Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 11:23:48
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 11:21:44
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:19:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 11:14:52
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:07:17
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:43:55
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 10:04:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 09:50:17
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:20:42
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 09:19:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 09:02:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:38:51
Au bord de la Cèze door defender
Vandaag om 08:25:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 08:12:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:13:29
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door borotof
Vandaag om 01:36:31
Arnold 2210 onderdelen gezocht door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:55:04
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles door ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
07 November 2025, 23:11:16
Aachenau West door Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
07 November 2025, 22:38:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 November 2025, 21:29:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
07 November 2025, 20:52:47
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
07 November 2025, 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
07 November 2025, 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
07 November 2025, 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
07 November 2025, 17:32:00
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
07 November 2025, 16:20:02
  

Auteur Topic: acts 7105  (gelezen 5282 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #15 Gepost op: 12 August 2010, 22:58:22 »
Niet liegen, de 7102 is actief bij een ander bedrijf, nog steeds in PF kleurtjes.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:acts 7105
« Reactie #16 Gepost op: 13 August 2010, 01:12:16 »
Ja moest de lok afgelopen nacht wissllen,maar de G2000 had er geen zin in.
Deze nacht gaan we het opnieuw proberen.
Heb de G 2000 mee naar de Moerdijk met de Acht/Tilburg trein.

Moest gelijk maar gaan tanken op de Kijfhoek.

Dus als het mee zit vannacht is morgen de G 2000 weer actief in het Limburgse.

groetjes vanuit de nachtdienst (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re:acts 7105
« Reactie #17 Gepost op: 13 August 2010, 17:14:02 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:acts 7105
« Reactie #18 Gepost op: 13 August 2010, 20:28:40 »

Verder heeft ACTS de 7101 en 7102 enige tijd geleden ingeleverd bij de leasemaatschappij wegens het wegvallen van wat werk. De loc's zijn daarna in Portfeeders-outfit ingezet in Duitsland.

Groet, Edwin

Eind maart, begin april dit jaar heb ik er in Duitsland bij de Dortmunder Eisenbahn nog met de 7102 gereden. Dit in verband met een praktijk-opleiding Duitse regelgeving. Deze werd daar ook wel de Käse-lok genoemd ;D. De ritten die ik (onder begeleiding van een Duitse machinist uiteraard) gereden waren voornamelijk tussen Dortmund Obereving en Oberhausen West (en vandaar het terrein van Thyssen/Krupp in) vv.
Daar reden overigens nog een aantal loks van een ander type 1206, een prototype zo werd me verteld. Deze hebben een andere motor (een MTU), een lagere topsnelheid van 80km/h, maar waren wel weer sterker. Ik heb daar ook een paar keer meegereden, en kon zo goed het verschil merken.

Dit is zo'n protolok:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/392434/kategorie/Deutschland~Dieselloks~MaK+G+1206.html

Ik kan alleen niet zeggen op welk type ik het liefste reed, ze hadden allebei voor- en nadelen.

Bij de prototype was motorisch iets rustiger, terwijl de 7102 betere stoelen had.

Groeten Erwin
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #19 Gepost op: 13 August 2010, 22:08:47 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Zal wel iets met onderhoud en inzetten te maken hebben. Waarom rijden NS treinen niet iedere dag dezelfde diensten? Zal wel in grote lijnen dezelfde reden zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:acts 7105
« Reactie #20 Gepost op: 13 August 2010, 22:38:50 »
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Als ik het goed heb is de trein vanaf Maastricht naar Wijster eigenlijk net iets te zwaar voor de G 1206. Daarom werd er vanaf Maastricht veelal een 1600 voor gezet. Een G2000 kan deze trein wel handelen en kan ook nog eens ingezet worden in de Beatrixhaven en Haanrade. Het spaart dus een lok uit. Dat een G1206 ook wel de trein naar Wijster heeft gereden is een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken door de vervoerder.

Groet, Edwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:acts 7105
« Reactie #21 Gepost op: 13 August 2010, 23:49:04 »
1500 kW voor de G1206 tegen 2240 tot 2700 kW voor de G2000 BB (afhankelijk van de versie), met een ook nog eens 20 km/h hoger liggende topsnelheid (100 resp. 120 km/h) en meer tankinhoud (3150 liter tegen 5000 liter)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de