Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:09:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
  

Auteur Topic: Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig  (gelezen 2078 keer)

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Gepost op: 22 September 2010, 07:55:29 »
Hallo,

Ik heb meerdere Talentjes van Brawa.
Nu ben ik eindelijk zover dat ik wat verder kan rijden dan 2 mtr en dan heb ik een probleem.

Ik heb 2 3-delige talenten, die rijden perfect door de wisselstraat en erna door de niet al te grote boog.
Erna pak ik de 2-delige, als ik met de motor aan de achterzijde van het treinstel door dezelfde wisselstraat ga, niets aan de hand.
Maar dan met de motor aan de voorzijde van het treinstel wordt het een drama, door de boog gaat redelijk tot goed, maar de wisselstraat, daar blijft deze op slippen.

Technisch zijn de stellen gelijk aan elkaar, maar wat zou het probleem kunnen zijn, het gewicht misschien?
Rails: roco-line 15 graden wissels en boog is R3.
Brawa talent 3-delig: art. 0710 & 0730  2-delig: art. 44008

Iemand zelfde ervaringen, of juist niet?

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Reactie #1 Gepost op: 22 September 2010, 08:09:18 »
Zitten er op het 2e stel wel antislip bandjes?
Ik heb hetzelfde probleem met een Lima mat'46, maar daar is het bovengenoemde de oorzaak van.

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re:Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Reactie #2 Gepost op: 22 September 2010, 17:18:11 »
Hallo,

De stellen zijn optisch en technisch identiek, ook de antislipbandjes zijn aanwezig.
Wat ik zo raar vind is dat de 3 delige het juist niet heeft, dat doorslippen.
En dat is juist waar ik het van zou verwachten ::)

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re:Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Reactie #3 Gepost op: 22 September 2010, 19:41:41 »
Hallo Marcel,

bij mij zat één van de scheenplaten niet ver genoeg erin geduwd (zitten met pinnetjes in het draaistel) en kwam daardoor in de bochten klem te zitten (in mijn geval bochten naar links). Misschien goed om even te controleren, sindsdien lopen beide soorten even goed overal doorheen.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Reactie #4 Gepost op: 27 September 2010, 14:43:00 »
Wat ik zo raar vind is dat de 3 delige het juist niet heeft, dat doorslippen.
En dat is juist waar ik het van zou verwachten ::)
Mvg, Marcel

Een 3 delige heeft iets meer gewicht, tenminste dat is mijn idee hierover.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Rij eigenschappen BRawa talent 2 en 3 delig
« Reactie #5 Gepost op: 27 September 2010, 14:49:03 »
op allerlei niet aangedreven wielen ja...