die er dan meestal wel weer aan blijken te verdienen
"Concurrentie" zet ik altijd tussen héle grote aanhalingstekens. Volgens mij ben ik de klant die een kaartje koopt en wat valt er voor mij te kiezen? Hamaneggs!
Bij goede concurrentie .....
Definieer dat eens. Want ik denk dat je dan veel meer maatschappijen moet toelaten op het spoor en die moeten dan ook overal in Nederland kunnen rijden. Dus niet alleen op die trajectjes waar ze nu op rijden.
Dalende prijzen in het openbaar vervoer???
Concurrentie op het spoor kan prima werken, mits er maar aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Zoals het hele net ter beschikking stellen aan andere vervoerders. De NS heeft nog steeds een monopoliepositie waar maar weinig beweging in te krijgen is. Verder is het van belang dat de verschillende maatschappijen goed op elkaar aansluiten [..]
..het kan ook zijn dat de normale prijsverhoging een stuk lager uitvalt.
en dat met een OV-kaart van 6443,50 euro .
Het is ook gewoon de strategie van NS: stoptreinen zitten reizigers maximaal 15 minuten in, dus geen wc's en meer staplaatsen. En vervolgens zetten we met alle gemak dat materieel in op lijnen waar mensen tussen de drie kwartier en een uur (of soms nog langer) in die meuk moeten zitten / staan.
Prima prestatie? Zie ik toch anders. Ik reis regelmatig tussen Heerenveen en Utrecht, Intercity dus. En ook ik moet regelmatig op de terugweg staan, een enkele keer zelfs tot aan Zwolle, en dat met een OV-kaart van 6443,50 euro .