Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 22:14:29
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
Vandaag
om 22:05:35
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
Vandaag
om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
741230
Vandaag
om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
borotof
Vandaag
om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
Vandaag
om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
Vandaag
om 20:04:49
NS 1700 transfers
door
Rick
Vandaag
om 19:51:29
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
Vandaag
om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:18:39
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
Vandaag
om 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
Vandaag
om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:24:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bediening van industrielijntjes (gelezen 1024 keer)
RJ
Offline
Berichten: 778
Bediening van industrielijntjes
«
Gepost op:
17 August 2010, 11:11:52 »
Als voorbeeld neem ik het lijntje Enschede-Noord -> Lonneker in de jaren 60.
Hoe werden deze fabrieken bediend?
Werden de wagons 's avonds opgehaald en werden 's ochtends de nieuwe gebracht? (dus minstens 2 ritten op een dag)
Of werden de oude wagons omgewisseld wanneer de nieuwe gebracht werden? (minimaal 1 rit per dag)
Ik zie aan die lijn ook maar 1 omloopspoor
Link naar sporenplan
, dus ik neem aan dat de loc niet voorop liep maar wagens aan beide kanten had?
Alvast bedankt!
Gelogd
Lvdwerf
Gast
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #1 Gepost op:
17 August 2010, 12:08:44 »
Volgens mij is dit afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met de afnemers. Zo gaat er volgens mij (bijna) dagelijks een trein naar DuPont bij Dordrecht, deze brengt nieuwe wagens en haalt de doude wagens in 1 keer. Bij Van Leeuwen buizen in Zwijndrecht ging/gaat er 3 keer per week een trein die ook nieuwe wagens brengt en oude op haalt. Hoe het in de jaren 60 zat bij Enschede weet ik niet. Uiteraard zal er wel geprobeerd worden om te combineren.
Gelogd
RJ
Offline
Berichten: 778
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #2 Gepost op:
17 August 2010, 12:35:13 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb Enschede als voorbeeld genomen, het mag natuurlijk ook ergens anders in NL zijn in de tijd dat de losplaatsen nog bediend werden. De vraag slaat ook op de losplaatsen. Werd daar 1 keer per dag de oude wagens weggehaald en de nieuwe gelijk geplaatst of kwamen 's ochtends de nieuwe wagens en werden ze 's avonds weer opgehaald, zodat er 's nachts geen wagens op t emplacement achterbleven?
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes