Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:54:48
Artitec vierdeurs stalen D
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
Vandaag
om 13:44:44
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50)
door
AlbertG
Vandaag
om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:12:43
US diorama in H0
door
Bertje B
Vandaag
om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Bertje B
Vandaag
om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:17
Zolderbaan 2025
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
Vandaag
om 10:44:44
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:29:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:18:07
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
Huup
Vandaag
om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
roco trekkracht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: roco trekkracht (gelezen 4096 keer)
bert2
Offline
Berichten: 100
roco trekkracht
«
Gepost op:
09 September 2010, 17:13:28 »
hallo,
Ik zie dat roco hele mooie locs heeft, maar hebben die locs ook trekkracht.
want de prijs van een een roco is veel lager dan fleischmann.
Gelogd
met vriendelijke groet,
henk
Offline
Berichten: 22529
Re:roco trekkracht
«
Reactie #1 Gepost op:
09 September 2010, 17:17:58 »
Ja hoor, ze hebben trekkracht.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:roco trekkracht
«
Reactie #2 Gepost op:
09 September 2010, 17:18:40 »
Prijs zegt niets over trekkracht. Ik heb diverse locs van Roco die een betere trekkracht hebben dan die van Fleischmann.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
burtonbouwer
Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
Offline
Berichten: 448
Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:roco trekkracht
«
Reactie #3 Gepost op:
09 September 2010, 17:20:00 »
Waar is het hier veronderstelt verband tussen prijs en trekkracht op gebaseerd?
Gelogd
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos
Steef, ACTS 6700
ACTS 6700/Locon 9800 Expert
Offline
Berichten: 188
The 6700's Are Indestructible!!
Re:roco trekkracht
«
Reactie #4 Gepost op:
09 September 2010, 17:20:43 »
Als je echt power wilt, dan moet je kijken op hoeveel assen hij wordt aangedreven.
Maar Roco locs hebben ook goede trekkracht.
Gr. Steef
Gelogd
Wiskunde: ACTS 1251 + 1252 + 1253 + 1254 + 1255 + (4x) Class 66 + (2x) v60 + Class 58 - (ACTS 6705 - ACTS 6701)= ACTS 6703©
Rondleiding in de 6700's van Locon!
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re:roco trekkracht
«
Reactie #5 Gepost op:
09 September 2010, 17:24:53 »
Ga er maar van uit dat een loc van Roco meer trekkracht heeft dan een
Fleischmann met rondmotor, de nieuwere Fleischmann loccen met kardan
aandrijving zijn pakweg gelijk in trekkracht.
En de prijs, reken maar dat je voor een Fleischmann 141 met rondmotor meer
kwijt bent dan voor een Roco 141 met kardanaandrijving. (resp. € 245 tegen € 160 bron: MTE)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Arjan6511
Offline
Berichten: 4735
Re:roco trekkracht
«
Reactie #6 Gepost op:
09 September 2010, 17:32:12 »
En dan hebben we het niet eens over het verschil in afwerking tussen locs die zowel Fleischmann als Roco in het programma hebben (gehad).
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
bert2
Offline
Berichten: 100
Re:roco trekkracht
«
Reactie #7 Gepost op:
09 September 2010, 18:10:10 »
kan er een fleischmann koppeling op de roco loc
Gelogd
met vriendelijke groet,
Deka
Offline
Berichten: 447
Re:roco trekkracht
«
Reactie #8 Gepost op:
09 September 2010, 18:22:12 »
Als de loc een koppeling volgens NEM heeft, in de bijbehorende standaard koppelingsschacht, is die zonder meer uitwisselbaar. Zie ook het stuk over koppelingen in de encyclopedie.
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4735
Re:roco trekkracht
«
Reactie #9 Gepost op:
09 September 2010, 18:31:58 »
Bert,
90% van mijn treinen zijn van Roco. Als koppeling heb ik gekozen voor de Profi-kortkoppeling van Fleischmann (nummer 6515). Op 1 wagentje na is alles voorzien van een NEM-schacht (voor info daarover zie verwijzing in de post hierboven) zodat ik alles vrij simpel om kon wisselen. Daardoor zijn dus ook alle locs van Roco voorzien van een Fleischmann-koppeling.
Gebruik je ook de profi-koppeling of de oudere haakkoppeling?
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
bert2
Offline
Berichten: 100
Re:roco trekkracht
«
Reactie #10 Gepost op:
09 September 2010, 18:34:56 »
de oude haak koppeling,
wat is het gewicht ongeveer van zo lok
Gelogd
met vriendelijke groet,
Arjan6511
Offline
Berichten: 4735
Re:roco trekkracht
«
Reactie #11 Gepost op:
09 September 2010, 18:39:47 »
Tja, dat ligt er maar net aan wat voor lok je hebt. De kleinste lok die ik heb is een 2-assige rangeerlok (type Köf) die geen antislipbanden heeft. Ding is niet zwaar maar kan toch minstens een wagen of 12 trekken.
De grootste die ik heb is een 6-assige diesellok (type 232) die wel antislipbanden heeft en qua gewicht een stuk zwaarder is. De trekkracht is groot, meer dan wat ik er gemiddeld achterhang.
Ga je uit van de werkelijkheid, dan zul je zien dat ook daar verschil intrekkracht is.
Hoeveel wagens wilde je er achter hangen?
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
bert2
Offline
Berichten: 100
Re:roco trekkracht
«
Reactie #12 Gepost op:
09 September 2010, 18:43:42 »
3 tot 4 grote wagons fleischmann
Gelogd
met vriendelijke groet,
Arjan6511
Offline
Berichten: 4735
Re:roco trekkracht
«
Reactie #13 Gepost op:
09 September 2010, 18:48:04 »
Over de koppeling: Overweeg eens het gebruik van de profikoppeling. Dit koppelt korter (buffer aan buffer) en oogt een stuk mooier. Als je materieel hebt wat niet de bedoelde NEM-schacht heeft zul je dan wel een keuze moeten maken wat je hiermee wilt.
Dan nog iets over de trekkracht van Roco-loks, ik ben nog steeds van mening dat dit geen probleem moet zijn, al helemaal niet als je gewoon vlak blijft en geen enorm (en onrealistische) hellingen gaat maken.
En geloof me, 3 tot 4 rijtuigen is geen enkel probleem.
Heb zelf een e-lok type 103 (ken je vast wel) van roco waar ik voor de grap eens 17 rijuigen (meer had ik er niet) achter heb gehangen (de lange versie van 30 centimeter) en toen kon de trein nog angstaanjagend hard.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
bert2
Offline
Berichten: 100
Re:roco trekkracht
«
Reactie #14 Gepost op:
09 September 2010, 18:50:23 »
ik zou wel ander kopelingen willen,
maar bij sommigen kan je ze niet veranderen
Gelogd
met vriendelijke groet,
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
roco trekkracht