Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 13:20:10
Museumdepot Beekbergen in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:19:59
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:06:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:53:11
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36

Auteur Topic: Stopt Tinypic ???  (gelezen 5182 keer)

P@tje

• Gast
Re:Stopt Tinypic ???
« Reactie #15 Gepost op: 24 September 2010, 11:24:49 »
Inmiddels komen er berichten binnen dat Tinypic tijdelijk gehackt zou zijn! Inmiddels lijkt het er op, dat de site gewoon met hun service door gaat.

En verder... Tja, (zoals velen opperen) een eigen site, waar ik mijn foto's en info ook onder zou kunnen brengen, lijkt ook mij ideaal... Dat het mij geld zou gaan kosten is geen probleem (Ik zit niet daarom bij een gratis fotohost) echter... helaas ben ik gewoon een relatieve "computer-leek" en zie ik door de bomen het bos niet meer!

Vr. groet, Patrick

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #16 Gepost op: 24 September 2010, 11:50:02 »
@ P@tje: Hoewel ik een redelijk verwend XS4ALL gebruiker ben, kan ik me moeilijk aan de illusie onttrekken dat er meerdere providers zijn die simpele cursussen of handleidingen aanbieden voor webhosting en dergelijke.

Als de provider die niet heeft, dan is er vaak altijd wel ergens in de boekhandel een simpel boekje te vinden, of ergens op internet een hulpmiddel.

Sommige webhosting-services zijn tegenwoordig van allerlei extra's voorzien, dus kwa foto's beheren is dat soms net hetzelfde als zoiets als Tinypic of Photobucket.

stig

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 24 September 2010, 12:10:37 »
Ik doe alleen maar met een simpel ftp-programmaatje de plaatjes op de harde schijf van de provider zetten en dan een linkje hier plaatsen. Niks geen fancy gedoe. Keep it simple. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

P@tje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 24 September 2010, 13:40:31 »
@ P@tje: dat er meerdere providers zijn die handleidingen aanbieden voor webhosting en dergelijke.
Helaas zit ik bij Ziggo, daar werkt bijna nooit iets zoals het hoort en vaak mag ik blij zijn dat er zaken überhaupt werken!
Tja, verder is het zo, dat Ziggo mij als cliënt ook webruimte zou geven (incl instructie over het hoe en wat)... in de praktijk komt het er echter op neer, dat het me nooit zal lukken om daar iets neer te zetten. De ene keer laadt de site van Ziggo niet, een andere keer als ik het probeer, komt er een foutmelding... een andere keer is de opgeroepen pagina niet beschikbaar én bij de zoveelste poging, komt er weer te staan service tijdelijk niet voor windows gebruikers... etc. etc. Ik heb de moed bij Ziggo opgegeven!

Ik doe alleen maar met een simpel ftp-programmaatje de plaatjes op de harde schijf van de provider zetten en dan een linkje hier plaatsen. Niks geen fancy gedoe. Keep it simple. (y)

Tja, ik weet niet eens wat een ftp-tje is, laat staan hoe ik dat dan weer zou moeten gebruiken!
Maar goed... ik ga maar weer gewoon huisjes (e.d.) bouwen en me met modelspoor bezighouden. Voor de rest hoop ik maar dat Tinypic m'n plaatjes zal blijven tonen.

Vr. groet, Patrick

Jos

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 24 September 2010, 18:29:16 »
Ik heb al jaren (gratis) webruimte bij Ziggo, werkt bij mij uitstekend.
Geen enkele moeite met uploaden, ben wat dat betreft heel tevreden.

Met vriendelijke groet,

Jos
MRDirect, Koploper, EDITS-booster, zelfbouw wissel/sein/servo decoders en S88's, 80% NS

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #20 Gepost op: 24 September 2010, 18:31:23 »

Algemeen...
Wat is volgens jullie de meest stabiele, betrouwbare en fijnste foto/plaatjes uploader?

Vr. groet, Patrick

Photobucket.
Althans mijn ervaring.

MR

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 24 September 2010, 18:40:31 »
Als je je foto's bij de hostingprovider hebt gestald, heeft dat als nadeel dat je dat die ruimte weer kwijtraakt als je van hostingprovider verandert.

Plaatjesproviders: Dropbox is een hele leuke (www.dropbox.com). Het is een map je in je Windowsverkenner, maar als je de foto's plakt in het album Photos (subalbum van My dropbox) staan ze online.

Verder gebruik ik Picasa van Google.

En wat let je om verschillende providers te gebruiken? Spreid je gelijk risico.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #22 Gepost op: 24 September 2010, 19:42:03 »
Tja, ik weet niet eens wat een ftp-tje is,
FTP staat voor File Transfer Protocol. Het is dus een programmaatje waarmee je bestanden van je eigen PC kunt kopiëren naar de de webruimte bij de provider, of andersom.
Het scherm wat je ziet lijkt op de verkenner van Windows. Links kun je bladeren door de mappen van je eigen PC, rechts staat de webruimte weergegeven.
Je wijst een bestand aan, klikt op het pijltje verplaatsen, en dat was het. Als je het voor je neus krijgt wijst het eigenlijk de weg vanzelf.
Als je webruimte hebt bij een provider, dan wordt je op de eigen site van de provider meestal uitgelegd waar je zo'n FTP kunt downloaden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #23 Gepost op: 24 September 2010, 20:38:42 »
Photobucket.
Althans mijn ervaring.

Al jaren...... ;)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #24 Gepost op: 24 September 2010, 20:48:49 »
Daarnaast vind ik Photobucket wat minder handig, na het uploaden moet je naar je album en resizen, bij Imageshack staat dat op één pagina en de resize maat staat er automatisch op van de vorige keer.

Ik gebruik al heel lang Photobucket maar resizen?

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #25 Gepost op: 24 September 2010, 20:59:01 »
Juist Imageshack vind ik helemaal niks. Photbucket werkt gewoon beter. En belangrijker; ook sneller en betrouwbaarder.

populier

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 24 September 2010, 23:23:10 »
Dit is wel heel erg zuur. Zie de nodige kruizen in topics, ook bij de buren op 3-rail.

Waardeloos dat je zelfs niet even geinformeerd wordt vooraf. >:(

Zelf heb ik zojuist een Photobucket account aangemaakt.

http://photobucket.com/

Gr, Ben.

Zit ik al ruim een jaar. Werkt prima. Overigens hoort  tinypic vlg. mij ook bij photobucket

groet Hennie

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #27 Gepost op: 24 September 2010, 23:35:10 »
Patrick, volgens mij word je al ontmoedigd als je een computerterm hoort die je niet begrijpt. Als je het echt zeker wil, moet je je daar toch echt even over buigen. Ik zie hierboven echter Picasa genoemd worden, dat lijkt mij inderdaad ook een goeie optie. Daar kun je gewoon naartoe uploaden vanaf de website en da's toch heel simpel. Maar FTP naar je eigen domein blijft gewoon de zekerste oplossing. En ik zou inderdaad geen webruimte van je Internet provider gebruiken voor dit soort doeleinden. Net als dat een E-mail adres van je provider niet een goed idee is. Dan kun je nooit meer van een provider veranderen zonder je bestanden kwijt te raken of je E-mail adres te verliezen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

MR

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 25 September 2010, 08:05:27 »
Ook met een eigen domein raak je je bestanden kwijt als je van provider verandert.

stig

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 25 September 2010, 09:46:46 »
Ja, ja moet natuurlijk wel ergens een back-up hebben... Maar als ik van webhoster verander, dan heb ik nog steeds mijn eigen domein hoor. De linkjes blijven heel.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)