was dan ook heel groot toen ongeveer 5 maanden ! later alsnog het rijtuig binnenkwam met een excuus briefje erbij dat door persoonlijke omstandigheden het rijtuig niet eerder verzonden kon worden.

Jammer dat er altijd mensen zijn die misbruik maken van de goedheid of vertrouwen van een ander.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Northlander1983

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 September 2010, 10:05:13 »
Persoonlijk heb ik het idee dat deze praktijken de laatste tijd steeds meer optreden, zeer jammer.

Nu ben ik ook van mening dat eenieder ook alleen nog maar akkoord gaat indien hij of zij de hoofdprijs krijgt en als bieder het voor een dubbeltje mag ontvangen, sorry maar niemand is gek!

Wees daarom altijd allert, bekijk ook de verkoper, staat er een telefoon nummer bij, adres (kaart) kijk het eens na via kpn enz.
Ga nooit na de eerste mail akkoord en controleer ook of mail en naam bankrekening overeenkomen.

Vaak kun je door ZELF allert te zijn veel erger en teleurstelling voorkomen.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2010, 10:10:55 door Northlander. »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 25 September 2010, 10:26:44 »
Een tijdje geleden heb ik van iemand gehoord, dat het niet meer mocht dat een koper of verkoper zich terugtrok na het sluiten van de koopovereenkomst op MP.
Blijkbaar heeft iemand in zo'n geval een keer van een rechter gelijk gekregen.
Op de site van MP wordt er niet veel over vermeld. Jammer want MP is van Ebay, en daar wordt juist heel expliciet vermeld, dat een overeenkomst bindend is. MP geeft wel aan dat er gehandeld wordt conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.

Juridisch zijn overeenkomsten geregeld in het Burgerlijk Wetboek deel 6, las ik elders. Tijdens het lezen ervan ben ik halverwege in slaap gevallen, maar het zal er heus wel in staan.

Het gebeurt dus gewoon nog steeds, het blijft ergerlijk en je gaat het ook niet zomaar op scherp zetten bij de rechter.
Misschien hoort het wel bij onze volksaard om iemand voor een paar euro in zijn hemd te zetten.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2010, 10:28:37 door Stoomboy »

GW

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 25 September 2010, 10:33:17 »
Misschien hoort het wel bij onze volksaard om iemand voor een paar euro in zijn hemd te zetten.

Stierepoep, of ik ben geen Nederlander meer...  8)

Dit soort zaken kan echt niet. >:(

Nederlanders hebben juist altijd als handelaren goed bekend gestaan, anders waren ze niet zo succesvol geweest. Handel drijven en winst maken: okay, list en bedrog: nee, fout!

Asterix in Helvetia: "In het meer, met een steen aan zijn voeten!!!"

Gerard

W. Dagevos

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 25 September 2010, 10:33:45 »
Hallo,

Allemaal erg vervelende verhalen maar het blijft internet en geen een op een confrontatie.
Mensen kunnen, durven en mogen in princiepe veel meer dingen zeggen via internet.

Marktplaats is natuurlijk een hele fijne, overzichtelijke en met veel aanbod voorziende site.
Maar marktplaats hanteerd de laagst mogelijke regeltjes die gesteld kunnen worden.
Ebay is het bijvoorbeeld, heb je iets gewonnen d.m.v. bieden en je bedenkt je dan nog?
Dan betaal je een boete ter compensatie...

Op marktplaats heb ik heel vaak de ervaring dat ik treinen zie...
Reageer ik erop hoeveel wilt u hiervoor hebben? O.i.d.
Krijg je of niks... of hoeveel heeft u er voor over terug...
Je krijgt heel zelden gericht antwoord op je vraag.
Nouja mensen doen rare dingen, wil je je spullen nou kwijt of niet.
Haal het dan van marktplaats af!

Het blijft internet kopen.. je blijft aan de risico's zitten en daar kom je niet onderuit al is het zeker verboden.

Mvg, Waylon.