Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:36:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:18:27
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 18:15:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 17:11:00
Stroomdetectie issues. door flyerman
Vandaag om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:56:29
Project seaside Germany door Montanbahn
Vandaag om 16:53:14
ik mis al een poos door Ronald69
Vandaag om 16:50:29
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:18:14
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 15:35:51
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
  

Auteur Topic: Ervaringen Piko A rails  (gelezen 4754 keer)

MartijnB

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Ervaringen Piko A rails
« Gepost op: 15 September 2010, 16:29:12 »
Wie heeft er ervaring met Piko A rails?

Ik zit er over na te denken om Piko A rails te gaan gebruiken voor mijn schaduw stations en niet zichtbare delen. Mijn interesse voor Piko rails komt omdat deze relatief goedkoop is, maar de vraag is natuurlijk wel hoe is uiteindelijk de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik lees graag jullie ervaringen.

Groet,

Martijn

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #1 Gepost op: 15 September 2010, 16:36:39 »
Piko A rails als flex kan ik aanraden, zijn zeer soepel en prijsgunstig.
Het is doordat ik een groot lot Flm rails heb kunnen kopen dat ik hiermede niet verder gebouwd heb.
Goed te onderhouden met enkel een railreiniger.
Zeker geschikt voor schaduwstation.
Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

nachbar

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
    • Bührtal III
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #2 Gepost op: 15 September 2010, 18:51:30 »
Tot nu toe goede ervaring met Piko A-gleis.
Wij gebruiken het voor zowel schaduwstation als zichtbare delen. Heb nog geen ervaring hoe het zich houdt op de langere termijn.

W.Broere

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #3 Gepost op: 15 September 2010, 20:55:11 »
Martijn
Ik heb geen Piko,maar Peco flexrails in mijn schaduwstation,heb hier zeer goede ervaringen mee.
En als je het in Engeland besteld, is het nog goedkoper als Piko rails.

Wim

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #4 Gepost op: 15 September 2010, 21:02:19 »
De ervaringen met Piko A gleis, zijn 90 % goed. Uitgebreide informatie heb ik al eens ergens neergezet, ik dacht in het gouda draadje, maar ben niet zeker...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

MartijnB

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #5 Gepost op: 16 September 2010, 07:58:06 »
Hoi fissy,

Citaat
De ervaringen met Piko A gleis, zijn 90 % goed

En de overige 10 % :). Kan je aangeven wat er dan niet goed is?

Groet,

Martijn

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #6 Gepost op: 16 September 2010, 08:49:47 »
raken snel vuil, door luchtvochtigheid, geen slanke wissels, geen puntstuken...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #7 Gepost op: 16 September 2010, 11:02:27 »
Hi,

Mijn hele schaduwstation en overige niet zichtbare delen zijn Piko A gleis.
Ik heb alleen zo af en toe problemen met de DKW's, treinen gaan soms stiekem de andere kant op.
Lijkt er op de de roco wielen net iets verder van elkaar afstaan dan dat de Piko dkws verwachten...
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #8 Gepost op: 17 September 2010, 13:47:05 »
Ook ik heb goede ervaringen met PIKO -A rails, alleen....
De wisselaandrijvingen in combinatie met digitale wisseldecoders is problematisch. Hierover is al veel geschreven, maar het komt eropneer dat ze A) veel stroom trekkne, waardoor de decoder 'blokkeerd', dwz in een soort beveiligingsmodus schiet en dus de wissel niet omgaat en B) onbetrouwbare eindafschakeling hebben.
Als je voor andere aandrijving gaat (Conrad, Tortoise, Servo) dan gaat het prachtig.
De DKW (beter: de Engelse wissels) zoals genoemd: het probleem heb ik soms dat materiaal een andere kant op wil dan bedoeld. Nauwkeurige controle van de spoorbreedte is dan meestal voldoende om betreffende wagon te genezen...

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

MartijnB

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #9 Gepost op: 17 September 2010, 16:56:50 »
Iedereen bedankt tot nu toe.

Het is goed om te lezen dat de ervaringen over het algemeen genomen goed zijn.
Zit er zelfs over na te denken om ook Piko rails in de zichtbare gedeeltes te gaan gebruiken.

Wat betreft de wisseldecoders kan ik waarschijnlijk zelf wel wat aan doen want deze bouw ik namelijk zelf (voor Loconet), maar wil zeker ook gebruik gaan maken van servo's in het zichtbare gedeelte.

@Nico,
Gebruik jij ook Servo's i.c.m. Piko wissels? Zo ja, kaan je daar wat meer over vertellen of laten zien?

Groet,

Martijn

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Ervaringen Piko A rails
« Reactie #10 Gepost op: 19 September 2010, 09:25:19 »
Ik gebruik ook servos icm Piko wissels en DKWs, geen problemen, als de servos iets druk op de wisseltongen opleveren...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008