In het draadje over de ns 1956-1969 staat een foto van een 2200 cabine zijde. Kijk en vergelijk zelf.
De kleur die er nu op zit, is vergeleken met in totaal 4 andere stukken alwaar deze kleur op zit/zat:-de pec (nooit iemand over een verkeerde kleur gehoord??)-een nog aanwezige reservedeur van mat'46-restanten op de trein-een originele kleurenstaal van NSTevens heb ik een pot verf gezien, altijd in het donker gestaan maar helaas uitgedroogd. Het kwam gewoon overeen.
op dit moment zijn daar geen plannen mee, althans, niet dat ik weet.
En de kleur groen van de 386 dan? Ik heb de groene stellen weliswaar gekend, maar toen was ik nog te klein om te onthouden welke kleur de juiste moet zijn. Maar dat vreselijke groen op die 386................. Nee, dan vond ik dat van de 766 veel beter ogen.
Ja, heb zeker wat aan die bogen gedaan buiten het maken van een foto. We hebben zelfs de eerste afgekeurd en opnieuw geplakt
De 2264 staat als het goed is half af in een loods te Blerick en is (deels) bruin. De staat en positie van de 2215 ken ik niet.
Er zijn verschillende soorten grasgroen geweest: de '46-ers rond 1973 zijn overgeschilderd kregen dezelfde lichte tint groen als de 386 thans heeft. De meeste '46-ers die ik gekend heb (en dat waren er niet veel, de laatste 40) waren bijna allemaal donker, zeg maar als de 766.
Bruin? Dus zonder laag A-sein? Toch jammer dat er niet wat beter gekeken is naar wat er (elders) al was...