Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
  

Auteur Topic: Deining in Dönsdorf  (gelezen 596990 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1845 Gepost op: 29 July 2024, 21:46:19 »
Heerlijk Bas, je maakt het nu al spannend  (y)

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1846 Gepost op: 30 July 2024, 08:51:23 »
Altijd leuk, die cliffhangers. ;)

Groet,
Bas


Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1848 Gepost op: 30 July 2024, 21:00:13 »
Imposant! Deze staat toch op jouw diorama, Kees?
In Houten kwam ik eens zo'n B&K-bouwdoos tegen. Het prijskaartje dat erop zat, liet me vrij snel doorlopen. De Hochbunker van Auhagen heeft er wel wat van weg en is minder prijzig, al kan ik daarvan ook niet zeggen dat-ie goedkoop is.

Twee maanden bouwtijd? Mijn bouwprojecten duren meestal langer, dus ben ik daarvan niet erg onder de indruk. ;)

Groet,
Bas


« Laatst bewerkt op: 30 July 2024, 21:03:04 door Basilicum »

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5868
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1849 Gepost op: 30 July 2024, 21:18:38 »
Klopt Bas.

Bochmann & Kochendorfer by Kees Borgers, auf Flickr

Soms kom je ze nog wel eens tegen op een beurs voor rond de 50,- euro. ;)

Succes met de keuze.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6195
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1850 Gepost op: 30 July 2024, 21:52:53 »
Erg mooi Kees. Eigenlijk te groot voor mijn (vaste)baan (in relatie tot afmetingen station) maar zet hem toch op mijn lijstje.

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1851 Gepost op: 31 July 2024, 10:55:25 »
Die van B&K is prachtig.
Die heb ik  nml ook, zie mijn draadje.

Groet
Harald

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1852 Gepost op: 31 July 2024, 20:40:10 »
Deining in Dönsdorf   –   402


Vergadering – 2

‘Ons volgende punt,’ gaat Waldstein verder, ‘is de waarborg voor voldoende loodsruimte om onderhoud aan materieel uit te kunnen voeren zonder nadelige weersinvloeden.’
De voorzitter kijkt Fischer van de Bahnmeisterei aan. ‘U heeft de aantallen, nietwaar?’
‘Jazeker. De negenstandige ringloods en de lange loods met ruimte voor vier sleeptenderlocomotieven worden behouden. De kleine loods zal verdwijnen wegens bouwvalligheid van het houtwerk.’
‘Negen plus vier is dertien plaatsen,’ telt Waldstein. ‘Ik denk dat dat voldoende zou kunnen zijn, maar het is wel erg aan de krappe kant.’
‘We nemen het mee,’ zegt de voorzitter. ‘Wat is uw volgende verzoek?’
‘Meer opstelruimte voor spoormaterieel. Vooral op verkeersluwe dagen kan het erg druk zijn in ons Bw. Kunnen hiervoor extra sporen aan de plannen worden toegevoegd?’
‘Herr Terrain,’ zegt de voorzitter, ‘u bent van Grondzaken. Kunt u deze vraag beantwoorden?’
‘Jawel, voorzitter. De beschikbare ruimte zal minder zijn dan in de oude situatie. Hierdoor verwacht ik niet dat meer sporen mogelijk zijn. We zullen kijken of er nog andere opties zijn, maar verwacht er niet al te veel van.’
‘Anders zouden minder locomotieven van andere Betreibswerke in ons Bw moeten overnachten,’ stelt Waldstein voor.
‘Dat wordt natuurlijk vooral bepaald door de dienstregeling. Dat is een instituut op zich, waarop wij maar erg beperkt invloed hebben.’
‘Wat heeft u nog meer op uw lijst, Herr Waldstein?’ vraagt de voorzitter.
‘Ons magazijn groeit de laatste jaren, ondanks de vele overeenkomstige onderdelen van, bijvoorbeeld, Einheitslokomotiven. We zouden graag meer magazijnruimte willen hebben.’
‘Bedoelt u een losstand gebouw of een aanbouw aan een locloods?’
‘Een aanbouw zou beter zijn.’
‘Ook dat nemen we mee in een volgend overleg.’
‘Verder hebben we het verzoek of de boogstralen van de sporen in het Bw ruimer kunnen worden ontworpen. In de oude situatie zorgden de krappe bogen nogal eens voor problemen.’
‘Ruime bogen kosten meer ruimte,’ antwoordt Herr Terrain, ‘en dat kan ten koste gaan van opstelruimte.’
‘Inderdaad,’ antwoordt Waldstein. ‘Grotere boogstralen hebben – wat ons betreft – een hogere prioriteit dan opstelruimte.’
‘Anders nog iets?’ informeert de voorzitter met een knipoog.
‘Nog een laatste punt. Ondanks de ontmoediging om met de auto naar het werk te gaan, komt steeds meer personeel per PKW naar het Bw. Is er een mogelijkheid voor meer parkeerruimte?’



530 (herhaling)  Drukte.

De voorzitter heeft een tegenvraag. ‘Is dat als spoorwegbedrijf wel de juiste keuze?’ Wellicht kunnen we beter zorgen voor een beperkte pendeldienst per spoor tussen Bahnhof en Betriebswerk?’
‘Of een betere busverbinding,’ stelt Fischer voor.
‘Dat kan ook. We zullen kijken wat mogelijk is. Dit was uw laatste verzoek, Herr Waldstein?’
‘Jawel, ik ben door mijn lijst heen.’
‘Dank voor uw inbreng. We nemen het allemaal mee in het volgende overleg. Dan gaan we nu over naar het laatste punt van deze vergadering: de rondvraag. Wie kan ik het woord geven?’
Stilte.
‘Niemand? Dan sluit ik deze vergadering af. Mijn secretariaat zorgt er uiteraard voor dat u de notulen zo snel mogelijk ontvangt. Ik dank iedereen voor de aanwezigheid.’



Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1853 Gepost op: 03 August 2024, 15:49:28 »
Er is "leven" in de toko,ben benieuwd waar e.e.a toe gaat leiden.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5868
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Deining in Dönsdorf
« Reactie #1854 Gepost op: 04 August 2024, 09:55:34 »
Hopelijk leid dit niet naar een dood spoor. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#