Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 22:17:00
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
  

Auteur Topic: acts 7105  (gelezen 5097 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #15 Gepost op: 12 August 2010, 22:58:22 »
Niet liegen, de 7102 is actief bij een ander bedrijf, nog steeds in PF kleurtjes.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:acts 7105
« Reactie #16 Gepost op: 13 August 2010, 01:12:16 »
Ja moest de lok afgelopen nacht wissllen,maar de G2000 had er geen zin in.
Deze nacht gaan we het opnieuw proberen.
Heb de G 2000 mee naar de Moerdijk met de Acht/Tilburg trein.

Moest gelijk maar gaan tanken op de Kijfhoek.

Dus als het mee zit vannacht is morgen de G 2000 weer actief in het Limburgse.

groetjes vanuit de nachtdienst (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:acts 7105
« Reactie #17 Gepost op: 13 August 2010, 17:14:02 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:acts 7105
« Reactie #18 Gepost op: 13 August 2010, 20:28:40 »

Verder heeft ACTS de 7101 en 7102 enige tijd geleden ingeleverd bij de leasemaatschappij wegens het wegvallen van wat werk. De loc's zijn daarna in Portfeeders-outfit ingezet in Duitsland.

Groet, Edwin

Eind maart, begin april dit jaar heb ik er in Duitsland bij de Dortmunder Eisenbahn nog met de 7102 gereden. Dit in verband met een praktijk-opleiding Duitse regelgeving. Deze werd daar ook wel de Käse-lok genoemd ;D. De ritten die ik (onder begeleiding van een Duitse machinist uiteraard) gereden waren voornamelijk tussen Dortmund Obereving en Oberhausen West (en vandaar het terrein van Thyssen/Krupp in) vv.
Daar reden overigens nog een aantal loks van een ander type 1206, een prototype zo werd me verteld. Deze hebben een andere motor (een MTU), een lagere topsnelheid van 80km/h, maar waren wel weer sterker. Ik heb daar ook een paar keer meegereden, en kon zo goed het verschil merken.

Dit is zo'n protolok:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/392434/kategorie/Deutschland~Dieselloks~MaK+G+1206.html

Ik kan alleen niet zeggen op welk type ik het liefste reed, ze hadden allebei voor- en nadelen.

Bij de prototype was motorisch iets rustiger, terwijl de 7102 betere stoelen had.

Groeten Erwin
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #19 Gepost op: 13 August 2010, 22:08:47 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Zal wel iets met onderhoud en inzetten te maken hebben. Waarom rijden NS treinen niet iedere dag dezelfde diensten? Zal wel in grote lijnen dezelfde reden zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:acts 7105
« Reactie #20 Gepost op: 13 August 2010, 22:38:50 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Als ik het goed heb is de trein vanaf Maastricht naar Wijster eigenlijk net iets te zwaar voor de G 1206. Daarom werd er vanaf Maastricht veelal een 1600 voor gezet. Een G2000 kan deze trein wel handelen en kan ook nog eens ingezet worden in de Beatrixhaven en Haanrade. Het spaart dus een lok uit. Dat een G1206 ook wel de trein naar Wijster heeft gereden is een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken door de vervoerder.

Groet, Edwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #21 Gepost op: 13 August 2010, 23:49:04 »
1500 kW voor de G1206 tegen 2240 tot 2700 kW voor de G2000 BB (afhankelijk van de versie), met een ook nog eens 20 km/h hoger liggende topsnelheid (100 resp. 120 km/h) en meer tankinhoud (3150 liter tegen 5000 liter)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de